וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באנגליה: "למה לא מקצצים בשכר של השחקנים המולטי מיליונרים?"

על רקע המצוקה הכלכלית במדינה, ולפני "המלחמה" בין השחקנים לקבוצות, פוליטיקאים ואנשי תקשורת במחאה פומבית נגד הכדורגלנים והשכר השמן שטרם נפגעו. וגם: "הכאוס" הגדול שצפוי אם העונה תבוטל

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

עתיד הכדורגל מעורפל, העונה נעצרה ולא ברור מתי תחודש (או אם בכלל), גופי השידור במצוקה כלכלית, קבוצות לא יודעות מה יעלה בגורלן, והאוהדים ממשיכים לחכות. במקביל מתחיל באנגליה מרמור כלפי הכדורגלנים בעלי המשכורות הגבוהות, שטרם הובהר הקיצוץ שלהם. בינתיים המועדונים הצהירו על קיצוצים רק בקרב עובדים במועדון שהם לא שחקנים, וב"דיילי מייל" כבר תוהים "למה זה לא קרה לשחקנים המולטי מיליונרים"? להערכתם, "השיחות בין הצדדים עשויות להפוך למלחמה בין הכוכבים למועדונים".

הפרמיירליג זו הליגה האחרונה שבה מודיעים על הקיצוץ, והשדר פירס מורגן כבר הצהיר היום ש"זו שערורייה שמועדוני כדורגל מקצצים בשכר של אנשי המועדון, אבל לא של הכדורגלנים שמקבל שכר מופקע". היום נציגי ארגון השחקנים נפגשים עם הנהלת הליגה, וברור שהשיחות יהיו מורכבות, לאור הפערים העצומים בין המועדונים, ובין הצדדים.

ג'וליאן נייט, יו"ר ועדת התרבות והספורט הפרלמנט הבריטי, הצהיר היום ש"קבוצות הפרמיירליג חיות בוואקןם מוסרי" כשלטענתו השחקנים צריכים להיות הראשונים שמקצצים להם בשכר. ראש גם עיריית לונדון סאדיק חאן טען היום: "השחקנים שמקבלים את השכר הגבוה חייבים להיות הראשונים שעומדים בנטל ולהקריב את המשכורות שלהם, ולא האיש שמוכר תוכנייה למשחק או זה שמגיש את הקייטרינג, או שאר האנשים שלא מתקרבים אפילו למשכורות של הכדורגלנים האלה. סביר להניח שלהם יש חסכונות, ויכולים לשרוד יותר בקלות בשבועות האלה".

מרכוס רשפורד (מימין), אנתוני מרסיאל, חואן מאטה שחקני מנצ'סטר יונייטד. AP
מה קורה עם השכר של כל המיליונרים האלה? החברים מיונייטד/AP
ראחים סטרלינג שחקן מנצ'סטר סיטי מול וירג'יל ואן דייק שחקן ליברפול. רויטרס
השחקנים שמקבלים את השכר הגבוה חייבים להיות הראשונים שעומדים בנטל ולהקריב את המשכורות שלהם"/רויטרס

ברקע נשמעות קריאות לבטל את העונה הנוכחית, אבל באנגליה מסבירים שלצעד כזה עלולות להיות השלכות גדולות מאוד, ולא מעט בעיות משפטיות שיקשו על הענף לחזור. עורך דין המתמחה בעולם הכדורגל האנגלי ניתח את הסוגיות שעל הפרק ל"דיילי מייל".

מה יקרה ביום הראשון אחרי שיוכרז שהעונה מבוטלת?

הרבה קבוצות פשוט ייפטרו מהשחקנים שהן לא רוצות. בכל עונה הקבוצות משחררות המון שחקנים. אבל אם יודיעו היום, הן לא יידרשו לשלם את המשכורות של אפריל, מאי ויוני ועוד חודש התראה. אם שחקן לא חתום לעונה הבאה, תהיה אפשרות להיפטר מהחוזה שלו בגלל שתנאי החוזה לא מקוימים. המשמעות היא שמאות שחקנים עלולים להיות משוחררים מהקבוצות שלהם על בסיס חוקי.

מה יהיה עם שחקנים מושאלים?

קבוצות במעמדים שונים ובליגות שונות יתמודדו עם אתגרים שונים. קבוצות קטנות שמשאילות אליהן מספר קטן של שחקנים, יכולות להחליט שהן לא מוכנות לשלם להם יותר כי החוזה לא מקוים. קבוצות בכירות יותר שיש להן עשרה שחקנים של המועדון בחוץ בהשאלה, יתעקשו שהחוזים כן ימולאו. תהיה חוסר הסכמה. הליגה תהיה חייבת לקבוע חוקים ותקנות, ושכולן יסכימו איתם.

מה לגבי ספונסרים וחסויות?

חברות ששילמו לחסות על החולצות ידרשו פיצוי כי המשחקים לא מתקיימים. הקבוצות יטענו שהעונה התקיימה ברובה, ובטלוויזיה שודרו משחקים בשידורים חוזרים. גם כאן עומד להיות קרב משפטי, כשחסויות הן מקור הכנסה חשוב בקרב כל הקבוצות, כך שייתכן שתהיה ירידה בתשלומים בחודש יוני.

מה בנוגע לעולות מהצ'מפיונשיפ?

לידס ו-ווסט ברומיץ', למשל, יוכלו לטעון לאפליה כנגד הפרמיירליג, שמונעת ממנה הכנסות. אן הן תובעות ממנה אובדן הכנסות של 200 מיליון ליש"ט, זה יכול לפגוע בליגה בצורה קשה.

כמו כן יש שאלות בנוגע לעולות למפעלים באירופה. הקבוצה שתפספס עלייה לליגת האלופות תערער על ההחלטה, ששוויה עשרות מיליוני ליש"ט. כמו כן עולות שאלות בנוגע לחלון ההעברות. גם אתרי ההימורים בבעיה, כי אם מישהו בתחילת העונה הימר שלסטר תהיה בטופ-4, השאלה אם הוא צדק או לא, ומה נחשבת עונה. הכל ניתן לוויכוח ופרשנות. לסיכום, לטענתו - "אם העונה באנגליה לא תושלם, יהיה כאוס. אי אפשר לטפל בזה. חייבים להשלים אותה איכשהו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully