וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיגוד השייט: גור שטיינברג צפוי להיות מפוטר מתפקידו

הדרמה נמשכת: אחרי שהתראיין ומתח ביקורת, באיגוד דרשו משטיינברג לחתום על הצהרה שמבחינתו היא "דרקונית". שטיינברג סירב, וצפוי לאבד את תפקידו כמאמן נבחרת הגברים. מהאיגוד נמסר: "צר לנו שכך נהג"

תקרית הפודיום של קטי ספיצ'קוב/איגוד השיט

בווידאו: ספיצ'קוב זוכה באליפות ישראל, דריהן יורדת מהפודיום

גור שטיינברג, מאמן נבחרת הגברים ומאמנו של שחר צוברי, צפוי להיות מפוטר מאיגוד השייט ביממה הקרובה - על רקע המחלוקות הפנימיות בענף. אחרי אליפות העולם באוסטרליה שטיינברג מתח ביקורת על ההחלטה לשלוח לטוקיו 2020 את קטי ספיצ'קוב ולא את נוי דריהן. באיגוד לא אהבו את הדברים שאמר שטיינברג, והוא זומן לשימוע.

האיגוד הציב בפני שטיינברג תנאים, וביקשו ממנו לחתום על הצהרה שהוא יפסיק להתראיין. לשטיינברג נאמר שאם יעשה משהו בניגוד לתקנון, הוא יאבד את כל הזכויות שלו. שטיינברג הבטיח בעל פה ליושב ראש איגוד השייט גילי אמיר שלא יעביר עוד ביקורת ולא ידבר ללא הסכמה עם התקשורת. כמו כן צירף אישור בכתב לכך. למרות זאת באיגוד לא הסתפקו בזאת, וניסחו עבורו הצהרה שלטענתו היא "חסרת תקדים" ו"דרקונית", ודרשו שיחתום עליה. משמעות של חתימה על הצהרה כזאת, לדבריו, היא איבוד כל זכויותיו במידה שיפעל שוב בניגוד לתקנון. על ההצהרה הזאת סירב שטיינברג לחתום, והיום פרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא מעריך שתוך 24 שעות יפוטר.

גור שטיינברג, מאמן גלישה ושייט. קובי אליהו
סירב לחתום, וישלם את המחיר. שטיינברג/קובי אליהו

"לאחר השימוע, החלטתי להענות לדרישת יו"ר האיגוד - להימנע מלהתראיין בנושאים שאינם בתחום אחריותי הישירה. הבטחתי זאת בעל-פה ובכתב. יו"ר האיגוד לא הסתפק בזאת, והכתיב לי הצהרה מסוכנת כתנאי להמשך עבודתי. מניח שפיטוריי יכנסו לתוקף תוך 24 שעות. אנסה לחזור במהרה לעבודתי הקודמת כמהנדס פיתוח בתחום המעבדים", כך כתב היום שטיינברג.

במכתב לאיגוד כתב המאמן, שהוביל את גל פרידמן לזכייה במדליית הזהב באתונה: "למרות שבכוונתי להימנע בעתיד מלהתראיין בענייני איגוד השייט שאינם בתחום אחריותי, אני חושש מאוד לחתום על הצהרה זו כפי שנוסחה. אני חושש שנוסח ההצעה שנשלחה יכשיל את יחסי העבודה בנושא רגיש זה שנתון לפרשנויות", כתב שטיינברג לראשי האיגוד, "יש בי רצון עז להמשיך בעבודתי, ולתקן את דרכי בנושא התקשורת באופן שיתאים לגישת מנהליי. ברורות לי ההשלכות הקשות של פיטוריי בנסיבות הקיימות. לצערי אני מעריך כי המשך עבודה תחת חוזה חדש בנוסח המוצע, מסוכן לי ולמשפחתי וכנראה יביא אותי בעתיד מצב חמור יותר".

מאוגוש השייט נמסר: "לפני כחודש זומן מאמן נבחרת הגברים בגלישת רוח, גור שטיינברג, לשימוע בעקבות שורה של התבטאויות פומביות חוזרות ונשנות נגד איגוד השייט, וזאת, בניגוד מוחלט לסעיף מיוחד בחוזה העסקתו ולמרות שהתבקש עוד קודם לכן לחדול מביקורת פומבית נגד האיגוד המעסיק אותו.

"על כן נוהל שימוע בעניין הכוונה לפטר את גור, על רקע הפרה יסודית וחמורה של הסכם העסקתו, והעניין אף נדון בהנהלת האיגוד.

"במקביל להליך השימוע, האיגוד היה נכון לשקול חלופות נוספות, אשר ישאירו את גור בתפקידו, ואף פנה אל גור בהצעות אשר נדחו על ידי גור.

"עוד טרם קיבל האיגוד את החלטתו הסופית בעקבות השימוע, העביר גור מסר לפיו החליט להביא לסיום את עבודתו באיגוד ואף הזדרז להוציא הודעה לתקשורת על כך. צר לנו שכך נהג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully