וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדחייה: אולימפיאדת טוקיו תעלה 15.3 מיליארד דולר

הפגיעה הכלכלית בבירת יפן ממשיכה להתבהר. העלויות יגדלו ב-2.7 מיליארד דולר והמשחקים יהיו השניים הכי יקרים בהיסטוריה

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

קיום המשחקים האולימפיים במועד מאוחר יותר צפוי לעלות לוועדה המארגנת כ-2.7 מיליארד דולר נוספים ולהציב את העלות של הארגון כולו על 15.3 מיליארד דולר. הוועד האולימפי ספג ביקורת עצומה על כך שהמשחקים האולימפיים בטוקיו לא נדחים מהמועד המקורי בחודש יולי, עד שאתמול הגיעה ההודעה על דחייה לקיץ הבא. נראה שלהיבט הכלכלי היה משקל רב בהחלטה המאוחרת.

בדצמבר האחרון - הרבה לפני בהלת הקורונה - הוועדה המארגנת הודיעה שהמחיר של קיום אולימפיאדת 2020 ינוע סביב 12.6 מיליארד דולר, אבל השינויים הקיצוניים בלו"ז כאמור יעלו את העלויות בצורה דרמטית. כך המשחקים האולימפיים בטוקיו יהיו השניים הכי יקרים בהיסטוריה, כשאולימפיאדת החורף בסוצ'י ב-2014 עדיין מקדימה אותם (עלות כוללת של 21.9 מיליארד דולר).

מלבד ההוצאות, ביפן מעריכים שהעסקים המקומיים יפסידו למעלה מ-5 מיליארד דולר שהיו אמורים להיכנס אליהם בזכות קיום המשחקים האולימפיים במדינה.

הלוגו של טוקיו 2020. רויטרס
מכה קשה/רויטרס

בטוקיו מאוד מקווים לתסריט שונה בתכלית מזה ב-1940, אז האולימפיאדה שהם היו אמורים לארח הועברה להלסינקי ולבסוף בוטלה בגלל מלחמת העולם השנייה. גם המשחקים ב-1944 לא התקיימו ולבסוף לונדון אירחה את אולימפיאדת 1948, הראשונה אחרי 12 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully