וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האחרונה באירופה: בבלארוס ממשיכים לשחק כדורגל ולא מתנצלים

בזמן שהליגות מושהות בזו אחר זו, בבלארוס עונת 2020 יצאה לדרך, בין היתר בגלל אינטרס כלכלי: "פאניקה יותר מסוכנת מקורונה"

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לקראת סוף השבוע האחרון, החליטו גם ראשי הכדורגל בקזחסטן וטורקיה להפסיק את ליגות הכדורגל המקומיות וכך שתיים מהמדינות האחרונות באירופה בהן עדיין שיחקו כדורגל, התווספו לעשרות שהפסיקו. בבלארוס לעומת זאת, העניינים כרגיל.

ביום חמישי יצאה לדרך ליגת הכדורגל המקצוענית היחידה שמשוחקת באירופה כרגע. בבלארוס כבר נרשמו עשרות מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה, אבל ראשי הספורט במדינה ממש לא מתרגשים.

"המצב לא קריטי" אמר יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ולדימיר בזאנוב רגע לפני שריקת הפתיחה לעונה, "לא הוכרז מצב חירום במדינה, אז למה שלא נתחיל את העונה? למען השם, אנחנו לא בפאניקה והמצב במדינה הוא לא כזה שבגללו צריך לעצור הכל".

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו בהצהרה לאחר הצבעתו לבחירות לפרלמנט 17 בנובמבר 2019. רויטרס
הוראות מגבוה. לוקשנקו/רויטרס

אלא שעם כל הכבוד ליו"ר ההתאחדות, לכולם ברור שרק אדם אחד מקבל החלטות: אלכסנדר לוקשנקו. "הדיקטטור האחרון של אירופה" ומי ששולט בבלארוס ביד רמה ב-25 השנים האחרונות, אמר ביום חמישי: "אני משוכנע שנסבול יותר מהפאניקה, מאשר מהנגיף".

בהיעדר ליגות נוספות שמשוחקות כרגע, שליט בלארוס משוכנע שהמדינה תוכל להרוויח סכומי כסף מחשיפה אליה ליגת הכדורגל לא הורגלה, בעיקר דרך סוכנויות הימורים. זו הסיבה שהוא הורה להמשיך בעסקים כרגיל. הליגה משוחקת ואין הגבלת קהל.

"אם הקבוצה שלך משחקת ואתה מסרב, אתה בבעייה גדולה כי יש לך חוזה", אמר אליס בקאי שבעבר שיחק תקופה קצרה בהפועל רעננה והיום לובש את מדי דינמו ברסט. האלבני המשיך: "המצב פה לא כמו בשאר אירופה, החיים נמשכים כרגיל. כרגע לא מסוכן פה. אנשים הולכים למסעדות, לעבודה, הכל נורמלי. אני מקצוען ויש לי חוזה, גם אם לא ארצה לשחק, אין לי מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully