וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היי, תיזהר. אל תיגע בי": אשדוד מתאמנת בצל מגבלות משרד הבריאות

18.3.2020 / 6:40

האלכוג'ל זולל את התקציב, הזרים חוששים והשחקנים נרתעים זה מזה. בזמן שחלק מהקבוצות השביתו פעילות לגמרי, במ.ס. אשדוד מתעקשים לקיים שגרת אימונים, הזויה ככל שתהיה: "המצב קשה, אבל זו הפרנסה שלנו". טוכמן ראה מקרוב איך זה קורה

צילום: דוברות הפועל תל אביב

בווידאו: שחקני הפועל תל אביב מתאמנים בצל ההגבלות

20 דקות לוקח לרן בן שמעון להגיע מהווילה השכורה שלו בדרום אשדוד לאיצטדיון הי"א הממוקם בחלק הצפוני של העיר. אתמול בבוקר הוא עשה את הדרך במחצית הזמן. "לא יאומן כמה שהכבישים ריקים", אמר לאיש המשק אלברטו שקיבל אותו בחנייה. השעה היתה תשע בבוקר והשחקנים של מ.ס. אשדוד היו בדרך לאימון הראשון שלהם אחרי חופשה כפויה של ארבעה ימים. "אנחנו צריכים לצחצח את המועדון באקונומיקה", אמר בן שמעון לאנשי התחזוקה. "השחקנים תיכף יגיעו והכל צריך להיות סטרילי ונקי".

לא מעט קבוצות בליגת העל החליטו להשבית פעילות השבוע, אבל היו גם כאלה שחזרו להתאמן עד שיוחלט אחרת. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו נותן בינתיים אור ירוק לקיים אימונים בקבוצות של עשרה שחקנים מקסימום וכל הקבוצות שמנסות לקיים שגרת אימונים, חותכות את השחקנים לשני סבבים ומביאות אותם בזמנים שונים או למקומות אחרים. בן שמעון ישב עם הצוות שלו שלשום במשך שעתיים וביחד הם החליטו לחלק את הקבוצה לשחקני הגנה ושחקני התקפה. את שלושת השוערים הביאו אתמול כבר בבוקר ביחד עם שחקני ההגנה שהגיעו לאיצטדיון הי"א בעוד ששחקני ההתקפה נסעו ישירות לחדר הכושר 'סוויט סטאר' שסגר את שעריו עקב התפשטות הקורונה, אבל נפתח אתמול לשעה רק לטובת אימון הכושר של שחקני ההתקפה.

משה אוחיון עם רן בן שמעון לפני אימון מ.ס. אשדוד. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
"הכל צריך להיות סטרילי ונקי". רן בן שמעון ומשה אוחיון/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

בן שמעון עמד מחוץ לאיצטדיון הי"א וחיכה לאור ירוק להיכנס עם שחקני ההגנה של הקבוצה שאט אט החלו להגיע. "לא יצאתי מהחדר שלי באקדמיה כבר כמה ימים", סיפר הבלם האוגנדי טימותי אוואני שהגיע לאיצטדיון ביחד עם המגן השמאלי מונטארי קמהאני. "באוגנדה אין כמעט קורונה, כך שאני רגוע לגבי המשפחה שלי, אבל אני קצת חושש כאן. אני גם לא יודע מה יהיה אם יגידו לנו לטוס עכשיו הביתה. אני לא יודע אם בכלל אפשר להגיע עכשיו מישראל לאוגנדה. רציתי מאוד לשחק עכשיו בפלייאוף התחתון, אבל זו המציאות שלנו עכשיו בכל העולם". בן שמעון מביט בשחקנים שמגיעים. הוא לא ראה אותם כבר כמה ימים. תיכף יכנס למתחם ויאסוף אותם לשיחה במהלכה ישאל מי חושב שהיה צריך לוותר על האימון. מרבית השחקנים דווקא שמחים להגיע ולפרוק את כל המתח. אחרים אומרים בכנות כי היו מעדיפים לשבת בבית, אבל אם משרד הבריאות מאשר את נוהל האימונים של קבוצות ליגת העל, הם ימשיכו להתייצב.

בן שמעון אוחז בתיק רחצה בבית השחי ופוסע מהחנייה לאזור חדרי ההלבשה. עוזרו משה אוחיון לצידו עם ערכת תפילין בבית השחי. אלברטו האפסנאי צועק שלא ישכחו למרוח אלכוג'ל כשהם נכנסים למועדון. "זה אלכוג'ל או שמן גזר?", שואל אוחיון בחיוך. הבקבוק באמת נראה יותר מדי מהודר. המנכ"ל רפי נידם מסביר: "אמרתי לאדיר טובול לקנות ליטרים של אלכוג'ל במחיר נורמלי, אז הוא קנה בקבוקים קטנים שכל אחד עולה 57 שקל. כל התקציב הולך על אלכוג'ל. אחרי זה לא יהיה כסף למשכורות".

טימותי אוואני שחקן מ.ס. אשדוד. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
גם נגיעה בכתף היא בגדר איסור מוחלט. טימותי אוואני/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

בתוך חדר ההלבשה השחקנים בקבוצה קטנה מתבקשים לשמור על מרחק. "במקלחות אתם נכנסים בקבוצה של שלושה, שלושה בכל פעם", אומרים להם. על הדשא האימון הוא בעיקר בעיטות לשוערים שמזנקים הרבה. מדי פעם נשמעים קולות של: "היי תיזהר. אל תיגע בי". בשבוע שעבר קנס רן בן שמעון את שלומי אזולאי בארוחת בוקר לכל השחקנים כי תיקל את מונטארי מאחור ויכול היה לפצוע אותו. עכשיו גם נגיעה קלה בכתף היא בבחינת איסור מוחלט. "זה מצב קשה מאוד לכולם, אבל זו הפרנסה שלנו", אומר מאוחר יותר אחד השחקנים. "מה עדיף, שנלך לחל"ת? ג'קי אמר ביום שישי שהוא לא מתכוון לפגוע במשכורות, אז כולם מיישרים קו עם מדיניות המועדון ואם רוצים שנתאמן, אז נתאמן עד שיחליטו אחרת".

בלילה במסיבת העיתונאים היומית של בנימין נתניהו, הסגר עוד יותר מתהדק. במנהלת הליגות לא משנים בינתיים הנחיות ומבהירים שאפשר עדיין להתאמן תחת אותן הגבלות של משרד הבריאות. הבוקר בשעה 10 שוב צפוי אימון דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully