וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר גינת: "קיבלתי החלטה לא טובה", בר טימור: "כמו לגמור קריירה במכה"

המסיבה בה שהה גינת לצד חולה קורונה, ההחלטה של טימור להיכנס עצמאית לבידוד, החיים בלי הכדורסל, התמונה שהסעירה את הנבחרת ולמה מכבי תל אביב לא צריכה להיות מוכתרת כאלופה. ראיון מהבידוד עם הקפטנים של הפועל תל אביב והפועל ירושלים לפודקאסט "הפודיום"

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: ספורטאי ישראל מדגימים איך עושים כושר בבידוד

אחרי הודעתה של ליגת העל בכדורסל אמש (שני) על הפסקת פעילות עד הודעה חדשה, התארחו הקפטנים של הפועל ירושלים והפועל תל אביב בר טימור ותומר גינת, שניהם נמצאים בבידוד ביתי, בפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ ביחד עם שוערה של מ.ס אשדוד רון שושן, וסיפרו על התקופה האחרונה.

"בדיעבד, היו לבטים אם הולכים או לא, קיבלנו החלטה לא טובה", סיפר גינת על המסיבה בה שהה גם חולה קורונה מאומת, שבעקבותיה נכנס אמש (שני) לבידוד עד ליום ראשון הקרוב, "אם חושבים על ההשלכות, אז היה עדיף שלא היינו הולכים".

טימור מנגד, נכנס לבידוד מיוזמתו: "חזרנו מיוון ביום חמישי, היינו שם בסוג של בידוד, עמדנו בהוראות שביקשו מאיתנו, אבל חזרנו ואנחנו לא מתאמנים, האולמות, חדרי כושר, כל הדברים האלה סגורים, אז אמרתי שאגדיל ראש, להמנע מפגישות עם אנשים, לא אראה את המשפחה, צריך להיזהר, כולם צריכים להיות ממושמעים".

להאזנה לפרק המלא:

טימור סיפר על התחושה שלו בתקופה האחרונה: "אחת התקופות הכי עצובות בחיים שלי. הימים אלה, לא חשבתי שזה יהיה ככה, כשהבנתי שאנחנו לקראת הפסקה או השעייה, לא חשבתי שזה יהיה כמו מה שאני מרגיש בימים האחרונים. זה מצב מטורף. זה כאילו לקחו אותך במכה לסוף הקריירה ותראה איך החיים נראים בלי כדורסל, זה לא בידיים שלך. אנחנו באי וודאות, כל יום מבטלים לנו אימון, לא רוצים להלחיץ אותנו, אבל אנחנו באי וודאות שזה נורא. לגבי הפגיעה הכלכלית, אני לא חושב על זה, אני מנסה לעכל אם זה נגמר הסיפור, או שעוד חודש נחזור. אין הרבה אינפורמציה, המצב הזיה. אם יהיה מצב של חזרה, גם אם זה לזמן קצר, זה חייב להיות בלי לפספס אף משחק. כל פיתרון יצירתי אחר, יהיה עם כוכבית, וזה חבל. זו עונה כל כך תחרותית ומאתגרת. כל דבר מתחכם יעשה כתם יותר גדול".

גינת הוסיף: "אי הוודאות הזאת מחסלת אותנו. כל יום אנחנו מקבלים הודעה עם חדשות שונות, פעם אומרים שנגמר ופעם שלא. אלה ימים עצובים, זו העבודה שלנו, זה מה שאנחנו עושים, כמו כל עובד במשק, אנחנו באותו מצב עם כולם, קשה לא לעשות את מה שאתה אוהב, במיוחד כשאתה רואה את כל הספורט בכל העולם. רק במלחמות עולם לא היו ספורט, ובמצבים קיצוניים, זה גורם לך לחשוב הרבה, מה זה החיים בלי הכדורסל, זה לא פשוט. ההחלטה לעצור את הליגה היא נכונה, חשבתי בהתחלה שכל עוד שאפשר לשחק, צריך לשחק, כדי לתת תחושה שהחיים נורמליים, אבל עם ההנחיות של משרד הבריאות, אי אפשר לשחק וזה אחראי. אני מקווה שבאיזשהו שלב נוכל לחזור לשחק. ראיתי אתמול במקרה תקציר של משחק בפייסבוק, ההרגשה הזאת של להסתכל על המשחק, הרגשתי שזה לא יקרה בקרוב. זה משהו הזוי בשבילי להיות במשחק כדורסל. השינוי הזה קרה אצלי ממש מהר וזה מפחיד אותי קצת".

אחת השאלות שנותרה פתוחה היא האם במקרה של סגירת הליגה, תוכרז מכבי תל אביב כאלופה. קפטן הפועל תל אביב טוען שזו החלטה שגויה: "אני לא חושב שצריך להכריז על אלופה. מה שקרה זה חסר תקדים, לא היה המון שנים. צריך לקבל את זה ולהבין שדברים כאלה קורים. לתת אליפות לקבוצה שבמקום הראשון, בליגה שלנו קבוצות לקחו אליפות מהמקום השישי, לתת אליפות למקום הראשון, למכבי, כמובן שהם היו הכי טובים, אבל בפורמט הנוכחי צריך להכריז על ביטול הליגה ולעשות מה שאפשר כדי לפתוח את העונה בצורה ספורטיבית וטובה ושהכל יהיה מאחורינו, ושנוכל לחזור לעשות את הספורט שאנחנו אוהבים. לתת אליפות לקבוצה שלא הרוויחה אותה עד הסוף, זה לא נכון בעיניי, צריך לבטל את העונה".

השניים עמדו במרכז סערה קטנה בחודש שעבר, כשבזמן משחק נבחרת ישראל נגד רומניה הועלתה תמונה שלהם במסעדה, אחרי ששניהם שוחררו מסגל הנבחרת יום לפני כן: "הועלתה תמונה בזמן המשחק של נבחרת ישראל, יום אחרי שאני ובר שוחררנו מהנבחרת, כל אחד מסיבותיו, שנינו מבינים שלהעלות את התמונה הייתה טעות אבל הדברים יצאו מפרופורציה", אומר גינת, "שנינו מחויבים לנבחרת, להעלות את התמונה הייתה טעות, הבנו את זה בדיעבד, הסיפור הזה יצא מפרופורציה, לא חושב שעשינו משהו שחורג מכללי ההתנהגות של נבחרת ישראל".

שחקן הפועל תל אביב תומר גינת מול קווינסי אייסי שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. לירון מולדובן
"לתת אליפות לקבוצה שלא הרוויחה אותה עד הסוף זה לא נכון". תומר גינת/לירון מולדובן

בחודש שעבר הניף טימור כקפטן הפועל ירושלים את גביע המדינה, כשהוא לא זוכה ליותר מדי דקות משחק מהמאמן עודד קטש. "אין פה סוד גדול, הייתה הרגשה מעורבת. אני לא אומר שאני לא חלק מזה. הרגשה קשה, הישג מאוד חשוב ומרגש, משמעותי להרבה אנשים ובשבילי, אבל אתה חווה אותו בווליום אחר, קצת יותר נמוך אחר ורגוע. זה מאוד מרגש ומשמעותי בשבילי, זה חשוב לי, היה חשוב שנזכה, עוד היה הצל של הקורונה אבל לא ברמה הזאת. אנחנו מאוד ראויים לגביע הזה, ניצחנו קבוצות טובות, אבל בנושא האישי שלי, זה פעם ראשונה שחוויתי משהו כזה ולקחתי את זה למקום הטוב שלי".

מי שכן כיכב באותו משחק היה ג'ייקובן בראון, כשחברו לקבוצה מספר עליו: "ג'ייקובן הוא שחקן שיש לו הכל, אין לו פגם אחד במשחק, הוא שווה הרבה יותר. שווה המון כסף בעיניי, השנה ההתנהלות שלו יותר טובה, רואים שהוא יותר טוב מהעונה שעברה, הוא לא שינה משהו במשחק, אבל מתנהל הרבה יותר טוב, ומחזיק את עצמו יותר קצר. כשהוא אומר יום לפני משחק שהוא עייף, זה לא דבר רע. אצלנו, זה ברור מאוד שסומכים עליו והולכים עם ההרגשות שלו. הוא לפעמים מתאמן כשהוא פצוע. הוא טיפוס, בחור מורגש ודומיננטי".

בהתייחסו לסיטואציה בין מרקו בלבול לירדן שועה בקבוצתו האהודה מכבי חיפה, סיפר טימור סיפור על בראון רגע לפני משחק הליגה האחרון נגד מכבי תל אביב בו הצטיין: "אני שומע אתכם אומר הרבה פעמים שלא יודעים מה קורה באימונים, לא יודעים למה שועה לא פותח וכו'. במשחק שלנו נגד מכבי תל אביב, יום לפני האימון ג'ייקובן בראון היה עייף ולא התאמן, במשחק אני חושב שהוא היה סביר. יש המון מקרים כאלה, הקטע הזה שלא יודע מה קורה באימונים, ואני מכבד אימונים, בן אדם צריך לשחק. אם שועה לא עולה בדקה ה-70-80 נגד באר שבע, אז המשבר יותר גדול ממה שחושבים. זה היה הפסד מבאס מאוד. אף אחד לא מדבר על זה, כולם מדברים על הקורונה, ולא עושים בלאגן מההפסדים".

בימים אלה קיימת אף שאלה האם הזרים בליגת העל יבחרו לעזוב את ישראל או לא, כשגינת מפתיע ומספר שחבריו לקבוצה לא רוצים לחזור הביתה: "הזרים עדיין לא מדברים על ללכת הביתה או לעזוב. מארק ליונס נגיד אמר שהוא מעדיף להשאר פה כי הטיפול פה יהיה טוב יותר מארצות הברית ומרגיש יותר בטוח. דיברתי עם כולם ביומיים האחרונים והם לא אמרו שהם רוצים ללכת או מפחדים, כולם חיים עם אי הוודאות של הליגה, אבל לא שמעתי שום בקשה לעזוב או לרצות לעזוב, או חשיבה על זה".

שחקן הפועל ירושלים בר טימור. קובי אליהו
"לא שמעתי שום בקשה לעזוב או רצון לעזוב". בר טימור/קובי אליהו

ירושלים שיחקה בשמינית גמר ליגת האלופות שני משחקים ללא קהל נגד פריסטרי, וטימור מספר על ההרגשה: "היו שני משחקים, בארנה זה היה הזייה, וביוון היה פחות מורגש. הדבר הכי מוזר שעברנו, אמרתי שאולי יבטלו, ואולי נשחק ככה עד הסוף כי יש קהל שצורך את זה. זה עצוב, ממש עצוב ומוזר. נשרקות הרבה יותר עבירות טכניות, כי שומעים הכל וכל מי דברים שהשופטים בדרך כלל לא שומעים או מתנהלים, נשרקו בכל משחק 3 טכניות, אי אפשר למלמל משהו בשקט כי אין שקט. במשחק הראשון זה היה ממש לרעתנו והתחיל ככה, ברגע שעמדנו במשימה, בחוץ זה היה לטובתנו וידענו שזה היה לטובתנו, זה עזר לנו שם. הרגשה אחרת. מצד אחד יש לחץ, מצד שני אתה לא מרגיש משחק. טסנו במטוס בלי אנשים, אתה מרגיש את זה, כאילו יש מלחמת הכוכבים בחוץ. גם פה בארץ, ליד הבית, אתה מרגיש שעומדת לפרוץ מלחמה וכולם במקלטים, זאת הייתה אחת הנסיעות ההזויות".

לבסוף סיפר טימור על דונטה סמית', מי שהיה חברו הטוב בימיו בהפועל ירושלים: "היה לנו משחק נגד מכבי תל אביב, משחק ראשון בארנה, אנחנו מחנים את המכוניות בחניון פנימי ועושים דרך שמקיפה את המגרש לחדרי ההלבשה. דונטה התנהג כמו דונטה, ודני ביקש ממנו להרגע, הוא לא נרגע, ודני העיף אותו הביתה. הבן אדם יוצא מהאימון יום לפני מכבי תל אביב. אנחנו חושבים שהוא יקיף את האולם אחרי שייצא מהחדר ההלבשה. פתאום יש שקט, שומעים מוזיקה חזקה, רואים את דונטה הולך עם רמקול, שיר ראפ, חוצה את האולם והולך לאוטו. כולם בהלם. יום אחרי זה מנצחים את מכבי 30, הוא קולע 30, בלבול, תן לשועה לשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully