וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן מתעקש: אולימפיאדת טוקיו 2020 תתקיים בקיץ

שינזו אבה טוען שהמשחקים האולימפיים ייפתחו בזמן, על אף התפרצות הקורונה וההצהרות של טראמפ: "נתגבר על התפשטות הנגיף, ונארח את האולימפיאדה ללא בעיה, כמתוכנן"

ראש ממשלת יפן שינזו אבה. רויטרס
מנסה להרגיע. אבה/רויטרס

יפן עדיין מתכוננת לארח את האולימפיאדה בקיץ הקרוב, כך הבהיר היום (שבת) ראש ממשלת יפן שינזו אבה, וזאת למרות החשש העולמי הגובר שהמשחקים האולימפיים שאמורים להתקיים הקיץ בטוקיו יבוטלו בגלל התפרצות נגיף הקורונה.

אבה וממשלתו מתעקשים שהאולימפיאדה תתקיים כסדרה, וזאת על אף ששורה ארוכה של אירועי ספורט אחרים ברחבי העולם בוטלו. הספקולציות לגבי עיכוב תאריך הפתיחה (שאמור להיות בחודש יולי) גדלו מאז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי על המארגנים לשקול דחייה של שנה.

לקראת טוקיו 2020. AP
ההחלטה בקרוב. טוקיו/AP

אבה וטראמפ קיימו שיחה לאחר ההערות הללו, והניעו את נשיא ארה"ב להצהיר בטוויטר שההמתקנים האולימפיים שראה היו מפוארים. עם זאת, ייתכן שזה לא יספיק בכדי להרגיע את נותני החסות של המשחקים, שנלחצים יותר ויותר לאור השפעת ההתפרצות על המשחקים.

מירוץ הלפיד האולימפי, שבו הלהבה האולימפית עורכת סיור ברחבי המדינה המארחת, אמור להתחיל בתחומי מחוז פוקושימה היפני בעוד פחות משבועיים. המירוץ ביוון כבר קוצר.

"אנו נתגבר על התפשטות הנגיף, ונארח את האולימפיאדה ללא בעיה, כמתוכנן", אמר אבה במסיבת עיתונאים בטוקיו, והוסיף כי עיכוב או ביטול האולימפיאדה אינו "עמד על הפרק בכלל" בשיחתו עם טראמפ.

לדבריו, יפן עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הוועד האולימפי הבינלאומי, שיקבל את ההחלטה הסופית אם המשחקים יתקדמו, יחד עם ארגון הבריאות העולמי. לדבריו, טוקיו לא תהיה זו שתחליט בסופו של דבר על האירוע.

עוד אמר שביפן היה שיעור זיהום נמוך יחסית, וושהמדינה לא סבלה ממספר גדול של קורבנות כפי שנראו בדרום קוריאה, סין, איטליה, איראן ובמקומות אחרים. אבה אמר שיפן אינה צריכה להכריז על מצב חירום לאומי, למרות שהפרלמנט אישר ביום שישי הצעת חוק שתעניק לו סמכות חירום ותאפשר לו לסגור בתי ספר, לעצור התכנסויות גדולות ולבקש ציוד רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully