וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי מקיר לקיר: תקרית אנטישמית במשחק כדורגל בארגנטינה

ארנלדו גונסאלס מנואבה צ'יקגו ביצע תנועה של כיפה והצביע על חלציו במשחק נגד אטלנטה ה"יהודית". מאוחר יותר כבר התנצל

מתוך יוטיוב

תקרית אנטישמית במשחק כדורגל בארגנטינה. כדורגלן שהורחק במשחק נגד אטלנטה שמזוהה עם הקהילה היהודית במדינה, ביצע תנועה מגונה ותנועה של חבישת כיפה - דבר שגרם לסערה שהגיעה הרחק משערי אצטדיון דון לאון קולבובסקי בו התקיים המשחק.

אטלנטה שמוליכה את ליגת המשנה בארגנטינה, אירחה את נואבה צ'יקגו האחרונה למשחק קצוות שהיה שקול. בסביבות הדקה ה-70 שחקן מקומי ביצע עבירה גסה על שחקן אורח ובמגרש התפתחה מהומה. בשלוש הדקות הבאות נשלפו שלושה כרטיסים אדומים והמורחק הראשון היה ארנלדו גונסאלס מנואבה צ'יקגו. כשהקשר העצבני ירד מהמגרש הוא הצביע על איבר מינו וביצע עם ידו תנועה של כיפה.

הקליקו לצפייה בתנועות המכוערות של גונסאלס

מתוך יוטיוב

אטלנטה מייצגת את שכונת ויז'ה קרספו האמידה בבואנוס איירס, שבאופן מסורתי נחשבת ל"ביתה" של הקהילה היהודית בבירה. האוהדים של הקבוצה שומעים באופן קבוע עלבונות אנטישמיים מאוהדים אחרים, אבל הפעם זה היה שחקן והוא נקלט במצלמות הטלוויזיה.

החדשות הגיעו עד לראשת המכון למאבק בגזענות, הומופוביה ושנאת זרים של ארגנטינה, ויקטוריה דונדה, והיא גינתה את האירוע. הגינוי הלך והתרחב והמשטרה הודיעה שהיא תיכנס לעובי הקורה. ובנואבה צ'יקגו הבינו שהם צריכים למזער נזקים. המועדון פרסם הודעת התנצלות בפני הקהילה היהודית ובפני אטלנטה ואוהדיה ובשעות הלילה גם גונסאלס עצמו התנצל.

"אני רוצה להתנצל בפני אטלנטה ובפני הקהילה היהודית על מה שקרה היום", אמר השחקן, "רק עכשיו ראיתי את הווידאו והאמת היא שאני נבוך ממעשיי. זה לא אני ומעולם לא הגבתי ככה. זה היה ברגע של רתיחה, אחרי שהורחקתי ושמעתי עלבונות מהיציע. יחד עם זאת, לא הייתי צריך להגיב כך ואני מתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully