וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדיניו מסתבך: הברזילאי העביר לילה במעצר, התפתחות חדשה בחקירה נגדו

אחרי שנדמה היה שהוא עומד לצאת בזול מהניסיון להיכנס לפראגוואי עם דרכון מזויף, התביעה שינתה את ההחלטה, הובא תובע מיוחד והמשטרה הרחיבה את החקירה בחשד להלבנת כספים

מתוך טוויטר/רויטרס

פרשת רונאלדיניו ממשיכה להסתבך. כוכב העבר של נבחרת ברזיל וברצלונה נעצר אתמול (שישי) על הניסיון שלו להיכנס לפראגוואי עם דרכון מזויף. הוא העביר את הלילה בבית כלא באסונסיון, בירת פראגוואי, אחרי שאתמול באופן די דרמטי התביעה החליטה להפוך את הבקשה הראשונית.

ביום חמישי, כזכור, רונאלדיניו ואחיו נתפסו משתמשים בדרכון מזויף בכניסתם למדינה. אחרי חקירה של שמונה שעות במעבר הגבול, נאמר לו שהוא לא יעמוד למשפט. למעשה, החוקרים בתחנת המשטרה אף הצטלמו איתו בגאווה.

רונאלדיניו כדורגלן עבר ברזילאי מובל למעצר. מתוך טוויטר, AP
עם אזיקים. רונאלדיניו/AP, מתוך טוויטר

אבל התקוות של רונאלדיניו לצאת מהפרשה בצורה חלקה התנפצו, כשאתמול התביעה בפראגוואי החליטה להפוך את החלטתה להציע לו עסקת טיעון, שבמסגרתה נדרש לשהות יחד עם אחיו רוברטו במלון שרתון באסונסיון. בעקבות זאת, שני האחים העבירו את הלילה בבית סוהר מקומי.

בהתפתחות החדשה הובא תובע שמתמחה בפשעים פיננסיים, כשעל פי דיווחים במדינה עולה חשד לניסיון הלבנת כספים של שני האחים. איש עסקים ברזילאי בשם ווילמונדס סוסה לירה חשוד בכך שסיפק את הדרכונים המזויפים לרונאלדיניו. שתי נשים, שהדרכון המזויף היה רשום במקור על שמן, עוכבו גם הן לחקירה.

המעצר של רונאלדיניו נעשה אחרי ששופט מקומי סירב לשמש כחותמת גומי לעסקת הטיעון הראשונית שהוכרזה ביום חמישי, שבמסגרתה רונאלדיניו אמור היה להשתחרר עם קנס בלבד. הוא דרש מהתביעה לשנות את סעיפי האישום, וכעת רונאלדיניו עשוי לספוג עונש מאסר, במיוחד אם בית המשפט יחליט שהוא לא יכול להשתחרר בערבות.

עוד דווח בפראגוואי שרשויות המס המקומיות כבר החלו בחקירה של מספר אנשים שאיתם אמור היה רונאלדיניו להיפגש בפראגוואי והזמינו אותו אליהם. באופן רשמי הוא אמור היה להיות נוכח בטקס חנוכה של מרפאה מקומית ושל הספר שלו.

עוד בוואלה!

הזוי: רונאלדיניו ואחיו נעצרו בפרגוואי עם דרכון מזויף

לכתבה המלאה
רונאלדיניו נעצר עם דרכון מזויף של פראגוואי. צילום מסך, צילום מסך
"הדבר הראשון שיצא לו מהתיק". הדרכון המזויף/צילום מסך, צילום מסך
רונאלדיניו מצטלם בפראגוואי בעת המעצר שלו. טוויטר, צילום מסך
חשב שהוא יוצא מזה בקלות. רונאלדיניו עם שוטר מקומי/צילום מסך, טוויטר
רונאלדיניו מצטלם בפראגוואי בעת המעצר שלו. טוויטר, צילום מסך
עדיין נערץ. רונאלדיניו במעצר/צילום מסך, טוויטר

עורך הדין של רונאלדיניו טען כי הוא קיבל את הדרכון כ"מתנה", והניח שמדובר במסמך של כבוד, אבל למעשה בביקורת הגבולות הוא הוציא אותו מהתיק בלי לחשוב. "זה היה דבר הראשון שיצא לו מהתיק", אמר. עורך הדין אישר שכשהוא עזב את סאו פאולו, הוא השתמש בדרכון הברזילאי שלו.

יש לציין כי אחרי השיאים המקצועיים האדירים שאליהם הגיע, בשנים האחרונות רונאלדיניו מוזכר בלא מעט פרשיות מפוקפקות. בעבר הואשם בביגמיה, וכמו כן בברזיל הוחרמו הדרכונים שלו אחרי שלא שילם קנסות על דיג לא חוקי. כמו כן הוחרמו לו שלושה רכבי יוקרה ויצירות אמנות. אחיו של רונאלדניו, רוברטו, כבר נענש בחמש שנות מאסר ב-2012 על הלבנת כספים ושאר עבירות פיננסיות. כמו כן נטען שהוא רימה את הרשויות בברזיל כשניסה להבריח למדינה כסף במזומן מחשבון בנק בשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully