וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 75:77 את אנאדולו אפס והבטיחה מקום בפלייאוף

עוד ערב גדול בהיכל: שתי קליעות עונשין של ווילבקין השלימו מהפך והעניקו לצהובים ניצחון יורוליג חמישי ברציפות מול מוליכת הטבלה. שיין לארקין החטיא על הבאזר

אנג'לו קלויארו, מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
שתי שלשות בדיוק בזמן הנכון. קלויארו/דני מרון

ווינרים: מכבי תל אביב גברה הערב (רביעי) 75:77 על מוליכת היורוליג אנאדולו אפס, רשמה ניצחון חמישי ברציפות במפעל והבטיחה מקום בפלייאוף לראשונה במתכונת החדשה. זה היה עוד מבחן אופי לחבורה השורטת של יאניס ספרופולוס: היא הגיעה למשחק על רקע התפרצות הקורונה שגרמה למגבלת קהל, נקלעה לפיגור דו ספרתי במחצית השנייה, אבל שוב רשמה קאמבק בדקות הסיום, ושוב ניצחה מנקודות של סקוטי ווילבקין.

כוכב הצהובים קלע שתי קליעות עונשין תשע שניות לסיום המשחק, ובזמן שנותר שיין לארקין החטיא שלשה קשה על הבאזר. כמדי משחק, גם הפעם ווילבקין היה האיש של הצהובים. הוא קלע 21 נקודות, הוסיף 4 אסיסטים והיה חתום, כאמור, על הנקודות המכריעות. כמדי משחק, גם אותלו האנטר היה אי של יציבות עם 15 נקודות ו-12 ריבאונדים, 8 מהם בהתקפה. האקס פקטור היה היכולת של הישראלים: יובל זוסמן הראה שחזר סופית מהפציעה עם 11 נקודות, 4 אסיסטים ו-3 ריבאונדים, ודני אבדיה קלע ארבע נקודות - כולן במאני טיים - ותרם גם בצד השני כששמר היטב על שיין לארקין במהלך האחרון.

המשחק היה הפכפך לכל אורכו. מכבי תל אביב פתחה נהדר ועלתה ליתרון של 15 נקודות ברבע הראשון, אבל אנדולו הראתה מאיזה חומר קורצה כשמחקה את הפיגור במהירות. עם תחילת המחצית השנייה היא כבר פתחה יתרון דו ספרתי, אבל ההגנה הנהדרת של הצהובים החזירה אותם למשחק, הורידה את אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביורוליג בשנים האחרונות ל-75 נקודות, והעניקה את הניצחון בסופו של דבר, למרות שההתקפה קצת חרקה.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
שוב הראה איזה ווינר הוא. ווילבקין/דני מרון
שחקני מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט, אנג'לו קלויארו. דני מרון
אלייז'ה בריאנט חוגג עם קלויארו/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בריאנט, יובל זוסמן, קווינסי אייסי ואותלו האנטר. מנגד, אנאדולו לא העלתה את שיין לארקין בחמישייה ופתחה עם וסילי מיצ'יץ', רודריג בובואה, ג'יימס אנדרסון, כריס סינגלטון וטיבור פלייס. הצהובים פתחו בסערה, ועלו ל-2:9 מהיר. ארגין עתמאן הזעיק את שיין לארקין מהספסל אחרי פסק זמן והוא קלע מיד נקודות ראשונות, אבל המומנטום הצהוב נמשך, ויובל זוסמן שהגיע לשבע נקודות הקפיצו את היתרון ל-15, 4:19. הטורקים הידקו את ההגנה והגיבו בריצת 0:7, אבל הרבע נחתם בסל של ג'יילן ריינולדס שקבע 11:21 למכבי תל אביב.

שחקן אנאדולו אפס כריס סינגלטון מול שחקנה של מכבי תל אביב קווינסי אייסי. דני מרון
אפס חפרה לעצמה בור. סינגלטון מול אייסי/דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
כ-5,000 צופים בהיכל/דני מרון

רבע 2:

הטורקים החלו לנגוס בהפרש עם תחילתו של הרבע השני. קרונוסלאב סימון קלע חמש נקודות רצופות בצד אחד, ומנגד טיילר דורסי החטיא שלוש זריקות רצופות, מה שעזר לאנאדולו לצמק ל-21:17. האקס פקטור של הצהובים בדקות הבאות היה ארון ג'קסון, שקלע שש נקודות שעזרו לביתיים לשמור על היתרון הקטן. לצערה של מכבי תל אביב, זה לא החזיק זמן רב ושלשה של מוארמה נתנה לטורקים יתרון ראשון מאז ה-0:2 בפתיחה. הטורקים המשיכו לדהור לקראת סיום המחצית, וניצלו סדרה של החטאות של ווילבקין כדי לחתום את הרבע השני עם עוד סל של סימון שקבע 36:42 לזכות האורחת.

ארון ג'קסון שחקנה של מכבי תל אביב. דני מרון
האקס פקטור ברבע השני. ארון ג'קסון/דני מרון
שחקנה של מכבי תל אביב טיילר דורסי. דני מרון
פתח לא טוב את המשחק. טיילר דורסי/דני מרון

רבע 3:

הרבע נפתח עם עבירה טכנית של סקוטי ווילבקין שאפשרה לאנאדולו לעלות ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 36:46, אבל מכבי תל אביב לא ויתרה והתקרבה עם מהלכים טובים של האנטר, ווילבקין וזוסמן. שלשה של ווילבקין החזירה את היתרון לצד הצהוב, אבל ההובלה שוב עברה לצד של הטורקים שני מהלכים יפים של טיבור פלייס. הרבע הסתיים בעוד מיני-קאמבק של מכבי תל אביב, שקיזזה את ההפרש משבע לשתיים, 59:57, לקראת פתיחת הרבע האחרון.

שחקני מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן. דני מרון
משחק הפכפך בהיכל. ווילבקין וזוסמן/דני מרון
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
הלחץ גובר. ספרופולוס/דני מרון

רבע 4:

מכבי תל אביב השוותה בפתיחת הרבע הרבע, אבל בזבזה שלוש הזדמנויות לעלות מיתרון מחדש. מיציץ' ובובואה ניצלו זאת והעלו את אנאדולו ליתרון חמש, 61:66, שש דקות לסיום. היתרון צמח לשמונה אחרי שלשה של בובואה, אבל ארבע נקודות רצופות של דני אבדיה קיזזו את ההפרש לארבע, והקאמבק נמשך עם שתי שלשות גדולות של קלויארו. דקה וחצי לסיום המהפך הושלם, כשהאנטר הטביע והעלה את הצהובים ליתרון 71:73. היתרון של הצהובים גדל לארבע, אבל מהלך ענק של מיציץ' עם שלשה ועבירה קבע שוב שוויון, 20 שניות לסיום. כמו מול אולימפיאקוס, גם הפעם מכבי תל אביב פנתה לסקוטי ווילבקין וקיבלה ממנו נקודות מכריעות, הפעם מהעונשין אחרי סחיטת עבירה. אנאדולו נתנה את הכדור לשיין לארקין במהלך המכריע, אבל הוא החטיא שלשה קשה. 75:77 גדול למכבי תל אביב בסיום.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
הפעם תרם בעיקר בהגנה. אבדיה/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21 נקודות (6 מ-15 מהשדה), אות'לו האנטר 15 ו-12 ריבאונדים (8 בהתקפה), יובל זוסמן 11, ג'יילן ריינולדס 7 ו-5 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 5, ארון ג'קסון 6, קווינסי אייסי 4, דני אבדיה 4, טיילר דורסי 3. אלייז'ה בריאנט (07:18 דקות), אמארה סטודמאייר (03:56) וג'ייק כהן (05:23) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לאנאדולו אפס: קרונוסלב סימון 14 נקודות, וסילי מיציץ' 14, רודריג בובואה 13, שיין לארקין 10 ו-5 אסיסטים, טיבור פלייס 10 ו-6 ריבאונדים, אדריאן מורמן 8 ו-7 ריבאונדים, כריס סינגלטון 4 ו-7 ריבאונדים, ג'יימס אנדרסון 2. דוגוש בלבאי (05:42 דקות) ובריאנט דאנסטון (03:59) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully