וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: מאמן הגברים גור שטיינברג ביקר את "שליחת ספיצ'קוב לטוקיו". האיגוד: לא ננהל ויכוח פומבי

3.3.2020 / 10:40

מאמן הגברים של נבחרת השייט הסביר מדוע יתמוך בנוי דריהן על פני יריבתה: "קטי ומאמנה התנתקו מהנבחרת באופן צורם, לא יתאפשר שיתוף פעולה בין הצוותים"

איגוד השייט

בווידאו: קטי ספיצ'קוב עם שובה מאליפות העולם הקודמת

הסערה סביב שליחת קטי ספיצ'קוב לאולימפיאדה בטוקיו רחוקה מלהסתיים. בזמן שנוי דריהן נחתה הבוקר (שלישי) בארץ מאליפות העולם בגלישת רוח שם סיימה עם מדליית הארד, בחר מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג לפרסם את דעתו על החלטת האיגוד לשלוח לטוקיו את ספיצ'קוב. בהודעה מפורטת ונוקבת כתב שטיינברג שהוביל את נבחרת הגברים ואת שחר צוברי להישג באוסטרליה: "הצגת בחירתה של קטי על חשבון נוי בתקשורת כסופית מטעה. בחירת הגולש לייצוג האולימפי לקמפיין 2020 הוגדרה במיוחד באופן שונה בשיטה "רב ערכית" חדשה. הועדה שתבחר את הנציג לאולימפיאדה צריכה להסתמך גם על טבלה מתמטית, אבל גם על המלצה מקצועית של המאמן הלאומי. הועדה צריכה לבחור בין הטבלה להמלצה המקצועית".

שטיינברג הוסיף: "ההמלצה צריכה להתבסס על חמישה קריטריונים מוגדרים היטב, כשרק באחד מהם יש לקטי יתרון על נוי. בארבעת הקריטריונים האחרים יש לנוי יתרון או שוויון מול קטי. בקריטריון השני - יכולת הישגית באירועיי מטרה סימנה השבוע נוי הצלחה גדולה תחת לחץ אימים. בהיבט החיזוי להישג במשחקים, דוקא נוי בקו עליה וקטי בקו ירידה. המשך עבודה המצויין עם לי קורזיץ צריך להביאה למשחקים אף במצב טוב יותר. בסעיף הרביעי - השתיכות ופעילות בנבחרת נוי מנצחת בנוקאאוט. קטי ומאמנה התנתקו מנבחרות האיגוד באופן צורם. בסעיף החמישי - אופק הישגי למחזורים הבאים, ברור שבחירה בנוי מתאימה יותר גם בגלל הסיכון שקטי מתאמנת בחודשים האחרונים בצרפת, ועלולה גם בהמשך באופן טבעי לעבור לייצוג צרפת. בחירה בנוי תעזור לשמור גם את שאר בנות הנבחרת בפעילות תחרותית.

גולשת הרוח קטי ספיצ'קוב. איגוד השייט, אתר רשמי
"עלולה לעבור לייצג את צרפת". קטי ספיצ'קוב/אתר רשמי, איגוד השייט

"ההנחה שהיתה נכונה עד לפני שבועיים שקטי היחידה עם סיכוי משמעותי למדליה כבר לא תקפה. נוי הוכיחה שהיא מועמדת ראויה. כעת יש גם לקחת בחשבון עובדה חדשה. נבחרת הגברים מצליחה להקדים את הציפיות, ושחר צוברי יגיע כמועמד חזק למדליה. קטי ומאמנה התנתקו לאחרונה משיתוף פעולה עם ספורטאי ואנשי המקצוע באיגוד. כלומר בחירה של קטי ומאמנה על פני נוי תפגע גם בסיכויי הצלחתו של צוברי, בכך שלא יתאפשר שיתוף פעולה בין הצוותים".

איגוד השייט מסר בתגובה: "איגוד השייט לא מנהל ויכוחים פומביים עם מאמני הנבחרות ובוודאי לא עם גור שטיינברג. לאחר שיתקבלו המלצות מאמני נבחרת הגלישה, נשים וגברים, תתכנס הוועדה לקביעת הנציגים האולימפיים לטוקיו 2020 ותקבל החלטה על פי ההמלצות וכל יתר הקריטריונים שנקבעו לפני תחילת התחרות על הכרטיס הישראלי. לבסוף, הנהלת איגוד השייט תדון בהמלצה הסופית של הוועדה, הכוללת את מנהל היחידה לספורט הישגי דני אורן, השייט האולימפי לשעבר שמשון ברוקמן, שייט העבר ומנכל רשות הספורט של עיריית תל אביב מוטי אמברם, השייט האולימפי לשעבר והמנהל המקצועי של איגוד השייט אלי צוקרמן, ואת היועץ המשפטי של הוועד האולימפי עו"ד גיל עטר כמשקיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully