וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה מדווחים מהדרבי התל אביבי: "כדורגלנים ערבים לא רצויים במכבי"

כתב של המגזין הפופולרי "די צייט" שטח את רשמיו מביקור בבלומפילד: "היריבות בין מכבי להפועל חורגת בהרבה מגבולות הספורט"

צילום: ברני ארדוב

המגזין הגרמני הפופולרי "די צייט" פרסם אמש (ראשון) כתבה נרחבת על הכדורגל הישראלי ועל האופן שבו הוא מייצג את המגמות בחברה הישראלית. כחלק מהכתבה, נשלחו שניים מכתבי המגזין לסקר את הדרבי התל אביבי שהתקיים ב-24 בפברואר והסתיים בניצחון 0:3 של מכבי תל אביב.

"היריבות בין מכבי להפועל תל אביב היא הרבה יותר ממשחק כדורגל. זה מאבק על היסטוריה, מעמדות ופוליטיקה - במיוחד לפני הבחירות", צויין בראש הכתבה, בה מתחקים הכותבים אחרי שורשי היריבות ומבליטים את הפערים הפוליטיים בין מכבי להפועל. הפערים הללו באים לידי ביטוי, כביכול, גם ב"חוסר היכולת של מכבי תל אביב לקלוט שחקנים ערבים בשנים האחרונות".

"הם לא רצויים במיוחד על ידי אוהדי מכבי תל אביב", נכתב בכתבה, בה צוטט אחד מאוהדי הפועל תל אביב כאומר: "המשחק החשוב יותר מבחינה פוליטית הוא נגד בית"ר ירושלים, קבוצה עם סממנים ימנים רדיקליים אמיתיים, אבל גם אוהדי מכבי תל אביב ימנים ברובם. הם כבר הניפו בעבר שלטים נגד פליטים וקיללו שחקנים ערבים שלהם. בשנים האחרונות לא שיחק שם אף כדורגלן ערבי. לא כל האוהדים תומכים בזה, אבל רובם כן".

שחקן מכבי תל אביב, מהראן ראדי. ניב אהרונסון
הערבי האחרון שהוחתם במכבי תל אביב. מהראן ראדי/ניב אהרונסון

בכתבה מתוארת הפועל תל אביב כ"קבוצה אידיאליסטית ומרדנית" בעוד מכבי תל אביב מוצגת כ"עשירה ומלאת ביטחון".

"זה לא ריאל נגד ברצלונה, אבל הדרבי התל אביבי הוא משלנו, והוא המשחק הכי גדול שיש לכדורגל הישראלי להציע", אומר אחד מאוהדי מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully