וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת נמלים: תהליך ההבראה של אולימפיאקוס

27.2.2020 / 13:15

הסנקציות הכלכליות, שהוטלו בגלל חובות לספרופולוס, הוסרו. יו"ר איגוד הכדורסל יסולק בהתערבות ראש הממשלה. קבוצת הפיתוח נאבקת על החזרה לליגה הראשונה. ונוכחותו של ברצוקאס הכניסה שפיות. יריבת מכבי תל אביב מנסה לקום מהקרשים ולהשיב את הקהל האובד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב תציין הערב (חמישי, 21:05) את משחקה הרשמי ה-47 העונה, ואחריו יישארו לה בין 25 ל-36 הופעות נוספות. 21 שחקנים לבשו את מדיה בכל המסגרות, והיא צפויה לקבל בחזרה את יובל זוסמן וקווינסי אייסי, שיוצאים מרשימת הפצועים ומקצרים אותה מעט.

עבור יריבתה, אולימפיאקוס, המשחק ביד אליהו יהיה בסך הכל ה-26, והיא עלולה לסיים את העונה כולה בעוד שישה שבועות ותשעה משחקים. אף שהיוונים מופיעים במסגרת אחת בלבד, הם יגיעו הערב ללא פחות מ-22 שחקנים (בהם שלושה שיערכו את הבכורה שלהם בסגל), נוסף על שלושה מאמנים ושמונה עוזרי מאמנים שונים שעברו בשורותיהם.

מאז ה-13 בפברואר 2019, היום בו פוצצו את הדרבי בהפסקת המחצית, יצרו האדומים שורה של כותרות שליליות, שרובן לא היה קשור באופן ישיר למגרש הכדורסל: החרמת המשחקים נגד פנאתינייקוס, הירידה לליגת המשנה ביוון, פיטורי שני מאמנים בתוך שלושה חודשים, איסור להחתים שחקנים חדשים בשל הסתבכות בחובות, וייאוש אחד ארוך, מתמשך ומכרסם - שהביא להתרוקנותו של היכל השלום והאחווה מקהל ומתקווה.

אבל למפגש עם הצהובים והאקס יאניס ספרופולוס מגיעה אולימפיאקוס במצב משופר מעט. מוקדם לומר שהקבוצה חוזרת למקומה הטבעי, אבל הרוחות החדשות - שמנשבות בעיקר מאז שובו של המאמן יורגוס ברצוקאס - מבשרות על תחילת התפזרותו של האבק מנמל פיראוס; כך נראה התהליך בשלב זה.

אינפו אולימפיאקוס מכבי תל אביב. אינפו, מערכת וואלה!
אינפו אולימפיאקוס מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, אינפו

1. נטישת האוהדים

אנשי אולימפיאקוס לעולם לא יודו בכך באופן פומבי, אבל הנשירה במודע ובמכוון לליגה השנייה ריסקה את המועדון מבחינות רבות. הקבוצה התקשתה להחתים זרים שיופיעו במסגרת אחת, נהנתה מהיעדר העומס אבל סבלה מחוסר תיאום ומכושר משחק לקוי לעומת יריבותיה ביורוליג, ואיבדה את אמון הקהל.

7,011 צופים מגיעים העונה למשחקי הקבוצה; מדובר בצניחה של 14.5 אחוזים לעומת העונה שעברה, ובשפל שלא נרשם כמותו מאז 2005; היא לא מילאה את 12 אלף המושבים באולמה הביתי אפילו פעם אחת, והצליחה למשוך רבבה רק פעם אחת - במשחק מול פנרבחצ'ה, שבו ואסיליס ספאנוליס הוכתר למלך הסלים.

אלא שמול הקרחות ביציעים, יצאו אולימפיאקוס וברצוקאס לרצף של ארבעה ניצחונות ביתיים. הודות לחוסר היציבות של הקבוצות בבטן טבלת היורוליג, הם נכנסו למאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. מאזנם (14:11) זהה לזה של פנרבחצ'ה, חימקי מוסקבה ואולימפיה מילאנו, שמדורגות יחד איתם במקומות 11-8, מעט מתחת לוולנסיה (13:12) ומעט מעל ז'לגיריס קובנה והכוכב האדום בלגרד (15:10). שתיים משבע הקבוצות הללו יתברגו בשמינייה.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "יתרון ביתיות? עדיין לא העפלנו"

לכתבה המלאה
אוהדי אולימפיאקוס היכל השלום והאחווה. Action Images, מערכת וואלה!
שפל של 15 שנים. היכל השלום והאחווה נטוש במשחק יורוליג/מערכת וואלה!, Action Images

2. החזרה לליגה הראשונה

עם כל הכבוד למאבק העיקש על הזכות להיחבט בידי אנאדולו אפס וריאל מדריד בדרך לפיינל פור האירופי, הכרטיס שהאדומים זקוקים לו באמת - נמצא בכלל במקום אחר.

קבוצת הפיתוח, אולימפיאקוס ב', מורכבת משחקנים ותיקים המזוהים עם הליגה השנייה, לצד שחקני נוער וצעירים מבטיחים (ששניים מהם, אלכסיי פוקושבסקי ואלכסנדרוס ניקולאידיס, הצטרפו באחרונה לקבוצת היורוליג, ושחקן נוסף, ואסיליס כריסדיס, נרשם אתמול). היא משחקת במגרש האימונים שנמצא בתוך היכל השלום והאחווה, מאמנה הוא שחקן העבר דימיטריס צלדאריס, ובמאזנה 15 ניצחונות ב-19 משחקים, אבל דרכה חזרה לליגה הראשונה עוד ארוכה.

הקבוצה שתסיים במקום הראשון בליגת המשנה תעלה אוטומטית לליגה הראשונה, והקבוצות שיסיימו את העונה הסדירה במקומות 5-2 ייאבקו ביניהן בפלייאוף על הכרטיס השני. אולימפיאקוס ב' מדורגת שביעית בגלל עונש של הפחתת שש נקודות, ובקופה נותרו עוד 11 מחזורים. קיימת אפשרות נוספת שתוכל להעלות אותה: לאור מצבן הכלכלי הקטסטרופלי של כמה מהקבוצות, היא עשויה "לקנות" את מקומה בליגה הבכירה על חשבון אחת מהן.

יאניס בורוסיס שחקן נבחרת יוון. רויטרס
יפרוש היישר לנשיאות האיגוד? יאניס בורוסיס/רויטרס

3. המלחמות עם פאו באיגוד היווני

אם היא תצליח במשימה ותזכה בכרטיס לליגה הראשונה, אולימפיאקוס צפויה לחזור בעונה הבאה לשגרה ולחדול מהחרמות. הרגיעה התאפשרה הודות להתערבות אישית של ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, שבעקבותיה ייאלץ יו"ר איגוד הכדורסל הוותיק, יורגוס ואסילקופולוס (הנחשב לסדין אדום, ובעצם ירוק, מבחינת האדומים), לפרוש מתפקידו אחרי 22 שנים, כשהוא בן 81.

הבחירות לראשות האיגוד ייערכו לקראת תחילת העונה הבאה, ומי שכבר הכריז על מועמדותו הוא סנטר אולימפיאקוס ומושל פיראוס לשעבר, פנאיוטיס פסולאס. שם נוסף שעולה בשיחות באתונה הוא סנטר גראן קנאריה, יאניס בורוסיס, שעשוי לפרוש בתום העונה, אבל המועמד בעל הסיכוי הטוב ביותר לזכות בג'וב כרגע, מכיוון שאינו מזוהה עם אף אחת מהיריבות המושבעות, הוא בעלי פרומיתיאס פטראס, ואגליס ליוליוס.

כך או כך, נראה שהלהבות במלחמה הבלתי פוסקת בין אולימפיאקוס לפנאתינייקוס נמצאות במגמת היחלשות, גם משום שבשני המועדונים מבינים כי היעדר התחרות הישירה ביניהן בזירה המקומית פוגע בכל הצדדים. אלא שפוטנציאל הנפיצות יעלה פלאים ביום שלישי הקרוב, כשפאו תתארח בפיראוס במסגרת המחזור ה-27 ביורוליג.

שאקיל מקיסיק במדי מכללת אריזונה. AP
נרשם רגע לפני שהחלון נסגר. מקיסיק/AP

4. הסרת הסנקציות הכלכליות

בחודש האחרון נאלצה אולימפיאקוס להתמודד עם אמברגו שמנע ממנה החתמת שחקנים חדשים, לאור החובות העצומים שצברה. הסנקציות ננקטו נגדה דווקא לאחר שמאמן מכבי תל אביב, ספרופולוס, פנה לארגון מאמני היורוליג והתלונן על כך שהאדומים חייבים לו כארבע משכורות.

אלא שהאדומים יצאו בינתיים לתהליך הבראה כלכלי, והם בעיצומו של חיסול חובות כללי. בשבוע שעבר הופיעה הקבוצה עם תשעה שחקנים בלבד למפגש הביתי עם וילרבאן, ונאלצה לרשום את טיילור רוצ'סטי הפצוע (שבינתיים החלים, ויוכל לשחק הערב) להשלמת מניין, כדי שלא תעמוד מול איום להפסד טכני.

מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו, ביקר באתונה ונפגש עם ראשי המועדון. בעקבות השיחה הוסר האמברגו, והיוונים הורשו לרשום את שני הזרים החדשים, שאקיל מקיסיק ודווייט בייקס, רגע לפני תום מועד ההעברות במפעל, שחל אמש.

סשה וזנקוב יורגוס ברצוקאס אולימפיאקוס. Action Images, מערכת וואלה!
בעלי מניות בסימני ההתאוששות. וזנקוב וברצוקאס/מערכת וואלה!, Action Images

5. תוכניות לעתיד

ברצוקאס הצליח לייצב את הספינה והחזיר לאולימפיאקוס את הסדר שכל כך חסר לה בתקופת אימונו של קסטוטיס קמזורה, וגם תחת דיוויד בלאט בתחילת העונה. הוא הפקיד את גורלו ביד שחקני הפרנצ'ייז, ניקולה מילוטינוב, קוסטאס פפאניקולאו ויורגוס פרינטזיס. הוא איבד עד תום העונה את ספאנוליס, שבגיל 37 שוב נאלץ להתמודד עם שיקום ממושך, אבל נחוש לא לפרוש.

ההפתעות החיוביות מגיעות מכיוונם של שחקני הפנים סשה וזנקוב ואוקטביוס אליס, וקיים סיכוי גבוה שהם ימשיכו בעונה הבאה. לספאנוליס יש חוזה, אולם לא ברור איזה משקל מקצועי יהיה לו בגילו ובמצבו.

מילוטינוב יקבל הצעות גבוהות מהקבוצות העשירות ביבשת, ופרינטזיס מסיים חוזה בגיל 35. בינו לבין ראשי המועדון קיימים משקעים, לאחר שהוא זה ש"פוצץ" את סוגיית מוסר התשלומים בתכתובת ווטסאפ שדלפה אשתקד לעיתונות, אבל חשיבותו עשויה להביא להישארותו. הבעיה הגדולה של אולימפיאקוס נוגעת לעובדה שלא דאגה לעתודה יוונית ראויה ליום שאחרי ספאנוליס ופרינטזיס. הגארד היווני של מורסיה, יאנוליס לרדזאקיס, יצטרף לקבוצה בקיץ.

Fastbreak התכנית השבועית באפליקציית מכבי

דבר אחד בטוח: על הקווים ימשיך לעמוד ברצוקאס, שחתום לשנתיים נוספות וישתכר כ-700 אלף יורו בכל אחת מהן. בפיראוס מקווים כי דמותו של האיש האחרון שהביא את גביע אירופה לקבוצה, היא שזו שתביא גם להרגעת הרוחות מסביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully