וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: גם קיום אולימפיאדת טוקיו 2020 מוטל בספק

בוועד האולימפי הבינ"ל טוענים כי יש שלושה חודשים להבטיח שהמשחקים האולימפיים יוכלו להתקיים כסדרם, אך גם הרגיעו: "הכל אמור להתנהל כמתוכנן"

אצטדיון סן סירו אחרי ביטול המשחק בין אינטר לסמפדוריה, צילום: רויטרס

בווידאו: משחקי הסריה A ייערכו ללא קהל בעקבות נגיף הקורונה

בהלת הקורונה נמשכת, כשהיום (שלישי) צוטט בכיר בוועד האולימפי הבינלאומי שטען כי בשלושת החודשים הקרובים יוחלט כיצד ואם לקיים את המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, כשהמצב הנוכחי מאיים באופן מוחשי על קיום האולימפיאדה שאמורה להיפתח ב-24 ביולי.

דיק פאונד, חבר ההנהלה הוותיק ביותר בוועד האולימפי התייחס לנושא בכנות: "זו מלחמה חדשה ואנחנו חייבים להתמודד איתה. בסופו של דבר אנשים הולכים לשאול: 'האם המצב בטוקיו תחת שליטה? האם זה מספיק בטוח עבורי להגיע לשם?'"

"זו החלטה גדולה מאוד וחשובה מאין כמוה ואתה לא יכול להתנהל ולקבל החלטות בנושא עד שישנן עובדות מוצקות שאפשר לבסס עליהן את אותן החלטות", אמר פאונד אך גם שלח מסר מרגיע לאוהדים ובעיקר לספורטאים: "לפי כל מה שאנחנו מבינים המשחקים האולימפיים הולכים להתרחש בטוקיו, לפי כל האינדיקציות הכל אמור להתנהל כמתוכנן. תמשיכו לעסוק בספורט וסמכו על הוועד אולימפי שלא ישלח אתכם לתוך מצב של מגפה".

לקראת טוקיו 2020. AP
המשחקים האולימפיים בסכנה?/AP

כאמור, במאי אמורה להתקבל ההחלטה הסופית בדבר קיום המשחקים האולימפיים, כשבינתיים בוטלה בעקבות נגיף הקורונה תחרות הגרנד פרי בתחרות הפורמולה 1 שתוכננה להיערך באפריל הקרוב בסין. בליגה האיטלקית בכדורגל לא פחות משישה משחקים במחזור ה-26 הקרוב ישוחקו בדלתיים סגורות, כולל משחק העונה בין אינטר ליובנטוס שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב.

גם בספרד שוררים דאגה וחשש בעקבות כמה מקרים של הידבקות במדריד וקטלאניה. שתוך כך, שלושה אוהדים של ולנסיה ששהו במילאנו הוכנסו לבידוד ולמעקב לאחר שחוו סימפטומים המזוהים עם הנגיף שעל פי הדיווחים גבה עד כה את חייהם של קרוב ל-3,000 בני אדם ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully