וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים קבע: השער של עומר אצילי בדרבי היה חוקי, ההרחקה מוצדקת

25.2.2020 / 13:30

מאיגוד השופטים נמסר: סבוריט לא עמד ליד החומה אלא ליד שני שחקנים של הפועל תל אביב, העבירה של אייזן נעשתה "באמצעות פקקים חשופים ותוך סיכון שלום היריב". שתי הקבוצות יעמדו לדין בגין התפרעות אוהדים

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות של איביץ' וקלינגר בסיום המשחק

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה החיום (שלישי) את הדו"ח שלה בנוגע למשחקי המחזור האחרון בליגת העל, וטוענת כי השער של עומר אצילי במדי מכבי תל אביב ומל הפועל תל אביב בדרבי אתמול הוא חוקי. עוד נטען כי גם ההחלטה להוציא כרטיס אדום לשי אייזן הייתה נכונה.

"בדקה ה-41 צדק שופט המסך כאשר המליץ לשופט לבחון עבירת משחק חמורה של שחקן הפועל תל אביב, אשר לא זוהתה על ידי השופט במגרש", נכתב בדו"ח הוועדה, "השופט פעל כמצופה, כאשר לאחר בחינת האירוע במסך הניף כרטיס אדום. מדובר בפגיעה בשוק היריב באמצעות פקקים חשופים ותוך סיכון שלום היריב".

כמו כן נכתב: "הבהרה ביחס להבקעת השער בדקה ה-35 לזכות מכבי: לפי החוקה - כאשר בבעיטה חופשית מוצבת חומת הגנה של לפחות 3 שחקנים, כל השחקנים התוקפים מחויבים להיות במרחק של לפחות 1 מטר מהחומה.

"חומת השחקנים של הפועל כללה 4 שחקנים ושני השחקנים של מכבי (גלזר ואמאדור) עמדו כדין מלפנים במרחק של לפחות 1 מטר מהחומה (מצורפת תמונה מס' 1). שני השחקנים של הפועל שעמדו משמאל לחומה (דמארי ואייזן - מצורפת תמונה מס' 2), כאשר ביניהם לבין החומה קיים מרווח ברור, אינם נחשבים כחלק מהחומה ולכן אין כל מניעה חוקית ששחקן תוקף (סבוריט) יעמוד בצמוד אליהם. מדובר בשער חוקי".

הוועדה המקצועית על השער של עומר אצילי מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב. צילום מסך משידור הטלוויזיה, צילום מסך
הוועדה המקצועית על השער של עומר אצילי מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב/צילום מסך, צילום מסך משידור הטלוויזיה

בתוך כך, תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד לדין את מכבי והפועל תל אביב בגין התפרעות אוהדים. זאת בעקבות דו"ח השיפוט של ליאני שציין ש"בדקה ה-38 לאחר הבקעת השער של מכבי תל אביב,הושלכו מצתים מיציע אוהדי הפועל תל אביב לעבר השחקנים החוגגים. בדקה ה-48 אוהדי הפועל תל אביב השליכו כוסות שתייה לעבר שוער מכבי תל אביב ועקב כך המשחק הופסק לדקה".

בנוסף ליאני ציין שאוהדי מכבי תל אביב השליכו כוסות שתייה וכדורי נייר לעבר שוער הפועל תל אביב ואת זריקת החפצים הכללית של שתי מחנות האוהדים, מה שאילץ את כרוז המשחק לבקש מהקהל להפסיק. הדיון יתקיים מחר (רביעי) בשעה 17:00.

הוועדה המקצועית על השער של עומר אצילי מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב. צילום מסך משידור הטלוויזיה, צילום מסך
הוועדה המקצועית על השער של עומר אצילי מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב/צילום מסך, צילום מסך משידור הטלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully