וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון תל אביב הזכיר לנו: 5 מקומות שווים בארץ לרוץ בהם

לקראת מרתון סמסונג תל אביב שיתקיים ב-28 בפברואר בהשתתפות כ- 42,000 רצים ורצות וכ- 100,000 משתתפים, אספנו בשבילכם, מצפון ועד דרום, חמישה מקומות לרוץ בהם

מתכוננים למרתון תל אביב? האירוע מטעם עיריית תל אביב-יפו ייערך ב-28 בפברואר בהשתתפות כ-42 אלף רצים ורצות וכ-100 אלף משתתפים. אבל כדי לרוץ מרתון צריך להתכונן אליו. איפה אתם יכולים לעשות את זה? הנה חמישה מקומות יפהפיים שיעזרו לכם להעביר את הריצה בנעימים.

הטיילת בחיפה

גשם בטיילת בת גלים בחיפה - 26 באפריל 2018. שלומי גבאי, מערכת וואלה
צילום: שלומי גבאי/מערכת וואלה, שלומי גבאי

רצועת החוף היפיפייה של העיר חיפה ידועה בכל העולם ונוף הרצים בה הפך לחלק בלתי נפרד מנוף הטיילת. את מסלול הריצה ניתן להתחיל מטיילת בת גלים המתחדשת, בין בתי המגורים לספינות היוצאות מהנמל ומבסיס זרוע הים ושבות אליהם. אם יתמזל מזלכם אולי גם צוללת תצוץ מעל פני הים. המסלול ממשיך מזרחה, עד לרכבל של חיפה וממנו ממשיכים לרוץ על החוף לכיוון נקודת המפגש של מפרץ חיפה עם מישור החוף, במרכז הימי שקמונה.

אורכו של המסלול הלוך וחזור הוא חמישה קילומטרים שאפשר כמובן גם לעשות בהליכה. רצים מנוסים יותר יוכלו להמשיך גם עד מגדלי חוף הכרמל שהם עוד 10 קילומטרים לפחות.

אגמון החולה

קשת בענן באגמון החולה, 8 בפברואר 2020. איציק בנדור, קק"ל, אתר רשמי
צילום: איציק בנדור, קק"ל/אתר רשמי, איציק בנדור, קק"ל

בין אם אתם נופשים בחופשה בגליל או בין אם אתם גרים באזור, המסלול באגמון החולה הוא מסלול שטוח ומיטבי לרצים אשר רוצים להשיג תוצאות אישיות טובות. הכניסה למסלול הינה דרך הכניסה לאתר אגמון החולה בחינם ולכן יש לשים לב שהכניסה למסלול היא רק בשעות הפעילות של האתר. שמונה וחצי קילומטרים לאורך קו המים והגנים היפיפיים, שילוב מיטבי של טבע וספורט. למשפחות הספורטיביות שבינכם יתאים המסלול גם לביקור באתר ולעצירות שונות במצפורים המעניינים. שימו לב שבימי הקיץ החמים בישראל האתר חם ולכן עדיף להגיע לריצה באתר בעונות הקרירות או בעונות הביניים שכן, בחורף אלפי עגורים מבקרים באתר וזו עוד חוויה מיוחדת במינה.

רצועת החוף של תל אביב

מלון וחוף הים של תל אביב. Shutterstock, ShutterStock
צילום: Shutterstock/ShutterStock, Shutterstock

רצועת החוף של תל אביב- יפו ידועה בכל העולם. השילוב של הנוף האורבני, חוף הים וטיילת מסודרת ורחבה ברוב הרצועה, מספקים תנאים אופטימליים לריצה לצד הים.

התחילו את המסלול מתל ברוך עד נמל יפו. סה"כ כ- 14 ק"מ הלוך וחזור. לאורך הטיילת ישנן תחנות עצירה ומתקני כושר לאלו שאוהבים לשלב תרגילים בתחילת הריצה, באמצע או בסופה. המסלול מתאים לריצה ביום וגם בשעות הערב, שכן, התאורה לאורכו מיטבית.

שביל השרון-לב השרון

שביל השרון נחל אלכסנדר. איל שפירא, איל שפירא
צילום: איל שפירא/איל שפירא, איל שפירא

שביל השרון אשר עובר בין יישובי המועצה האזורית לב השרון, מדרום, עד לנחל אלכסנדר שבעמק חפר, שבצפון, אורך 63 ק"מ. חלק ממנו שאורכו 15 ק"מ עובר דרך המועצה האזורית לב השרון וריצה בו מומלצת בעיקר בעונת הפריחה. ריצה בקטע השביל שעובר במועצת לב השרון, תחשוף את הרצים לנופים שונים, וביניהם: תל שבח בתנובות, בריכת החורף, פרדסי עין ורד, שמורת אלונים עתיקים, בית הלורד, מושב חרות ועוד. השביל מסומן בצבעים לבן-כתום-לבן.

נימרה-פארק תמנע

פארק תמנע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
צילום: איל שפירא/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

אזור חבל אילות שבערבה הדרומית הוא כנראה אחד מהאזורים היפים ביותר בישראל. השקט המדברי, לצד מזג אוויר נוח לריצה, בעיקר בעונות הקרירות, עושה את שלו ומעמיד את האזור ומוקדי התיירות שלו על המפה ולא רק כתחנות עצירה בדרך לאילת.

המסלול מנימרה ועד האגם שפארק תמנע אורך 10 קילומטרים הלוך ושוב, הוא מסלול אתגרי, טכני ומלא בנופים מדבריים ופראיים. אל נקודת ההתחלה/סיום, בה ניתן להשאיר את האוטו, תגיעו דרך צומת באר אורה שבה פונים מערבה לכיוון הישוב. כ- 50 מטר לפני שער הישוב באר אורה פנו ימינה וסעו צפונה על הכביש הישן לכיוון אתר נימרה כ-3 ק"מ עד לפנייה חדה שמאלה בכביש שם ניתן לחנות את האוטו.

מסלול הריצה מתחיל על דרך סלולה הנמשכת מערבה לכיוון נמירה , לאחר כ- 2.5 ק"מ, מעט לפני שער הכניסה לאתר נימרה מצד ימין תוכלו לראות דרך עפר סלולה ומסומנת כשביל האופניים של שביל ישראל. המשיכו לרוץ על דרך זו שבשלב זה מטפסת והופכת להיות עליה תלולה שתמשך כק"מ וחצי. בסיום העלייה תפרש למולכם הנוף המדהים של תמנע ושל המכרות.

בשלב זה עליכם לשים לב שאתם על הדרך הנכונה, שביל ישראל לאופניים מסומן, מושך מערבה וממשיך על קרקע חולית ומדשדשת מעט, קטע הריצה בדרך זאת הוא כ- 800 מטר עד שתגיעו לפיצול שתי דרכים ששתיהן יובילו אתכם לאגם של תמנע- הימנית (המומלצת) סלולה ומהודקת מובילה אל האגם מכיוון הסוללה . השנייה - השמאלית , דרך אופניים חולית ומאתגרת יותר לריצה מובילה מכיוון הכניסה לאגם. בהגעתכם לאגם הסתובבו חזרה כשמולכם נופים שונים לחלוטין ממה שראיתם בדרך חזור.

מרתון תל אביב. רונן טופלברג,
עכשיו אפשר לצאת לדרך/רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully