וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות" המחזור ה-24: ליגת העל ירדה למקום האחרון בממוצע השערים באירופה

עם 378 גולים העונה וממוצע דל של 2.25 שערים למשחק, ישראל השאירה מאחור את אלבניה ומקדוניה ומחזיקה כעת בתואר המפוקפק. ואיך זה נראה בהשוואה לעונה הקודמת?

עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי, אפטר: אביחי ברוך

המחזור ה-24, שהניב רק 13 שערים בשבעה משחקים, העניק לליגת העל את התואר המפוקפק של הליגה עם ממוצע השערים הנמוך באירופה. נכון לשבוע הזה ואחרי זמן רב בתחתית, ישראל ירדה למקום האחרון עם 378 שערים ב-168 משחקים עד כה - ממוצע של 2.25 שערים למשחק.

בדרך לפסגה, או לקרקעית במקרה הזה, הליגה הישראלית הבכירה השאירה מאחור את הליגה המקדונית שממוצע השערים בה עומד על 2.26 ואת הליגה האלבנית שמציגה נכון לעכשיו ממוצע של 2.27 שערים.

מבין חמש הליגות הבכירות, הממוצע בצרפת הוא הכי נמוך עם 2.52 שערים בממוצע למשחק. המצב בספרד קצת יותר טוב עם 2.54, באנגליה כבר עולים ל-2.76, הסרייה A האיטלקית עם 2.89 והבונדסליגה הגרמנית עדיין מובילה בין החמש עם 3.26 שערים למשחק ומדורגת חמישית בדירוג האירופי הכללי, כשבראש ניצבות הליגות מגיברלטר וליטא.

שחקני סקציה נס ציונה. ברני ארדוב
התפוצצו עם שלישייה במחזור האחרון, אבל כבשו 16 שערים ב-24 מחזורים. שחקני נס ציונה/ברני ארדוב

ובחזרה אלינו. לשם השוואה, בעונה שעברה עמד הממוצע אחרי 24 מחזורים על 2.41 שערים למשחק (נכבשו 405 שערים בשלב הזה). אז, היו שמונה קבוצות שכבשו יותר משער אחד בממוצע למשחק ועוד אחת שעמדה בדיוק על 24 שערים ב-24 משחקים. כעת יש לנו רק חמש קבוצות (ארבע הראשונות ומ.ס. אשדוד) שעברו את הרף המינימלי, ועוד אחת (הפועל חיפה) עומדת בדיוק על שער אחד למשחק. סקציה נס ציונה "מככבת" בצד השני עם 16 שערים בלבד ב-24 מחזורים, הפועל כפר סבא עם 18 שערים והפועל רענה עם 20 שערים.

תוצאות ה-0:0, אגב, לא התרבו. סך הכול היו העונה 18 תוצאות תיקו מאופסות ב-24 מחזורי ליגה, לעומת 22 תוצאות כאלה באותו שלב בעונה שעברה. אלא שגידול משמעותי של 58 אחוזים חל בניצחונות הדחוקים של 0:1, כשלא פחות מ-38 משחקי ליגה העונה הוכרעו על חודו של שער, לעומת 24 ניצחונות כאלה שנרשמו עד המחזור ה-24 בעונה הקודמת.

האם דווקא בשני המחזורים האחרונים של העונה הסדירה, בהם כל הקבוצות עדיין נלחמות על מיקום, נראה עלייה במפלס השערים שתחלץ את ליגת העל מהמקום האחרון והכבוד המפוקפק? קשה להאמין, אבל אפשר לקוות.

עוד בוואלה!

ליגת בונקר: ליגת העל במקום ה-51 באירופה במספר שערים למשחק

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully