וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלאה בין פטיש למגל: ההתאמה של קלינגר והפורמה של אלטמן ודגני

0:1, בטדי, מפנדל של משחק מסוכן, בלי איום למסגרת, בלי מסירת מפתח, בלי לתקוף, רק לשרוט - אין קבוצה שתעריך ניצחון כזה יותר מאשר הפועל תל אביב. קלינגר כנראה לא יהפוך אותה למדהימה אבל הוא כבר הפך אותה להכי הפועל. אורן יוסיפוביץ על מאמן אדום מלידה, לכאורה

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ניר חן

ניר קלינגר בטח נולד תשעה חודשים אחרי ליל אהבים סוער בין פטיש למגל, וכנראה בגלל בעיות בבית - מר פטיש בטח לא היה מספיק קשוח, גברת מגל איבדה את החדות - הילד ניר ברח מהעיר וחי את חייו וגדל וצמח בטבע אחר, יש שיגידו באזור הכנרת. מוגלי עשה את זה עם זאבים, סימבה אכל האקונה מטטה עם טימון ופומבה, וקלינגר למד ווינריות ודומיננטיות בבתי הספר הגבוהים לאליפויות של מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אבל מתחת לתכונות הללו, לדורסניות ולקלאץ' שהביאו צלחות וגביעים כשחקן וגם כמאמן, מתברר שקלינגר, זה שפחדו להביא לחודורוב "כי הוא מכביסט", הוא המאמן הכי הפועל שיש כיום, הכי הפועל בהפועל מאז גוטמן.

הוא רק היה צריך לחזור הביתה, כמו מוגלי, כמו סימבה, כדי להיזכר מי הוא ומה הוא ואיך רוכבים על אופניים. איך סוגרים למשחק את הצורה, איך עומדים מול קהל רב וראש ממשלה, איך לוקחים קבוצה מוכשרת כבית"ר ומכבים אותה, רק שלושה איומים למסגרת, איך כל מה שעושים זה 'עומדים', הרי אין באמת סיכוי לגול נוסף, בקושי מנסים, פשוט רצים ורוצים ומכסים שטחים ושחקנים, איך מפרקים אותם 0:1 - אין מה לעשות, מתחת לחיים הנוצצים של הירוקים והצהובים, בטח גם קלינגר בן פטיש ינק מכתביו של עלי מוהר. עם כל הכבוד, DNA זה DNA.

זה היה באמת הכי מעט שאפשר לעשות בהתקפה כדי לנצח משחק כדורגל. מצב אחד למסגרת, מהנקודה, שהגיע ממשחק מסוכן לסנטר, רק חמישה ניסיונות בכלל, אפס מסירות מפתח, 177 מסירות מוצלחות (לבית"ר 697), 36% פוזשן, 2 קרנות. איך ניצחתם? שאלו את קלינגר. "טקטיקה!", ענה. הוא קרן מאושר, ואולי יש מאמנים שמתייקים 0:4 לפורטפוליו שלהם, אבל תהיו בטוחים שקלינגר משבץ את המשחק הזה בטדי גבוה מאוד בתיק העבודות. מול האקסית שלא נתנה לו צ'אנס נוסף, עם הסגל הזה, עם השיטה הזו, מפנדל, וזהו, 90 דקות של חפירות - הוא בטח חזר הביתה, העיר את אשתו, אמר לה ''זוכרת שלא עשינו כלום בוולנטיינס כי הייתי עסוק? תיקון עליי!', והם עברו לספה, והוא הביא שתי כוסות יין, וחיבר את המחשב לטלוויזיה והפעיל את המשחק המלא ביוטיוב. 'ניצחנו עם בעיטה אחת למסגרת, מפנדל, ו-90 דקות לא נתנו לבית"ר להעביר אפילו מסירת מפתח אחת!'. אני אוהבת אותך, היא תגיד לו, והוא יענה: חיים שלי, תראי את דגני!

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב חוגג. ברני ארדוב
בטח גם קלינגר בן פטיש ינק מכתביו של עלי מוהר/ברני ארדוב

בית"ר לא ניצחה אתמול הרבה באשמת בית"ר, המצבים שלה היו בעיקר במוד התאבדות, הרבה שכל או דיוק ליד השער לא היו ובדקות רבות היא נראתה כמו מכות בין תיכוניסטים - ידיים מסתערות באוויר אבל בדוגרי שום דבר לא באמת פוגע. ועם כל זה, הקרדיט לאדומים שהקשו עליהם מאוד, דגני הקשה עליהם מאוד. 6 מ-6 במאבקים, גם בקרקע וגם באוויר, ומאז הברוך מול נתניה דגני שיחק ב-9 משחקים, מהם הפועל ניצחה בשמונה, לא הפסידה, וספגה רק שני שערים. דגני, כמו קלינגר, עוד יעשה טעויות באדום ויהיו ימים שנפרגן לו פחות, אבל כמו קלינגר, הוא מצא את הבית הכי מתאים לו בארץ הקודש.

מאז השיחה של קלינגר עם אלטמן, במהלכה אמר לו המאמן 'אתה ההתקפה שלי', אלטמן מיישם. 14 שערים כבשה הפועל מאז הגעת המאמן, ב-11 מהם היה מעורב אלטמן - כבש, בישל, הוכשל ברחבה. השינוי שלו עצום ומי שמזלזל בפנדלים מוטב שייזכר שהסיבה שבשבוע שעבר בית"ר יצאה מפוארת ומכבי חיפה מקוללת היא שאלירן כבש ושרי החמיץ מאותה הנקודה. אלטמן עובד, קר רוח, ומה אתם יודעים, קלינגר הוא זה שמוציא ממנו את כל מה שצריך. אלטמן הודה בכך.

זה היה היום הכי שמח של הפועל תל אביב זה שנים רבות, בטח לאור הפיקנטריות. קלינגר עוד יצטרך לדברר הפסדים ותבוסות, יכול להיות שכבר בשבוע הבא, אבל לא בטוח שיש הרבה מאמנים שמ-5:0 היו קמים לשני ניצחונות כאלה, בואכה הפלייאוף העליון. הוא עם 62.2% הצלחה בליגה עם סגל ממנו אביטן הוציא 25.9%, נתון לא פחות מפסיכי, חמש פעמים ניצח 0:1, שבע פעמים שמר על שער נקי!
מדהים לחשוב כמה זמן לקח לשני הצדדים ללכת על השידוך הזה. המשחק אתמול לא היה יפה, מבחינת הצופה הנייטרלי אפילו מכוער, וקלינגר יודע שיש רק מועדון אחד בו משחק כזה ויכולת התקפית כזו לא רק מתקבלים בהבנה אלא באהבה עד השמיים. קלינגר אולי לא יעשה את הפועל מדהימה אבל הוא כבר עושה אותה הכי הפועל.

orenjos@walla.co.il

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מעורב ב-11 מתוך 14 השערים של הפועל תל אביב מאז הגעת קלינגר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully