וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "החומר האנושי הופך אותנו לקבוצה מיוחדת". תמיר בלאט: "זה לא נקלט"

13.2.2020 / 23:10

הפועל ירושלים חגגה זכיה בגביע, המאמן הסביר את סוד ההצלחה והחמיא לבראון ("הוא מיוחד, השנה הוא יותר מחויב"). הגארד שנבחר ל-MVP: "יש לנו אופי גדול". בר טימור הודה: "קשה מאוד" עם מיעוט הדקות

צילום ועריכה: קובי אליהו

הפועל ירושלים זכתה היום (חמישי) בגביע בפעם השישית בתולדותיה והשנייה ברציפות עם 89:92 מול עירוני נהריה בתום גמר מותח ומסקרן. הקבוצה של עודד קטש התקשתה מאוד לאורך כל המשחק, אבל בסופו של דבר האיכות של ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין הייתה גדולה על הנהריינים, שהמשיכו להילחם עד הסוף. עם השריקה לסיום החלו החגיגות גם ביציעים, בין היתר עם עקיצה ליו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ושירת "שמעון אל תבכה". בהמשך הלילה תשוב הקבוצה לעיר הבירה, שם תחגוג אל תוך הלילה במלחה את הזכייה השנייה ברציפות.

"וואו", אמר עודד קטש המאושר בסיום. "בסוף היה לנו הרבה מזל. שאפו גדול מגיע לנהריה, הם עשו משחק מצוין והצליחו לחזור מפיגור ברבע השני. זה קצת הימם אותנו במחצית. צפינו שיכול להיות משחק כזה, נהריה קבוצה עם גודל, אגרסיביות וניסיון, הם קלעו 60 אחוז לשלוש. אני מרגיש שאני צריך לישון יומיים עכשיו, זה היה שבוע מאוד אינטנסיבי, ידענו שלא יהיה פשוט והלחץ הוא עלינו. יש פה חומר מיוחד".

המאמן המנצח נשאל כמה קל לאמן את ג'ייקובן בראון והשיב: "ג'ייקובן מיוחד ממש, הוא חבר מדהים לקבוצה ושחקן עם יכולות. זה מיוחד אבל די קל, אני לא יכול לקחת קרדיט על הדבר הזה. לא צריך יותר מדי לנהל אותו, הוא טוב בכדורסל. העניין איתו זה הרבה מחוץ למגרש, השנה הוא בא מאוד מפוקס. הוא יותר מחויב השנה, לקח לנו חצי שנה להבין איך לטפל בו".

במסיבת העיתונאים הוסיף קטש ואמר: "זו זכות גדולה לאמן מועדון כזה, אנחנו בסך הכל ממשיכים כמה שנים שמגיעים למעמדים הגדולים. הדגש כאן היה על חומר אנושי, זה מה שהופך אותנו לקבוצה מיוחדת שיכולה להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. צריך לתת קרדיט גדול למערכת, השחקנים מרגישים משפחה עם הרבה חום ואהבה.

"טרנט לוקט הוא חלק מהזכייה הזאת, זה הרבה בשבילו. הסיפור עם טרנט יתברר בזמן הקרוב, אנחנו נותנים לו את הזמן. הוא חלק מהמשפחה הזאת. יש פה חיבור מיוחד בין השחקנים, כרגע אין מחשבות לצרף שחקנים אחרים. אנחנו בסיטואציה טובה, זכינו בשני תארים עד עכשיו, אנחנו נמצאים בכל המאבקים וחובת ההוכחה עוד עלינו".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים, תמיר בלאט. קובי אליהו
חגיגות גדולות ביד אליהו/קובי אליהו

טיישון תומאס, שקלע את הסל שחתם את הגמר: "אני גאה בבחורים האלה, יש להם לב גדול. התמקדתי בניצחון, עשיתי הכול כדי לנצח. לא הייתי ביום הכי טוב שלי, אבל החברים נלחמו גם עבורי, הם עזרו לי להישאר חיובי. ידענו שנהריה קבוצה טובה ויהיה קשה. אני שמח ששיחקנו כקבוצה ועשינו את זה. אף פעם לא דמיינתי שאזכה בשלושה גביעים ברציפות, זה מדהים".

"כשמשחקים עם הלב, הכל יכול לקרות", אמר ג'ייקובן בראון המאושר, שנבחר ל-MVP של הגמר. "הניצחון הזה מוקדש לטרנט לוקט, הוא אח שלנו ואנחנו משחקים בשבילו כל ערב. נהריה נתנה פייט גדול, אבל הניצחון הזה מראה על האופי שלנו. רציתי להפוך את יום ההולדת ה-30 שלי מחר למיוחד. יש לנו את הקהל הכי טב בעולם, הם תומכים בנו כל כך הרבה, אתה רוצה לנצח בשבילם, בכל מקום יש אוהדי ירושלים".

על שיתוף הפעולה עם ג'יימס פלדין הוסיף ה-MVP: "אני וג'יימס ניזונים אחד מהשני, ידעתי שנצטרך אותו בסיום המשחק. המאמן לא הכניס אותו בתחילת הרבע הרביעי ואמרתי לו שהוא חייב להיכנס, ידעתי שהוא יקלע בזמן הנכון".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

הפועל ירושלים מניפה את גביע המדינה 2020. קובי אליהו
הירושלמים שמרו על התואר/קובי אליהו

הקפטן בר טימור שהניף את הגביע הוסיף: "זה מיוחד, זה מרגש, אני לא יודע להגיד על הבדלים לזכות כתואר כקפטן או כשחקן רגיל. כבוד גדול להיות הקפטן של המועדון הזה". עם זאת, נשאל טימור על מיעוט הדקות העונה, ובעיקר בפערים שבין ליגת העל וליגת האלופות: "זה מעורבב, אני שמח מאוד מן הסתם וגאה, אבל זה קצת מעורבב. אני משלים עם זה ועובד על זה, זה קשה מאוד, בעיקר קשה לשחק ולהיות טוב בימי ראשון ובימי רביעי בדרך כלל לא לשחק".

תמיר בלאט אמר: "זו הרגשה מדהימה, לפעמים זה לא נקלט לי שאני זוכה בגביע שלישי. אני נהנה מכל רגע, מהיום-יום, זוכר את עצמי כילד קטן בא לראות גמרים כשאבא שלי אימן. עכשיו אני זה שפה וזה לא נקלט. לאורך כל העונה אני מרגיש שאנחנו מגיעים למשחקים גדולים ומנצחים, גם בליגת האלופות, גם בגביע".

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ירושלים עם פרס ה-MVP של גמר הגביע. קובי אליהו
MVP. בראון/קובי אליהו
תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים עם המנכ"ל גיא הראל. קובי אליהו
עוד תואר לארון של גיא הראל ותמיר בלאט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully