וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את עירוני נהריה 89:92 וזכתה בגביע המדינה

בתום גמר אדיר ביד אליהו ודו-קרב צליפות מחוץ לקשת (ירושלים 16, נהריה 14), הצליחה הקבוצה של עודד קטש לשמור על התואר בשיניים ולהניף גביע שישי בתולדותיה. בראון (26 נקודות) ופלדין (23) היו מעל כולם, הקבוצה של פרנקו סיפקה פייט ענק

צילום ועריכה: קובי אליהו

בפעם השנייה ברציפות והשישית בתולדותיה, הפועל ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה. הקבוצה של עודד קטש המשיכה את העונה הנהדרת שלה, גברה הערב (חמישי) 89:92 על עירוני נהריה ביד אליהו ובקצב הזה, לא מן הנמנע שהתואר הערב - השני העונה אם כוללים גם את גביע ווינר - לא יהיה האחרון שיניפו האדומים ב-2019/20.

אחרי רבע ראשון צמוד, קיבלנו דו-קרב כוכבים בשני: ג'ייקובן בראון להט, צלף 18 נקודות תוך שמונה דקות והטיס את הירושלמים ליתרון דו-ספרתי. אלא שדומיניק ווטרס לא הרים ידיים, לקח את הקבוצה של דני פרנקו על הגב ועם 16 נקודות דאג למחוק כמעט את כל היתרון עד הירידה לחדרי ההלבשה. נהריה המשיכה להישאר בתמונה ולחזור בכל פעם מחדש, ולאחר מבול שלשות בשני הצדדים (נהריה עם 14 שלשות, ירושלים עם 16), הצליחה מחזיקת הגביע לשמור, בשיניים, על התואר, בסיומו של גמר דרמטי, איכותי ומלא תהפוכות ואקשן.

ירושלים נכנסה לשבוע המכריע של המפעל כפייבוריטית הברורה, כשכל הלחץ עליה, וידעה להשלים את העבודה חרף לא מעט דפיקות לב הערב. החיזוק הנוצץ שלווין מאק נותר מחוץ לסגל, כמו בחצי הגמר, אבל קטש ידע מדוע, כששם את המושכות בידיים של שני הווינרים הגדולים שלו, פלדין ובראון. כעת הוא יכול לעבור ולהתעסק בצמד המשימות שנותרו לו העונה: אליפות ליגת העל וזכייה בליגת האלופות של פיב"א, בה הוא ושחקניו בעמדת זינוק מצוינת לקראת המאבקים על הפיינל פור. נהריה, מנגד, תישאר עם המחמאות הרבות על עצם ההעפלה ההיסטורית לגמר והפייט המרשים שהעמידה. גם זה משהו.

הפועל ירושלים מניפה את גביע המדינה 2020. קובי אליהו
התואר נשאר בבירה. ירושלים חוגגת גביע/קובי אליהו
אוהדי הפועל ירושלים. קובי אליהו
יד אליהו נצבע אדום/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 26 (4 מ-7 ל-3), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'יימס פלדין 23 (5 מ-12 ל-3), טיישון תומאס 11 ו-13 ריבאונדים, סולימאן בריימו 9, 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות, ג'ון הולנד 7, נמרוד לוי 6, תמיר בלאט 5, בר טימור 3, עידן זלמנסון 2.

קלעו לעירוני נהריה: דומיניק ווטרס 26 (7 מ-10 ל-3) ו-7 אסיסטים, ג'רל מקניל 20, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, איתי שגב 15 ו-9 ריבאונדים, איגור קולשוב 14 ו-8 ריבאונדים, טוני גפני 11, דיימון סימפסון 3. ניב משגב (11 דקות) ואייל שולמן (2 דקות) שותפו ולא קלעו.

תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים עם המנכ"ל גיא הראל. קובי אליהו
בלאט וגיא הראל בעננים/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל ירושלים פתחה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, טיישון תומאס וסולימאן בריימו. נהריה העלתה את דומיניק ווטרס, ג'רל מקניל, איגור קולשוב, טוני גפני ואיתי שגב, שקלע שבע נקודות מהירות והעלה את הלבנים ל-8:9. מקניל צלף שלשה ומיד ספג עבירה שנייה, פלדין העניק לירושלמים יתרון 14:18, נמרוד לוי הוסיף שלשה משלו והפך את זה ל-18:25, ובסיום רבע ראשון התקפי ומהנה הראה לוח התוצאות על 22:25.

איתי שגב שחקן עירוני נהריה מול סולימאן בריימו שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
נקודת האור של נהריה בפתיחה. שגב/קובי אליהו

רבע 2:

בראון המצוין פתח בסערה את הרבע השני, לקח את המשחק על עצמו והגיע ל-18 נקודות אישיות בשמונה דקות של משחק (!), בדרך ל-24:35. ווטרס ניסה להחזיק את הנהריינים בעניינים, כשהשלשה הרביעית שלו סייעה להשלים ריצת 0:10 כדי לצמק ל-42:39 בלבד. ווטרס המשיך את המחצית הנפלאה שלו, אותה סיים עם 16 נקודות, ועם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון הירושלמי על 43:45.

רבע 3:

ווטרס המשיך בשלו, ועם שלשה נוספת העניק לנהריה יתרון ראשון מאז הרבע הראשון - 47:50. קולשוב הצטרף לחגיגה וקבע 52:56, בראון צימק בשלשה גדולה, מקניל ירד לספסל עם עבירה רביעית ונמרוד לוי ניצל זאת כדי לצלוף מהפינה ולהשיב את הירושלמים ליתרון - 58:62. האדומים הידקו את ההגנה, הולנד השלים ריצת 0:12 בדרך ל-58:66, פלדין הוסיף חמש נקודות רצופות, ולאחר שלשה של קולשוב ממש על הבאזר עמד היתרון של מחזיקת הגביע על 65:71, עם העליה לרבע המכריע.

רבע 4:

אחרי מספר החטאות רצופות משני הצדדים, צלף פלדין את השלשה הרביעית שלו, ואלי-אופ של בלאט לתומאס השיב את האדומים ל-68:77, שש דקות לסיום. ווטרס שוב לא היה מוכן להרים ידיים, ועם שלשה גדולה הוריד ל-80:76, שלוש דקות לבאזר. פלדין ומקניל הוסיפו שלשות משלהם, בראון התעורר בדיוק בזמן ועם סל ועבירה קבע 79:86, 1:50 לסיום. גמור? עוד לא. מקניל הוריד ל-88:86 עם שלשה, כמובן, אך בהתקפה שלאחר מכן החטיא אחת נוספת, 15 שניות לסיום, שאולי היתה מנצחת את המשחק. אבל הדרמה לא הסתיימה שם. פלדין נשלח אל הקו ודייק פעמיים, גפני הוריד ל-90:89 עם עוד שלשה, ושלוש שניות לסיום היה זה בלאט שנשלח אל הקו. הרכז הצעיר החטיא את הראשונה, החטיא את השנייה במכוון, אולם הריבאונד נפל לידיו של תומאס, שסגר עניין. 89:92 דרמטי בסיום.

נמרוד לוי שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
גם נמרוד לוי תרם לבריחה/קובי אליהו
תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים מול דומיניק ווטרס שחקן עירוני נהריה. קובי אליהו
בלאט מול ווטרס/קובי אליהו
טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים מול ג'רל מקניל שחקן עירוני נהריה. קובי אליהו
תומאס מול מקניל/קובי אליהו
סולימאן בריימו שחקן הפועל ירושלים מול איתי שגב שחקן עירוני נהריה. קובי אליהו
בריימו נאבק בגפני/קובי אליהו
ראובן (רובי) ריבלין נשיא המדינה עם נדב גדג', עמירם לוי בגמר גביע המדינה בכדורסל בין הפועל ירושלים לבין עירוני נהריה. קובי אליהו
גם נשיא המדינה הגיע ליד אליהו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully