וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "מאמין שאני לא אצטרך לדבר על מוטיבציה עם השחקנים"

עודד קטש סומך על השחקנים לקראת משחק גמר גביע המדינה מול עירוני נהריה. דני פרנקו: "בתחילת השנה ידענו שיש הזדמנות גדולה עם הסגל הזה". שלווין מאק לא בסגל (ה', 21:05, ספורט5)

דני מרון

בווידאו: תגובות לאחר משחק חצי הגמר בין מכבי ראשון לציון להפועל ירושלים

הפועל ירושלים ועירוני נהריה יפגשו מחר (חמישי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) בגמר גביע המדינה לעונת 2019/20. עבור ירושלים זה משחק הגמר ה-14 בתולדותיה, כשהיא תנסה לזכות בגביע השישי שלה והחמישי ביד אליהו, בעוד נהריה תשחק בפעם הראשונה בגמר, והיא הקבוצה ה-18 בכדורסל הישראלי שמעפילה למשחק הגמר.

שתי הקבוצות נפגשו לשישה מפגשים עד היום בגביע, מתוכם שלושה מפגשים כללו משחקי גומלין. ירושלים ניצחה בחמישה סדרות כאלו, ונהריה הצליחה רק פעם אחת לעבור את ירושלים, בעונת 2004/5. מעולם שתי הקבוצות לא נפגשו מעבר לרבע הגמר. העונה ירושלים ונהריה נפגשו פעמיים, כשהאדומים מנצחים בשני המקרים. בסיבוב הראשון מחצה ירושלים את נהריה 55:85 בארנה, ובגומלין בעין שרה ניצחה 82:88.

כהרגלה בקודש, בחרה הפועל ירושלים שלא להתאמן ביד אליהו לפני המשחק וערכה את האימון המסכם במלחה בשעות הצהריים. שלווין מאק, שלא התלבש בחצי הגמר, יצפה גם בגמר מהצד. בירושלים היו מרוצים מאוד מהיכולת ההגנתית במשחק חצי הגמר נגד מכבי ראשון לציון, וסיפרו במהלך הימים האחרונים כי אם יגיעו ליכולת דומה בגמר, ישלטו בהתמודדות וככל הנראה גם יזכו בתואר. כ-7,000 אדומים צפויים להעניק לקבוצה של עודד קטש אווירה ביתית מחר.

מאמן עירוני נהריה דני פרנקו. דני מרון
"לא עוד משחק". דני פרנקו/דני מרון

עירוני נהריה העפילה לגמר הראשון בתולדותיה וההתרגשות בסביבת המועדון גדולה. בנהריה קיבלו היום את הבשורה לה חיכו, שג'רל מקניל יוכל לשחק בגמר למרות ההרחקה שלו בחצי הגמר, והוא יעמוד לרשותו של דני פרנקו שבפעם השלישית ידריך קבוצה במעמד זה. הסגולים יודעים שהם אנדרדוג מובהק במעמד, אך מקווים להצליח לשלוט בקצב על מנת לרשום הפתעה גדולה. ההערכה הראשונית היא שביציעי יד אליהו יהיו בין 1,500 ל-2,000 אוהדים סגולים. רכבת ישראל תעמיד רכבות בסיום המשחק לירושלים ולנהריה בשיטת מלא וסע מתחנות ההגנה והשלום.

מאמן הקבוצה דני פרנקו התייחס במסיבת עיתונאים חגיגית למשחק הגמר הראשון של קבוצתו: "זה לא עוד משחק. בנהריה ההתרגשות היא גדולה. בתחילת השנה ידענו שיש הזדמנות גדולה עם הסגל הזה ועם הצוות הזה שעובד איתי. נצטרך לשים את ההתרגשות בצד. במשחקים כאלה הדברים הקטנים הם הכי חשובים. ברור לנו מה ניצב מהצד השני, ולכן אנחנו מתרכזים בעיקר בעצמינו. המשמעות היא שנצטרך להיות טובים יותר במה שאנחנו עושים ושהמרווח לטעויות קטן".

על הסיכויים מחר: "נכון שההגעה שלנו למעמד היא כבר הישג, אבל מדובר במשחק אחד ויש טירוף בעיר סביב המשחק. בסופו של דבר אנחנו מקצוענים ומדובר בשחקנים תחרותיים. אין שחקן שיעלה למשחק מחר ולא יהיה נרגש ודרוך. צריך לנתב את כל זה למקומות טובים. נצטרך לנהל את המשחק הזה בצורה מאוד דקדקנית".

עוד בוואלה!

בשורות טובות לנהריה: ג'רל מקניל יוכל לשחק בגמר הגביע נגד הפועל ירושלים

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. דני מרון
"קל זה לא יהיה". עודד קטש/דני מרון

על דומיניק ווטרס אמר המאמן: "כל מי שמכיר אותו יודע מדובר בבחור מאוד אינטיליגנט ומודע לעצמו. הוא יודע שהוא צריך לשמור על רוגע. הוא לא ילד, הוא היה במעמדים כאלה בעבר. אני סומך עליו במאה אחוז ואני שמח לצאת איתו למלחמה. כל מחשבה מעבר לזה לא מטרידה אותי ולא מעסיקה אותי".

טוני גפני הוסיף: "אני לא חושב שלמשחק שהיה בין הקבוצות לפני כחודש יהיה השפעה כלשהי על המשחק מחר. אנחנו יודעים עד כמה הם עמוקים ועד כמה עלינו לשמור על ריכוז כדי לא לאפשר להם לברוח".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש: "הפועל ירושלים היא מערכת מאוד מנוסה שיודעת לתת את השקט בזמן הנכון ויודעת איך לתת לצוות המקצועי ולשחקנים את הכלים כדי לבוא ברמת מוכנות הכי גדולה שאפשר. הקהל שלנו מרגש בצורה יוצאת דופן. מאמין שאני לא אצטרך לדבר על מוטיבציה עם השחקנים שלי לקראת מחר. נהריה קבוצה מאוד מנוסה וזה יתרון במעמדים כאלה, כך שקל זה לא הולך להיות. צריך להביא את האנרגיות הנכונות".

קפטן האדומים בר טימור: "מהמקום של קפטן יש עליי יותר אחריות, אבל זה גם יותר מרגש. כבר עשינו דברים בעבר ואני מקווה שגם מחר נעשה משהו גדול".

הנתונים באדיבות: "ספר הכדורסל הישראלי של אלישע שוחט ז"ל"

בר טימור שחקן הפועל ירושלים עם טוני גפני שחקן עירוני נהריה. דני מרון
מי תניף את הגביע? בר טימור עם טוני גפני/דני מרון
שחקן הפועל ירושלים בר טימור עם עודד קטש ועם מאמן עירוני נהריה דני פרנקו יחד עם טוני גפני סביב גביע המדינה. דני מרון
צילום: דני מרון/דני מרון
מאמן הפועל ירושלים עודד קטש עם מאמן עירוני נהריה דני פרנקו. דני מרון
צילום: דני מרון/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully