וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים בדרכו: אלפים צפויים להשתתף במרוץ לזכרו של סגן יואב הרשושנים

מרוץ הניווט יתקיים לפי ניקוד בדרגות קושי שונות, יחד עם צעידה מודרכת במסלול נגיש למשפחות ובעלי צרכים מיוחדים בנושא שליחות (4 ק"מ), מיצג "לוחם ערכים ואמונה" ובמת שיח עם אישי ציבור וקציני צה"ל

ביום שישי הקרוב יפקדו את פארק נאות קדומים אלפי אנשי חינוך, חניכי מכינות קדם צבאיות, קצינים בכירים ומשתתפים נוספים שייקחו חלק במיזם החינוכי-חברתי "יום טבע ומרוץ ניווט" לזכרו של סגן יואב הרשושנים ז"ל.

המרוץ, שייצא לדרך השנה בפעם ה-24, הוא חלק מפעילותה של עמותת "בדרכי יואב- אתגרים" שהוקמה במטרה להנציח את דמותו ומורשתו של יואב על ידי הוריו וחבריו מהצוות. לצד המירוץ יתקיימו פעילויות שונות ביניהן: מיצגים המנציחים את דמותו של יואב, טיול מודרך ובמת שיח עם אנשי ציבור וקציני צה"ל.

מרוץ ניווט לזכר יואב הרשושנים. דורון רדי, אלקנה,
אלפים צפויים ליטול חלק/דורון רדי, אלקנה

"יום טבע ומרוץ ניווט" הוא מיזם אחד מבין רבים שמתקיימים במסגרת עמותת "בדרכי יואב- אתגרים" שמנציחה את סגן יואב הרשושנים הי"ד, שנפל ב-7.2.1994 בקרב מול מחבלים בלבנון. העמותה שהוקמה על ידי משפחתו של יואב לפני למעלה מ-20 שנים, הקימה את המיזם שמוכר כיום כאירוע הגדול בארץ בתחום ריצות הניווט והפעילות העממית וזוכה גם השנה לשיתוף פעולה של ארגון אשכולות המאגד 30 מרכזי סיור, לימוד ותודעה ישראלית.

במהלך המרוץ יתקיימו מספר פעילויות ביניהן: תחרות ניווט - תחרות אישית או קבוצתית, במהלך התחרות הרץ צריך לצבור בשעה את מירב נקודות על ידי מעבר בנקודות ציון שונות, כאשר לכל תחנה ניקוד שונה והזוכים הם אלו שצברו את מירב הנקודות. הרצים משתתפים יחד עם כל שאר הרצים בתחרות האישית, וסכום התוצאות האישיות שלהם - תהיה התוצאה הקבוצתית.

לצד הפעילות התחרותית, מתקיימת פעילות עממית בה לוקחים חלק המשתתפים בצעידה, במסלול משולט ומודרך בנושאים: ערכים, מורשת צה"ל, המורשת היהודית, טבע, ארץ ישראל וידיעת- הארץ. אורך המסלול 4 ק"מ, מיועד לכלל הגילאים ונגיש למשפחות עם צרכים מיוחדים. הצעידה היא עצמאית וקבוצתית בעזרת מפה עם סימני דרך ותתקיים בין השעות 8:15-10:00.

מיצג "לוחם, ערכים ואמונה". מציג את הערכים על גדל יואב באמצעות: חומר תיעודי, תמונות וסרט; דגם הקרב, ושיחה עם לוחמים שהשתתפו באותו הקרב. יחד עם המיצג תתקיים במת שיח- מפגש עם אישי ציבור וקצינים בכירים בצה"ל.

"יום טבע ומרוץ ניווט" הוא לא רק אירוע הניווט מהגדולים בישראל, הוא הבחירה של משפחה שכולה להנציח את בנה דרך עשייה למען הקהילה וקידום חינוך לערכים במדינה. נוסף על כך, באירוע שותפים גופים רבים דוגמת משרד החינוך, פורום מרכזי הסיור בישראל "אשכולות, איגוד הספורט העממי, האיגוד לספורט הניווט בישראל, קק"ל, צה"ל ועוד.

יהודית בדש, מנהלת חינוכית של ארגון אשכולות: "אשכולות רואה במירוץ הר שושנים אירוע חינוכי המנציח באופן ייחודי את זכרו של יואב דרך אלמנטים ערכיים של אהבת הארץ, ערבות הדדית ומורשת קרב המתבטאים בפעילות החווייתית המתבצעת בשמורת נאות קדומים, ובה מרכזי אשכולות לוקחים חלק אל מול תלמידים, בני נוער וחיילי צה"ל החולקים יחד ערכים משותפים בדרכו של יואב".

להרשמה לתחרות.

מרוץ הר שושנים. דורון רדי, אלקנה,
לאהבת הארץ, ערבות הדדית ומורשת קרב/דורון רדי, אלקנה

פעילות תחרותית

מרוץ ניווט לפי ניקוד: המרוץ מותאם לקבוצות המשתתפים השונות בהתאם לדרגות הקושי. ההזנקות הן בין השעות 8:00-10:00. מיועד לכל הגילאים. יש שני מסלולים.

1. תחרות אישית: כולם רשאים להשתתף בהתאם לקבוצות השיוך המפורטות (חיילים/ות, נערים/ות, בוגרים/ות, וכו'). על הרץ לצבור במהלך שעה את מירב הנקודות על ידי מעבר על פני תחנות (נ.צ.), כאשר לכל תחנה ניקוד שונה (בהתאם לדרגת קושי). בריצה זו נדרשים כושר גופני, יכולת ניווט ותכנון ריצה. הזוכים בכל קבוצת שיוך, הם אלו אשר צברו את מירב הנקודות.

2. תחרות קבוצתית: קבוצה בה משתתפים לפחות 10 רצים, יכולה להשתתף בתחרות הקבוצתית (נבחרות). הקבוצה תקצה 4/ 5 רצים לנבחרת הקבוצתית. הרצים משתתפים עם כל שאר הרצים בתחרות האישית. סכום ארבעת התוצאות האישיות הטובות של אותם רצים היא התוצאה הקבוצתית.
חלוקת פרסים לזוכים, בין השעות 12:30-13:00. לזוכים יוענקו מדליות, מגנים, פרסים ועוד.

צעידה במסלול משולט: לצד הפעילות התחרותית, מתקיימת פעילות עממית בה משתתפים בצעידה במסלול משולט ומודרך בנושאים כמו: ארץ ישראל, טבע, מורשת צה"ל, ערכים וכו'. נושא השנה המאפיים את יואב הוא: "שליחות". הצעידה מיועדת לכל הגילאים. זמן משוער- כשעתיים וחצי.

לרשותכם מסלול הליכה בן כ- 4 ק"מ, נגיש למשפחות ולכאלה עם צרכים מיוחדים. היציאות למסלול הן בין השעות: 8:15-10:00. הצעידה היא באופן עצמאי או בקבוצה, בעזרת מפה אשר מסומנות בה תחנות ההדרכה.

מיצג "לוחם, ערכים ואמונה": במיצג מוצגת אישיותו של יואב לאור ערכיו עליהם גדל, באמצעות חומר תיעודי, תמונות וסרט מהתקרית *דגם הקרב בליווי שיחה עם לוחמים שהשתתפו באותו קרב, ובמת שיח - מפגש עם אישי ציבור וקציני צה"ל אודות ערכים, מנהיגות, שירות משמעותי ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • מרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully