וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני נהריה ניצחה את עירוני נס ציונה 86:91 ועלתה לגמר הגביע

הכתומים הצליחו לחזור מפיגור 15 ל-71:70, אבל נהריה שרדה את הקאמבק ועלתה למעמד לראשונה בתולדותיה. ווטרס להט עם 28 (17 ברבע הראשון), סימפסון הוסיף 14. קוק להט מנגד עם שיא קריירה 35 שלא הספיקו לכתומים. מקניל וטל דן הורחקו לקראת הסיום

טוני גפני עירוני נהריה. דני מרון
חגיגת המנצחים. טוני גפני/דני מרון

היסטוריה בנהריה: עירוני נהריה עלתה הערב (שני) לגמר הגביע לראשונה בתולדותיה אחרי ניצחון בחצי הגמר 86:91 על עירוני נס ציונה במשחק שבו היא הובילה מהרגע הראשון ועד הסיום. דומיניק ווטרס התפוצץ על הכתומים עם 17 נקודות ברבע הראשון וסידר לנהריה יתרון שיא של 15 נקודות ברבע השלישי. נס ציונה כמעט השלימה קמאבק וחזרה עד ל-71:70 ברבע הרביעי, אבל פה זה נגמר. גפני צלף שלשה והוביל ריצה נגדית שבסיומה נהריה ניצחה הרבה בזכות ווטרס שסיים את המשחק הזה עם 28 נקודות ו-6 אסיסטים.

זה היה הניצחון השני בתוך שבוע של נהריה, שגברה על נס ציונה גם במחזור הקודם בליגה. נהריה התגברה על שיא קריירה של 35 נקודות של דקוואן קוק, אבל הוא היה בודד מדי במערכה. על המשחק הזה העיבה תקרית לקראת הסיום, כאשר טל דן וג'רל מקניל הורחקו בגלל עימות ביניהם שבעיצומו האמריקאי דחף את דן על הפרקט. השניים יעמדו לדין ביום רביעי צפויים לקבל קנס כספי, אך מקניל צפוי לשחק בגמר מול הפועל ירושלים או ראשון לציון.

דקוואן קוק שחקן עירוני נס ציונה מול ג'רל מקניל שחקן עירוני נהריה. דני מרון
שיא קריירה לא הספיק. דקוואן קוק/דני מרון

קלעו לנהריה: ווטרס 28 ו-6 אסיסטים, סימפסון 14 ו-9 ריבאונדים, ג'רל מקניל ואיגור קולשוב 12, טוני גפני 10, איתי שגב 6 ו-7 ריבאונדים, ניב משגב 5, אייל שולמן 4.

קלעו לנס ציונה: דקוואן קוק 35 (8 מ-13 מחוץ לקשת), קורי פישר 15 ו-8 אסיסטים, פי ג'יי טוקוטו 11, ג'ף וויטי וטל דן 8, גולן גוט 5, רביב פיטשון ורביב לימונד 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'רל מקניל מורחק עירוני נהריה. דני מרון
הורחק אחרי עימות מכוער עם טל דן. ג'רל מקניל/דני מרון

רבע 1

פתיחת המשחק הייתה שייכת כולה לנהריה שטסה ל-0:9 בזכות סלים של ווטרס, גפני והרבה החטאות של טל דן מהצד השני. אחרי ארבע דקות של כדורסל ו-0:11 לנהריה, דקוואן קוק קלע סל ראשון לכתומים עם שלשה ששברה בצורת. איתי שגב דפק דאנק על הראש של וויטי, אבל נדב זילברשטיין הכניס מהספסל את פי ג'יי טוקוטו המצוין שהחל לעבוד ועם שני סלים רצופים השלים ריצה נגדית של 3:11 וצימק ל-14:11 בלבד. האם אנחנו בדרך למשחק צמוד? לא אם תשאלו את דומיניק ווטרס, שצלף שתי שלשות רצופות וקלע עוד סל לשתיים, העלה את מאזנו ל-17 נקודות בלי החטאה והטיס את נהריה ל-13:24 כשאנחנו קצת יותר מדקה לסיום הרבע. ניב משגב הוסיף עוד שלשה, ווטרס נחסם וקוק תפר שלשה כדי לקבוע 19:27 מהנה בסוף הרבע הראשון.

טוני גפני שחקן עירוני נהריה. דני מרון
משחק מצוין וגם שלשה קריטית. טוני גפני/דני מרון

רבע 2

הקצב הגבוה נמשך גם בפתיחת הרבע השני כשדיימון סימפסון נכנס לעניינים בנהריה. אלא שדקוואן קוק תפר שלשה שלישית ורביב פיטשון המחליף ניצל חור בצבע כדי לצמק ל-36:28. הבעיה של נס ציונה היתה שרביב לימונד ממש לא היה במשחק. ווטרס העניש מנגד ושלשה ראשונה של קולשוב שוב קבעה יתרון דו ספרתי לנהריה, 30:43. נס ציונה ניסתה לחזור למשחק, אבל חטפה שלשה מטוני גפני שקבעה יתרון 15 לנהריה. אלא שנס ציונה הגיבה עם שתי שלשות של גוט ופישר. טל דן וג'ף וויטי השלימו ריצת 0:9 וקבעו: רק 41:47 לנהריה במחצית.

דומיניק ווטרס שחקן עירוני נהריה. דני מרון
משחק שיא שלו במאני טיים. דומיניק ווטרס/דני מרון

רבע 3

הרבע השלישי נפתח עם שני סלים של גוט וקוק, שהשלימו ריצת 0:13 כולל הרבע השני והתקרבו עד כדי שתי נקודות מנהריה, 47:45. הקאמבק של נס ציונה הושלם לגמרי עם סל של וויטי שקבע שוויון 48. אלא שבמקום להמשיך עם המומנטום, נהריה יצאה לריצת 0:10 עם שתי שלשות של ווטרס ומקניל ונקודות ראשונות של שולמן מהקו. נס ציונה פשוט איבדה את המשחק ברבע הזה. לימונד נתקע על אפס נקודות ומנגד מקניל עם עוד שלשה וקולשוב השלימו ריצת 4:21 שהחזירה את נהריה ליתרון השיא של 54:69.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה מול ג'רל מקניל שחקן עירוני נהריה. דני מרון
רבע שני טוב שלו. טל דן/דני מרון

רבע 4

הרבע הרביעי נפתח עם שלשה של קוק, אבל חמור מכך מבחינת נהריה היתה שמקניל וגם ווטרס עשו עבירה רביעית בזה אחר זה וסיבכו את קבוצתם. נס ציונה ניצלה את זה בגדול. טל דן קלע על קולשוב וקוק הפגיז שתי שלשות רצופות שקבעו: 67:71 בלבד לנהריה כשיש עוד שבע דקות לשחק. המומנטום נמשך. קורי פישר חטף לקולשוב העייף, קלע וסחט עבירה וקבע מהקו 70:71 בלבד לנהריה. הדרמה נכנסה לדקות האחרונות. איתי שגב שבר בצורת ארוכה עם דאנק וטוקוטו הגיב עם דאנק מהצד השני. שגב סחט עבירה רביעית מקוק וקלע אחת מהקו כדי לקבוע 74:77 לנהריה. קוק החטיא שלשה ובצד השני גפני העניש עם שלשה גדולה שקבעה 74:80 משמעותי מאוד לנהריה כשנותרו עוד 2:33 דקות לסיום. נס ציונה לקחה פסק זמן אבל חזרה ממנו עם החטאה של קורי פישר.

ווטרס לקח זריקת התאבדות בצד השני והחטיא, אבל השתלט על הריבאונד ותפר שלשה שגמרה סיפור וקבעה 74:83 לקבוצה של דני פרנקו. המשחק התלהט בשניות האחרונות. טל דן התעמת עם ווטרס ומקניל הגיע מאחור ודחף אותו אל הפרקט. השופטים בדקו את הריפליי והרחיקו גם את מקניל וגם את דן. אחרי שנרגעה הסערה קוק ניסה להציל את המולדת עם סחיטת עבירות ושלשה נוספות, אבל קולשוב סגר עניין מהקו ובסיום: 86:91 לנהריה שמעפילה לגמר לראשונה בתולדותיה.

טוני גפני שחקן עירוני נהריה. דני מרון
טוני גפני חוגג/דני מרון
ניב משגב שחקן עירוני נהריה. דני מרון
שלשה חשובה ברבע הראשון. ניב משגב/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully