וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם אריאל: "תמיד מרגש לשחק נגד ירושלים, אבל אני רוצה לנצח"

9.2.2020 / 20:11

שחקנה של מכבי ראשון לציון מוכן למפגש חצי הגמר עם הפועל ירושלים, הקבוצה בה גדל, שגברה על הכתומים בגמר בשנה שעברה: "נעשה את המקסימום כדי שהפעם זה ייגמר טוב"

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: התאריכים החשובים בליגת העל

משחק חצי גמר גביע המדינה השני יפגיש מחר (שני, 21:00, שידור ישיר ב-5PLUS) את מחזיקת הגביע הפועל ירושלים וסגניתה מכבי ראשון לציון. שתי הקבוצות נפגשו עד היום בשמונה מפגשים בגביע, חלקם במפגשים כפולים, והתוצאה עומדת על 3:5 לטובת ירושלים שניצחה את שני המפגשים האחרונים. בעוד האדומים הניפו את גביע המדינה חמש פעמים, הכתומים הגיעו למעמד הגמר שלוש פעמים, והפסידו בכל המשחקים.

שתי הקבוצות נפגשו פעם אחת בלבד עד כה העונה וירושלים ניצחה בבית מכבי 65:73 כשג'ייקובן בראון קולע 17 נקודות ומוביל אותם לקאמבק ברבע האחרון. בראשון לציון הצטיין באותו המשחק ג'ורדן סווינג עם 20 נקודות.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש עם הקפטן בר טימור לצד מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס, הקפטן עוז בלייזר. יותם רונן
שתי הפיינליסטיות משנה שעברה רוצות לחזור למעמד הגמר. גודס ובלייזר ליד קטש ובר טימור/יותם רונן

הפועל ירושלים מגיעה למשחק במטרה לזכות בתואר שני העונה אחרי שהניפה כבר את גביע ווינר בפתיחת העונה. האדומים עמדו במשימתם להעפיל לשלב שמינית גמר ליגת האלופות של פיב"א מהמקום הראשון בבית המוקדם וכעת ירצו להגיע לפיינל פור המפעל בניגוד לעונה שעברה. ירושלים ידעה ירידה מסוימת ביכולתה במשחקי הליגה האחרונים עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, כולל הפסד ביתי להפועל תל אביב בשבוע שעבר, ובקבוצה לא מקלים ראש ביריבה שממול. בשעות הערב הוחלט כי שלווין מאק יהיה הזר שלא יתלבש למשחק, כשהקבוצה בחרה שלא להתאמן ביד אליהו ותערוך את האימון המסכם בקור בבירה. כ-4,000 צופים אדומים אמורים לתת את הטון ביציעי יד אליהו.

גם במכבי ראשון לציון מסמנים וי בינתיים על העונה. הכתומים, שאמנם הודחו בשלב הראשון ביורוקאפ, נמצאים בצמרת הגבוהה של הליגה, והגיעו לחצי גמר גביע המדינה, כשהם מאמינים שהם בעיצומה של תקופה טובה. הקבוצה של גיא גודס ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים בצורה משכנעת, כולל ניצחון חוץ גדול על הפועל אילת לפני שבועיים. מי שאמור לחזור לסגל הקבוצה הוא המתאזרח פרדריק בורדיון, שנעדר מהניצחון על הפועל באר שבע בשבוע שעבר, לאחר שהחלים מהמחלה שהשביתה אותו. כ-1,500 כתומים ינסו לדחוף את קבוצתם לגמר רביעי בהיסטוריה.

שחקן מכבי ראשון לציון אדם אריאל. קובי אליהו
"תמיד מיוחד נגד ירושלים". אדם אריאל/קובי אליהו

הסנטר עידן זלמנסון אמר: "אני מרגיש שהקבוצה מגיעה במצב טוב מאוד, כולם באים חדים ומוכנים במאה אחוזים, וזה מקנה תחושת ביטחון. אנחנו לא חושבים יותר מדי על ההפסדים האחרונים בליגה, ומודעים למשמעויות של המשחק בשביל כולנו. הרבה זמן לא ראיתי את השחקנים כל כך דרוכים. אני בטוח שנעשה את העבודה. הפייבוריטיות נעלמת במשחק נוקאאוט, אבל נשתדל לא לתת למזל מקום. יש לנו סגל ארוך, עם מספיק שחקנים איכותיים כדי לנצח. הגביע מונח על הרצפה ואנחנו נבוא לקחת אותו".

בנוגע למצ'אפ עם ג'יימס קלי ודריל מונרו, הוסיף זלמנסון: "עם מונרו שיחקתי, ואני מכיר אותו טוב יותר. אנחנו יודעים בדיוק מה הם רוצים לעשות, וננסה לדחוף אותם למקומות שבהם הם פחות טובים".


שחקנה של מכבי ראשון לציון אדם אריאל אמר לקראת המשחק מול המועדון בו גדל: "קשה לפגוש אותם. בפעם הראשונה בגביע זה היה אצלם, וזה היה שונה בגמר. מאתגר לפגוש אותם, הם קבוצה טובה וכשרונית, נעשה את המקסימום כדי שהפעם זה ייגמר טוב. אנחנו משחקים טוב לאחרונה, מתחברים יותר ויותר, למשחק כזה התקופה לא באמת משנה, הכל נעלם, האופי מדבר ואיך נגיע למשחק מנטאלית, זה מה שישנה. אנחנו מאוד מגובשים בכל שנה, כל אחד יודע מה הוא עושה, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. ההגנה שלנו היא משמעותית. ירושלים קבוצה התקפית מאוד עם כלים מגוונים, צריכים להיות מרוכזים 40 דקות, זה הסיכוי שלנו. תמיד יהיה משהו מיוחד נגד ירושלים, זה הבית שלי, גדלתי שם, זה מרגש אבל אני רוצה לנצח".

נתוני המפגשים בין הקבוצות באדיבות ארכיון אתר "ספסל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully