וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדו דופלנטיס בכה ורקד אחרי ששבר את השיא העולמי בקפיצה במוט: "מרגיש שזה לא אמיתי"

הקופץ במוט השבדי, שמאז שהוא ילד יועד להיות הדבר הבא בענף, עבר גובה של 6.17 מטר ובכה בזרועות אמו: "זה משהו שרציתי לעשות מאז שאני בן 3". צפו בתגובות הנרגשות

טוויטר

ארמנד "מונדו" דופלנטיס רק בן 20, אבל כבר הגשים את חלום חייו, כששבר אתמול (שבת) את שיא העולם בקפיצה במוט. דופלאנטיס, סגן אלוף העולם, עבר גובה של 6.17 מטר בתחרות בטורון, פולין, במסגרת סבב התחרויות באולמות, והוכיח שוב שהציפיות הגדולות ממנו כילד פלא בדרך להתממש.

זו התחרות השנייה בלבד של דופלאנטיס ב-2020, ובה הצליח לשפר בסנטימטר את השיא הקודם שקבע רנו לאבילני בדונייצק 2014. הוא עבר את הגובה בניסיון השני שלו, ולמעשה בקפיצה השישית שלו בלבד בתחרות. "זה משהו שרציתי לעשות מאז שאני בן 3", אמר על שבירת השיא, "זאת שנה גדולה, אבל זו דרך נהדרת להתחיל אותה".

הקופץ במוט השבדי מונדו דופלאנטיס. AP
וזו רק ההתחלה. דופלנטיס/AP

כל חמשת היריבים שלו בתחרות לא הצליחו לעבור גובה של 5.52 מטר, ולמעשה השאירו את הבמה אך ורק לו, במה שהפכה עבורו לתחרות ראווה, שבה יכול היה לבחור את הגבהים. הוא עבר בניסיון הראשון 5.72 מטר, 5.92 מטר ו-6.01 מטר. בניסיון הראשון שלו ל-6.17 מטר הוא נגע ברף עם הירך בדרך למעלה, אבל למרות הפספוס, הוא המשיך בביטחון שיא.

"אחרי הניסיון הראשון, חשבתי לעצמי, 'כן, אני צריך רק עוד שני ניסיונות בגובה הזה, ויש לי את זה'. הייתי בטוח בעצמי שאני מסוגל", סיפר. אבל הוא נדרש רק לניסיון אחד נוסף. גם הוא לא היה נקי, הוא שוב שפשף את הרף, אבל הפעם הוא לא נפל. לראשונה בחייו הקצרים - שיאן העולם.

לאחר מכן הודה שהעובדה שהתחרה לבד ושלט על בחירת הגבהים עזרה לו מאוד. "זכיתי לבחור את הגבהים", אמר, "נותר מצב שבו אני בוחר לעצמי את הגובה ועושה מה שאני רוצה, וכשהייתי מוכן פשוט העליתי את זה ל-6.17, וזה הסתדר מצוין".

עוד בוואלה!

שיא עולם בקפיצה במוט: ארמנד דופלנטיס קבע 6.17 מטר בפולין

לכתבה המלאה
הקופץ במוט השבדי מונדו דופלאנטיס. AP
בכושר שיא לפני טוקיו. דופלנטיס/AP

דופלנטיס נולד בלואיזיאנה ארה"ב, אבל בחר לייצג את מולדתה של אמו, שבדיה. אביו גרג, המאמן שלו, היה קופץ במוט מוכשר גם הוא (שיא אישי 5.80 מטר). אמא שלו הלנה היא לשעבר שחקנית כדורעף ומתחרה בקרב 7. כבר בתחילת דרכו, כששבר שיאים בגילאי ילדים החל מגיל 7, צפו לדופלאנטיס עתיד מזהיר, אבל מעטים האמינו שכבר בגיל 20 הוא ינפץ שיא עולמי. לאבילני היה הראשון ששבר אחרי תקופה ארוכה את השיאים של סרגיי בובקה, וכעת השבדי רשום על ההישג הגדול. "איך אפשר להסביר מה מרגיש אדם שהגשים חלום שהוא חולם עליו מגיל 3?", אמר, "וזה החלום הגדול, לא חלום קטן. וכל התהליך הארוך שנבנה כדי להגיע לרגע הזה, אני ממש לא מסוגל לעכל מה שקרה פה. אני מרגיש שזה לא אמיתי, זה מטורף".

הוא התחבק ארוכות עם אמא שלו, בכה איתה, רקד לצלילי המוזיקה באולם, "הרגשתי שלא היה לי מוח באותו רגע", סיפר. הכרוז בתחרות כבר הציע לו להעלות את הרף לגובה של 6.18 מטר. "אבל זה הספיק לי", אמר, "אשמור את זה לפעם אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully