וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות האפשריות והסיוט שאולי יחזור: הדרך של הפועל ירושלים לפיינל פור

הגרלת שלבי ההכרעה של ליגת האלופות תתקיים בעוד שבועיים בז'נבה, והאדומים יודעים ששמירה על הבית תספיק כדי לזכות בגביע. את מי הם יכולים לפגוש בשלב הבא, וממי יחששו ברבע הגמר? המדריך המלא

עריכה: ניר חן

עם סיום שלב הבתים של ליגת האלופות, הפועל ירושלים מביטה קדימה לעבר שלבי הנוקאאוט. הגרלת סדרות שמינית ורבע הגמר תיערך ב-18 בפברואר בז'נבה, ולאחריה יידעו האדומים מה המסלול שיהא עליהם לעבור בדרך לאירוח הפיינל פור, שיתקיים בארנה אם הם יעפילו אליו.

העונה הוכנס חידוש, כששיטת המפגשים הכפולים בבית ובחוץ הוחלפה בסדרות של הטוב משלושה משחקים. לכן, יתרון הביתיות משמעותי יותר; למעשה, ירושלים לא זקוקה עוד לניצחונות בחו"ל - ואם רק תשכיל לשמור על מאזנה המושלם בבית, היא תזכה בגביע.

לוחות הזמנים

שמינית הגמר: 4-3 במרץ בבית, 11-10 במרץ בחוץ, 18-17 במרץ בבית (במידת הצורך).
רבע הגמר: 25-24 במרץ בבית, 31 במרץ-1 באפריל בחוץ, 8-7 באפריל בבית (במידת הצורך).
פיינל פור: 3-1 במאי.

שמינית הגמר

בסדרה הראשונה תוגרל ירושלים מול יריבה שסיימה במקום הרביעי באחד משלושת הבתים האחרים: בשיקטאש, פריסטרי או לייטקאבליס.

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש. ברני ארדוב
חולם לארח את הפיינל פור. עודד קטש/ברני ארדוב

בשיקטאש חווה עונה מוזרה למדי. דושקו איבנוביץ' עזב אותה לפני חודש וחצי כדי לחזור לבאסקוניה, ודווקא תחת בורקאן ביקטאי היא יצאה לריצה מרשימה, שבמהלכה גברה בליגה הטורקית על אנאדולו אפס וגלאטסראיי, וטסה לארבעה ניצחונות רצופים שהחזירו אותה לחיים בליגת האלופות. אלא שהמשבר פרץ מחדש בגלל צרות כלכליות, שגרמו לשלושה זרים לעזוב (ובראשם שאקיל מקיסיק, שנטש בשבוע שעבר), והיא חתמה את שלב הבתים בתבוסה קשה בדיז'ון (88:47).

פריסטרי עשויה לחזור לישראל עם אקס טרי של ירושלים, אייזיאה קאזינס, שבינתיים קולע 3.4 נקודות למשחק. הקבוצה מאתונה נפרדה במפתיע מאיליאס זורוס בשלב מוקדם של העונה, אבל התייצבה תחת עוזרו ניקוס פפאניקולופולוס. היא ניצחה בליגה את פנאתינייקוס, וניצחה בשלושה משחקי חוץ באירופה. הגארד האמריקאי סטיבן גריי והסנטר האנגולי יאניק מוריירה יאתגרו את הגנת ירושלים בנקודות התורפה שלה.

לייטקאבליס חוזרת רק היום מישראל לליטא, ועשויה לשוב ארצה בחודש הבא, אחרי שהדיחה את הפועל חולון. הליטאים כבר היו עם רגל וחצי בבית, אבל השלימה קאמבק מדהים עם שלושה ניצחונות רצופים. השחקנים המרכזיים להיזהר מהם: ז'ליקו שאקיץ' הקרואטי (17.4 נקודות ו-6.9 ריבאונדים למשחק), תומאס דימשה (12.8 ו-3.1 אסיסטים) ופאוליוס ולינסקאס (11.7), האיש ושלוש קליעות העונשין בחולון.

עוד בוואלה!

הפועל ירושלים נעלה את שלב הבתים בליגת האלופות עם 73:88 על אנטוורפן

לכתבה המלאה
אייזאה קאזינס, הפועל ירושלים. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
יחזור לארץ עם פריסטרי? אייזאה קאזינס/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

רבע הגמר

אם תעבור את שמינית הגמר, מחזיקת גביע המדינה תתמודד על הכרטיס לפיינל פור עם המנצחת באחת הסדרות המקבילות שבין מקומות 3-2.

מכיוון שכך, היא עלולה להיתקל שוב בסיוט מהעונה שעברה: העובדה שנימבורק של אורן עמיאל זכתה בראשות בית ג', הורידה למקום השני את טנריפה, שהדיחה את האדומים באותו שלב אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully