וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ביובל: קנזס סיטי זכתה בסופרבול

אחרי סופרבול אדיר במיאמי, הצ'יפס רשמו זכיה ראשונה לאחר 50 שנה עם 20:31 על סן פרנסיסקו. הניינרס כבר ברחו ל-10:20 עם כדור ביד, אבל קנזס סיטי שמה 21 נקודות ללא מענה בלילה גדוש, שהחל בטקס לזכרו של קובי בריאנט. פטריק מהומס MVP

שחקני קנזס סיטי צ'יפס חוגגים זכיה בסופרבול. GettyImages
איזו טבעת מתוקה. מהומס וקנזס סיטי חוגגים/GettyImages

זה היה חתיכת לילה. המסע שהחל בטקס על קו ה-24 יארד לזכר קובי בריאנט נמשך במשחק פוטבול אדיר, בסיומו ניצחה קנזס סיטי צ'יפס את סן פרנסיסקו פורטי ניינרס 20:31, וזכתה בסופרבול לראשונה מזה 50 שנה. פחות משבע דקות לסיום עוד הובילו הניינרס 10:20, אבל אז עשה פטריק מהומס את מה שהוא עושה לכל אורך העונה ולכל אורך הפלייאוף - מהפך אדיר וזכייה מוצדקת בתואר ה-MVP.

קנזס סיטי פילסה בקושי את דרכה לסופרבול, לאחר מהפכים במשחקי הבית מול יוסטון (פיגור בהפרש של 24 נקודות) וטנסי (פיגור ב-10 נקודות). היא נקלעה לפיגור דומה גם הפעם, ובניגוד לשני המשחקים הקודמים זה לא קרה במחצית הראשונה אלא עמוק ברבע הרביעי. מהומס הצעיד את הצ'יפס למהפך והקנה למאמן אנדי ריד טבעת ראשונה ב-21 שנות אימון עם ניצחון מספר 222 בקריירה.

הפורטי ניינרס שכנעו במשחקים מול מינסוטה וגרין ביי. תוכנית המשחק שלהם עבדה שלושה רבעים וחצי, אבל ניהול משחק פזיז וקריסה ברגע האמת גרמו להם לאבד את המשחק ואת התקוות לגביע ראשון אחרי 25 שנה.

רבע 1: 3:7 לקנזס סיטי

המשחק יצא לדרך, סן פרנסיסקו זכתה בהטלת המטבע ובחרה להגן. הצ'יפס החזירו במהרה את הכדור לניינרס, שהנדסו דרייב מעולה עם ריצות של דיבו סמואל. בסופו של דבר הם נעצרו והסתפקו בשער שדה של רובי גולד - 0:3 לסן פרנסיסקו.

קנזס סיטי התעשתה בדרייב הבא והתקדמה יפה לחלק המגרש של הפורטי ניינרס עם ריצות טובות ובעיקר בזכות שיתוף פעולה מוצלח בין פטריק מהומס לטייט אנד טראוויס קלסי. בסיומה של הנעת כדור נהדרת, כולל המרה בדאון רביעי, נכנס מהומס עצמו לאנדזון - 3:7 לצ'יפס.

רבע 2: 10:10

ג'ימי גארופולו מסר תחת לחץ ונחטף על ידי באשוד ברילנד. הכדור חזר לקנזס סיטי בעמדה מצוינת. ריד שוב הלך על דאון רביעי ובא על שכרו, אבל הצ'יפס לא הצליחו לנצל את המומנטום עד תום והסתפקו בשער שדה של הריסון באטקר - 3:10 לקנזס סיטי.

הניינרס חזרו לעניינים עם ריצות יפות של גיבור גמר ה-NFC רחים מוסטרט וטווין קולמן. מסירה של גארופולו הגיעה לידיו של הטייט אנד קייל יוסצ'ק, שנכנס לאנדזון והשווה - 10:10 מהיר.

הצ'יפס ניסו להמשיך לחרוך את המגרש עם מסירות של מהומס, אבל הפעם נעצרו על ידי הגנת הניינרס. לגארופולו נותרה דקה על השעון והניינרס נראו כהולכים על בטוח, ביצעו שני מהלכים גדולים, אבל דגל טפשי הרג להם את המהלך והם הסתפקו בכריעת ברך בירידה להפסקה.

תוצאת המחצית: 10:10.

הופעת המחצית (דווקא הייתה סבבה)

רבע 3: 10:20 לסן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו קיבלה ראשונה את הכדור ופתחה היטב את המחצית השנייה. בסופו של דבר, אחרי סדרת מסירות וריצות קצרות, הם נאלצו להסתפק בעוד שער שדה של רובי גולד, שהחזיר להם את היתרון לראשונה מאז הרבע הראשון - 10:13 לניינרס.

מהומס ניסה להצעיד את הצ'יפס קדימה, אבל מסירה רעה שלו לטייריק היל מצאה את הידיים של פרד וורנר מסן פרנסיסקו. הכדור חזר לניינרס עם הזדמנות להגדיל את היתרון. גארופולו קידם את הניינרס עם לייזר לידיים של עמנואל סנדרס, עוד מסירה ליוסצ'ק ואז הגיח רחים מוסטרט לאנדזון - 10:20 משמעותי לניינרס.

רבע 4: 20:31 לקנזס סיטי

הצ'יפס, שכבר פיגרו פעמיים בפלייאוף בספרות כפולות, נכנסו למצב של בהילות בעקבות התוצאה. מהומס יצא ממספר מצבים קשים במסירה או בריצה, אבל שוב נחטף, הפעם על ידי טוואריוס מור. עדיין ביתרון 10:20, סן פרנסיסקו מרגישה את זה מתקרב.

הניינרס לא הצליחו להוריד יותר מדי זמן מהשעון והכדור חזר לקנזס סיטי. הצ'יפס דשדשו, אבל אז מהומס זרק פצצה שחרכה חצי מגרש לטייריק היל. הפרעה לקלסי בזמן מסירה העמידה את הצ'יפס על קו היארד האחד, ומשם הדרך לטאצ'דאון של קלסי הייתה קצרה. עם מעט יותר משש דקות על השעון, סן פרנסיסקו הובילה 17:20.

סן פרנסיסקו קיבלה את הכדור, אבל גארופולו נלחץ, הופל והניינרס נאלצו שוב להרחיק. מהומס והצ'יפס בעמדה של שוויון לפחות אם לא יתרון כחמש דקות לסיום. מהומס ירה כדור לסמי ווטקינס ופתאום קנזס סיטי דופקת על הדלת. מסירה של מהומס לדמיאן וויליאמס, שחצה את הקו. השופטים צפו במצלמה ואישרו - 20:24 לצ'יפס.

במצב הזה, עם פחות משלוש דקות על השעון, הניינרס היו חייבים טאצ'דאון, שער שדה לא מספיק. גארופולו החל להצעיד אותם במגרש. עם דאון רביעי ו-10 יארד לעבור הוא היה חייב לזרוק, אבל נתפס על ידי שחקני הצ'יפס והכדור חזר לידי קנזס סיטי, 1:25 דקות על השעון. וויליאמס לקח את הכדור וחדר איתו לאנדזון - 20:31 מדהים לקנזס סיטי שזוכה בסופרבול בפעם הראשונה מזה 50 שנה.

מספרים

מהומס השלים 26 מ-41 ניסיונות המסירה שלו ל-286 יארד, שני טאצ'דאונים ושני איבודים. הוא גם הגיח לטאצ'דאון ורשם 44 יארד על הקרקע. וויליאמס רץ ל-104 יארד ב-17 גיחות. היל תפס תשעה כדורים ל-105 יארד, סמי ווטקינס הוסיף 98 יארד באוויר.

בצד של סן פרנסיסקו, גארופולו סיים עם 20 מ-31 ל-219 יארד ושני טאצ'ים, מוסטרט סגר על הקרקע 58 יארד וטאצ'דאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully