וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות בין נדאל לקיריוס: "אנחנו לא מחבבים אחד את השני, אבל יש כבוד"

עקיצות הדדיות, חיקויים, עלבונות והרבה דם רע יש בין הטניסאים שייפגשו בשמינית הגמר באוסטרליה, שבטירוף (ב', 10:00, יורוספורט)

רויטרס

ניק קיריוס יפגוש מחר בבוקר (ב', 10:00, יורוספורט) את רפאל נדאל בפעם השמינית וזה יקרה בשמינית גמר אליפות אוסטרליה. נדאל מוביל 3:4 בדו קרב הזה בין שניים שהרבה חיבה אין ביניהם אחרי המפגשים הקודמים והדי מרירים ביניהם. רק בשבוע שעבר האוסטרלי חיקה את הרוטינה של נדאל לפני ההגשות וצחק במהלך המשחק שלו מול ז'יל סימון.

יש לציין שמבחינת הישגים בקריירה קיים פער עצום בין השניים. נדאל זכה ב-19 תארי גרנד סלאם והוא מתמודד ראוי ורציני על תואר הטניסאי הגדול בהיסטוריה. מנגד, קיריוס אפילו לא עבר את שלב שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם עד כה למרות שיש לו כישרון יוצא דופן, אבל גם נטייה לעשות שטויות ולא לקחת את הדברים בצורה רצינית, זאת בעוד נדאל לוקח את הדברים בצורה הכי רצינית שקיימת.

המתיחות בין השניים החלה בטורניר ווימבלדון 2014 כשנדאל - אז וגם היום המדורג ראשון בעולם - הפסיד לקיריוס בן ה-19, שדורג אז במקום ה-144 בעולם. הספרדי נפגע מסגנון המשחק של יריבו ומהעובדה שהרבה לחבוט בין הרגליים, להגיש מיד בתום נקודה ולעשות סוג של צחוק מהמשחק. בשנים הבאות המתיחות ביניהם נותרה על אש קטנה למרות מפגשים ברומא, מדריד, סינסינטי ובייג'ינג.

רפאל נדאל טניסאי עם ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי. GettyImages
נדאל וקיריוס בלחיצת יד קרירה אחרי המפגש בווימבלדון/GettyImages

בפברואר 2019 הכול החל מחדש בטורניר אקפולקו במקסיקו. נדאל רתח מזעם על קיריוס, שהגיש סרבים מלמטה וניצח אותו בשלוש מערכות. זה הוביל ללחיצת יד די זועמת בסיום וגרם לנדאל לטעון שקיריוס הוא חסר כבוד. כמה שבועות לאחר מכן דודו ומאמנו לשעבר של נדאל, טוני, אמר שקיריוס "חסר חינוך" וזה מה שהוביל את האוסטרלי לענות. "הוא ההפך המוחלט שלי", אמר האוסטרלי על נדאל, "הוא חמוץ מאוד. כשהוא מנצח, הכול בסדר, הוא ייתן קרדיט ליריב שלו 'הוא שיחק יפה, הוא שחקן נהדר', אבל אז כשאני מנצח אותו הוא יתחיל להגיד 'הוא חסר כבוד כלפיי וכלפי המעריצים שלי ואין לו כבוד למשחק'".

ואז השניים נפגשו שוב בסיבוב השני בווימבלדון אשתקד כשברקע הרבה דיבורים על משחק גדול וקרב בין שני יריבים שלא אוהבים אחד את השני בלשון המעטה. קיריוס ניסה לחבוט לחזהו של נדאל, הרבה להתלונן על כך שהספרדי מבזבז הרבה זמן בין נקודות ונזף בשופט בצורה מופגנת. "כשהוא עושה דברים שהם לא טובים, אני לא אוהב את זה", אמר נדאל, "כשהוא משחק טניס טוב ומראה תשוקה למשחק, אז הוא שחקן חיובי בסבב".

קיריוס עצמו אמר: "אני לא ממש מכיר את רפא. לא הסתובבתי איתו אף פעם או משהו כזה. אין לי איתו שום דבר, אני לא מכיר אותו.בסופו של דבר אנחנו שני טניסאים שונים ומתייחסים לדברים בצורה שונה לחלוטין". יש לציין שקיריוס תרם רבות ועזר מאוד במשבר השריפות האחרון באוסטרליה ואפילו החל לדמוע כשדיבר על האסון הזה לאחרונה. בנוסף, הוא החליט לתרום 200 דולר אוסטרלים לשיקום ההריסות בכל הגשה שלו ובכך עורר מודעות אדירה לעניין.

למרות שמדובר מחר בבוקר בסך הכול בשמינית הגמר, הכרטיסים למשחק במכירה מחודשת עומדים על כ-300 יורו לכרטיס, מחירים יקרים יותר מאלה של גמר אליפות הראגבי והפוטבול האוסטרלים. "יש הרבה כבוד בינינו", אמר קיריוס לקראת נדאל, "הוא אחד הגדולים בכל הזמנים. גם קראתי שהוא אמר שאני טוב לספורט. זה לא אומר שאנחנו מחבבים אחד את השני, אבל נצא למגרש ונראה סגנונות שונים של טניס ואישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully