וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הנכון: הזיווג המוצלח בין הפועל תל אביב לניר קלינגר

26.1.2020 / 10:00

שולט בווליום, מנהל את השחקנים ומוכיח שאין תחליף לניסיון בקבוצות גדולות. אחרי שכמעט התייאש מהסגל חסר הביטחון, ניר קלינגר החזיר להפועל תל אביב את האמונה ושוב ביסס את מעמדו כאחד המאמנים הטובים בישראל. וגם: המבחן האמיתי של בוזגלו

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. כשהפועל תל אביב ירדה למחצית אתמול (שבת) נגד הפועל כפר סבא, כשלוח התוצאות מראה 1:1 וליריבה הרחיקו לפני רגע שני שחקנים, ניר קלינגר כבר הכין את המשנה שלו במלמולים במנהרה. בחדר ההלבשה הוא אמר לשחקנים: "עכשיו יש פה ציפייה שניתן חמישה שערים, אבל אנחנו גם יכולים להיות חשופים. הכי חשוב זה שלא ניתן להם תקווה, שום תקווה שהם יכולים להוציא משהו מהמשחק הזה. כמובן שנמשיך ללחוץ, אבל נצטרך להניע עוד ועוד כדורים לצדדים, לשחק בסבלנות עד שזה יקרה, זה יכול להיות מתיש ולהגיע בסוף, אבל אנחנו נעשה את זה".

כל הזמן מדברים על המוטיבציה שקלינגר הביא להפועל תל אביב, אבל המצרך הכי חשוב שהוא הגיע איתו למתחם חודורוב הוא ניסיון של התמודדות עם לחץ במועדון גדול. ומה זה אומר? ההתנהלות במהלך המשחק וזו בין המשחקים, העבודה מול מאור בוזגלו ועומר דמארי, הדרך שלו להכניס כל שבוע עוד שחקן לרוטציה (עידן כהן אתמול) ולמעשה לעבות לעצמו את הסגל.

אולי מעל הכל זו השליטה שלו בווליום. קלינגר יודע להשרות שקט בקבוצה שהייתה כל כך זקוקה לזה, אבל לכולם ברור שהוא ירגיש שהשקט הזה מוגזם ומרדים, הוא יידע לייצר רעש ולהעיר את כולם. גם ברמה התקשורתית, למאמן אין בעיה לומר שהקבוצה שואפת להגיע לפלייאוף העליון ויכולה אפילו להיאבק על כרטיס לאירופה - עליו זה לא ישפיע - אבל הוא מבין את ההשפעה של הדברים על השחקנים שלו, שעדיין לא מעכלים בכלל את התקופה הטובה וחושש מיציאה שלהם מהמסגרת.

בשנים האחרונות הכדורגל הישראלי מקבל ניר קלינגר אחר. ב-2011, אחרי שעזב את הפועל באר שבע, הוא היה מתוסכל מהמקצוע וממש סבל, עד שנראה היה שהוא עומד לוותר ולעבור הסבה קבועה לכיסא הפרשן. אבל המאמן עשה שינוי עצום בגישה שלו למקצוע, למד לקחת גם את הדברים הקשים כאתגר ופשוט פורח על הקווים.

הפועל תל אביב עוד תחווה ימים קשים. בל נשכח שמעבר לפינה ממתינים לה משחקי חוץ נגד מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב, אבל נראה ששני הצדדים מצאו זיווג מוצלח לתקופה ארוכה. קלינגר באנרגיות שיא והפועל הייתה צריכה מאמן כמוהו אחרי כמה ניסויים כושלים של מאמנים צעירים וחסרי ניסיון. עם כל הכבוד לדור הצעיר של המאמנים, המצליחים ביותר עם דווקא הוותיקים: רוני לוי, מרקו בלבול וניר קלינגר. אין מחיר לניסיון.

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
חיבור משמיים. קלינגר/קובי אליהו

2. אחרי התבוסה 4:0 למכבי נתניה, כולם התעסקו בהחלפה של סטפן ספירובסקי, אך מאחורי הקלעים קלינגר הרגיש אבוד. לפני אותו משחק הוא דיבר על הצורך בחיזוק של שני שחקנים, אבל אחריו ישב עם משה סיני וכיוון למיני-מהפכה. הוא היה על סף הרמת ידיים מהסגל. חוסר הביטחון של השחקנים באותה תקופה, כבר גרם למאמן להתייאש מחלק מהם.

השחקנים קראו את דברי הפרשנים ושחקני העבר של המועדון, וגם את הביקורות הקשות של האוהדים. "אפסים", "הכי חלשים בארץ", "קבוצת ליגה לאומית" ועוד קראו להם. כמעט אחרי כל משחק אוהדים המתינו להם ודרשו שיורידו את החולצה והסמל. השחקנים שמעו, קראו והתחילו להאמין. הביטחון שלהם היה ברצפה וחלק מהם חששו להמשך הקריירה.

כמה שחקנים הפועל תל אביב באמת צירפה בסופו של דבר? מייקל אולהה ופיליפה רודריגס, שעדיין לא נכנסו לעניינים לגמרי ורחוקים מלבסס את מקומם בהרכב. הסגל נשאר אותו בסגל ברובו והשינוי הוא קודם כל בביטחון והאמונה שהצוות המקצועי החזיר לשחקנים. על הפלטפורמה הזו, הולבש גם החלק הטקטי. השחקנים שעשו מהם בדיחה בכל פינה אפשרית, פתאום הפכו לאחת הקבוצות הטובות בליגה תחת קלינגר. חשבון נפש לכולם.

מאור בוזגלו שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
יצטרך להוכיח שהוא לא "חושב רק על התקפה". בוזגלו/קובי אליהו

3. ניר קלינגר ומאור בוזגלו נפגשו בשנה שעברה בבית"ר ירושלים ובסיבוב הראשון של גביע המדינה פגשו את מכבי תל אביב בטדי. בוזגלו נכנס כמחליף בפיגור 1:0 ובישל נהדר לאנתוני וארן את שער השוויון. בדקה ה-92 יונתן כהן הכריע את המשחק עבור מכבי תל אביב בהתקפה מתפרצת, ובחדר ההלבשה ניר קלינגר רתח על בוזגלו שלא עזר בצד שמאל מול אנריק סבוריט. "נשארו שלוש דקות, אתה לא יכול להמשיך עם השחקן שלך עד הסוף?", נזף המאמן, "הכנסתי אותך ל-20 דקות, כל מה שאתה צריך זה לשמור על העמדה, די לחשוב רק על התקפה". בוזגלו השיב כמה מילים, קלינגר התעצבן עוד יותר, בוזגלו נפגע קצת אך בשבועות שאחרי השניים יישרו את ההדורים.

עכשיו שניהם בהפועל תל אביב, בסיטואציה שונה. בוזגלו שכבש אתמול את שער הניצחון, חזר מהיעדרות ארוכה בשל מחלת הנשיקה ונכנס לסיטואציה נוחה: הקבוצה משחקת עם ביטחון, מנצחת ואתמול הוא רק היה צריך להשלים אותה - כמו אחד החלקים האחרונים בפאזל. אבל בוזגלו ממשיך להיכנס לכושר ובשלב מסוים הוא כמובן ירצה להפוך לשחקן הרכב. כשזה יקרה, הוא יצטרך להוכיח למאמן שהוא מבצע את המטלות הטקטיות שלו ולא "חושב רק על התקפה".

בוזגלו כבר לא בסיטואציה בה היה במכבי חיפה או בית"ר ירושלים. הוא כבר לא יחזור לאירופה או למועדון גדול אחר בארץ וגם הוא צריך להבין את זה. יש לו חוזה לשנתיים בהפועל תל אביב ומקום שמקבל אותו כבית, הוא עבר תהליך לא פשוט ומצא את מקומו גם אחרי המחלה. עכשיו הוא יהיה חייב להפנים את השינוי.

כדי להיות שחקן משמעותי לאורך זמן בהפועל תל אביב הנוכחית, בוזגלו יצטרך להיות עוד "חייל של קלינגר". ברור שמבחוץ הוא יישפט בעיקר על הפעולות ההתקפיות והתפוקה שלו, אבל מבחינת הצוות המקצועי והעומד בראשו, יש רף אחר: עבודה טקטית, עזרה לקבוצה, שמירה על העמדה. זה יהיה המבחן האמיתי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully