וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעקף את קובי, לברון ג'יימס מסביר: אני שונה ממנו לחלוטין

עם הומאז' מיוחד ומחמאות נדירות, ג'יימס נתן כבוד לבריאנט ביום חגו אבל הבהיר: לא למדתי ממנו כלום בכל הקשור לסגנון המשחק. התגובות כולל הברכות מקובי והשבחים מג'ורדן, וגם: הסיכוי שיעבור את קארים

עריכת וידאו: ניר חן

לברון ג'יימס קיבע הלילה (בין שבת לראשון) את מקומו בספרי ההיסטוריה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. כוכב לוס אנג'לס לייקרס חלף על פני קובי בריאנט והתייצב במקום השלישי ברשימת קלעי כל הזמנים ב-NBA, כשלפניו רק קארים עבדול ג'באר (38,387) וקארל מאלון (36,928). לצערו זה הגיע בהפסד 108:91 לפילדלפיה, בו קלע ג'יימס 29 נקודות, אבל זה לא גרע במאומה מהחוויה המיוחדת של לברון.

אחרי המשחק, לברון דיבר על סגירת המעגל: בשנת 2002, עוד לפני שהגיע ל-NBA, נפגש ג'יימס עם בריאנט לראשונה בשבוע האולסטאר שנערך בפילדלפיה - העיר בה קובי נולד, והעיר שבה לברון עקף אותו הלילה. בריאנט העניק לג'יימס בזמנו נעליים במתנה, ולמרות שהנעליים לא היו במידה שלו, ג'יימס נעל אותן בכל זאת בכמה משחקים בתיכונים.

"זה יותר מדי. הסיפור הזה הוא פשוט יותר מדי", אמר ג'יימס הנרגש בסיום. "זה לא הגיוני שעכשיו, אחרי כל כך הרבה שנים, אני לובש מדים של הלייקרס בפילדלפיה, העיר שממנה הוא בא. זה סוריאליסטי, זה לא אמיתי, אבל היקום מביא כל מיני דברים בחיים. אני מניח שכשאתה חי נכון, כשאתה נותן הכל במה שאתה עושה, דברים קורים באופן טבעי".

לברון הוסיף ש"אני פשוט שמח להיות מוזכר בנשימה אחת עם קובי, אחד השחקנים הגדולים אי פעם, אחד משחקני הלייקרס הגדולים אי פעם. תלו שתי גופיות של האיש הזה בסטייפלס סנטר, זה פשוט משוגע".

ג'יימס סיפר שהעריץ את בריאנט בתור נער, ואמר ש"הוא היה אחד מאותם שחקנים שתמיד ראיתי בהם מודל לחיקוי. הוא הגיע ל-NBA ישר מהתיכונים, ולכן נתן לי השראה. צפיתי בו מגיע ל-NBA בגיל 17, מנסה להשפיע על הקבוצה, והשתמשתי בזה בתור מוטיבציה. בזכות הדברים שהוא עשה, הוא עזר לי. ועכשיו אני כאן, לובש את אותו מספר גופיה שהוא לבש, משחק באותה קבוצה היסטורית, מייצג את הסגול והצהוב. זה אדיר".

יחד עם זאת, אחרי שבחים גדולים לקובי והסברים ארוכים מדוע "היו לו אפס חסרונות בהתקפה", ג'יימס הודה שמעולם לא ניסה לחקות את סגנון המשחק של קובי. "אנחנו שני שחקנים שונים לגמרי. כמובן שאני מעריך את היכולת שלו לעשות הכל למען הניצחון, את הדרייב שלנו, את השיפור מדי שנה, אבל בכל מה שקשור לסגנון המשחק אנחנו שונים לגמרי. אני יותר מוציא לפועל, הוא סקורר עם כישרון מולד. היינו יכולים להיות צמד טוב יחד, כמו שראיתם באולימפיאדה".

ההומאז' המיוחד של לברון לקובי

קובי בירך

גם מג'יק ג'ונסון

גם החבר הקרוב דוויין וייד

וגם טריסטן תומפסון

"הערצתי אותו כשהייתי בתיכון", אמר לברון על הבלאק ממבה עוד לפני שעקף אותו ברשימה. "לראות ילד בן 17 קופץ מהתיכונים ומנסה להשפיע על מועדון ב-NBA, השתמשתי בזה כמוטיבציה. הוא עזר לי עוד לפני שידע שהוא עוזר לי, רק בזכות מה שהצליח לעשות. העובדה שאני יכול לחלוק את מספר הגופיה שלו, במועדון ההיסטורי הזה, זה מדהים. זה מגניב. קובי הוא אגדה. המוכנות שלו לעשות כל מה שצריך כדי לנצח זה ראוי להערצה".

ואם בהערצה עסקינן, הרי שמבחינת קינג ג'יימס המודל היה, כמובן, מייקל ג'ורדן. MJ לא נוהג לדבר להתראיין רבות בתקופה האחרונה, אולם במסיבת עיתונאים שקיים בפריס נשאל על לברון והחמיא למי שלעתים מוזכר איתו באותה נשימה. "שיחקנו בתקופות שונות", אמר. "הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. הוא מדהים. אני יודע שזה טבעי לעשות השוואות ומבין שזה ימשיך לקרות, אבל השאלה היא איך עושים את זה. אני לוקח את זה בעירבון מוגבל. אני מעריץ שלו, אני מאוד אוהב לראות אותו משחק. הוא שם את החותמת שלו על הליגה וימשיך לעשות כך".

ההערצה ההדדית בין הכוכבים לא התחילה עם לברון, כמובן, והיא ככל הנראה לא תסתיים איתו. אולם הכבוד שחולקים הסופרסטארים הגדולים בכל הזמנים גדול עוד יותר. כשבריאנט עקף את מייקל ג'ורדן ברשימת קלעי כל הזמנים ב-2014, הוא קיבל הודעה מיוחדת מהוד אווירותו. "זה היה הדבר החשוב ביותר", נזכר הבלאק ממבה. "זה היה מגניב, כי זו כזו אחווה, יש כל כך הרבה כבוד בינינו השחקנים. אתה יודע את כמות העבודה שצריך להשקיע לאורך השנים, אז יש פה רק אהבה והערכה. אעשה את אותו הדבר עם לברון, כמובן. אני שמח בשבילו, על כל מה שהוא השיג וממשיך להשיג. הוא נפלא".

גם קובי נדרש להשוואה, וגם הוא השתדל להתחמק ממנה. "אנשים כל כך להוטים לגבי זה. אני מבין, אתם אוהדים, זו תרבות שמקדשת השוואות אז זה לא יפסיק לעולם. אבל מבחינתי, מבחינת לברון וכל החבר'ה, אנחנו מעריכים אחד את השני ולא נשתתף בהן".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס עם קובי בריאנט. GettyImages
המון הערצה והערכה הדדית. קובי ולברון/GettyImages

האם קינג ג'יימס מסוגל לסיים את הקריירה המופלאה שלו כגדול הקלעים בכל הזמנים? ב"בליצ'ר ריפורט" העריכו שכן - בעיקר בהתחשב בעובדה שכוכב הלייקרס לא ממש מראה סימני האטה, ועל פי דיווחים גם יהיה מעוניין לשתף פעולה ב-NBA עם בנו, ברוני, שעדיין נמצא בבית הספר התיכון.

על פי ההערכה שבוצעה, ג'יימס יסיים את העונה הנוכחית עם 34,410 נקודות. בעונה הבאה יגיע ל-36,277 וב-2021/22, אז יהיה בן 37, יעקוף את קארל מאלון בדרך ל-38,144 נקודות. העונה בה השיא יישבר תהיה 2022/23, בסיומה יתייצב על 40,011 נקודות.

"אשקר אם אגיד שאני לא חושב על זה", אמר לפני מספר חודשים. "ברור שאני לא אומר, 'אוקיי, אם אשחק כך וכך זמן והממוצע שלי יהיה כך וכך...' אני לא עושה את זה כי מעולם לא עשיתי את זה בקריירה שלי. תמיד נתתי לדברים לקרות. מה שיקרה, יקרה. אבל אני רואה את זה, אני בהחלט רואה את זה".

"אני לא חושב שזה יקרה, זו משימה קשה", אמר רכז העבר האגדי גארי פייטון. "הוא כבר בעונה ה-17, האם יעמיד את אותם ממוצעים בעונה ה-20? אני מקווה שיצליח אבל באופן מציאותי, זה כנראה לא יקרה. אף אחד לא יכול לנצח את הזמן".

קארים עבדול ג'באר מניף את גביע האליפות של מילווקי באקס מ-1971. רויטרס
סיבה לדאגה? קארים עבדול ג'באר/רויטרס

באתר הרשמי של הליגה ערכו השוואה סטטיסטית בין השניים, מעבר לנקודות שקלעו. למשל, ב-1,566 משחקיו, קובי בריאנט לקח זריקה מכרעת בחמש השניות של הזמן החוקי או ההארכה 77 פעמים (4.9%). לברון עשה זאת 73 פעמים ב-1,480 משחקים (גם כן 4.9%). בעונה הסדירה, היתרון נמצא אצל הבלאק ממבה, שקלע 16 מ-64 (25%, 16% מחוץ לקשת), לעומת ג'יימס, שקלע רק 8 מ-57 (14%, 4.8% מחוץ לקשת). בפלייאוף, לעומת זאת, זה סיפור אחר: לברון קלע 8 מ-16 (50%, 66.7% אחוז מחוץ לקשת), קובי דייק רק ב-3 מ-13 (23.1%, 0% מחוץ לקשת).

גם במשחקי הדחה הנתונים של ג'יימס עדיפים בהרבה, עם 33.6 נקודות (49.1% מהשדה), 10.8 ריבאונדים, 7.5 אסיסטים ומאזן של 10:14. בריאנט עומד על 22.6 נקודות (44% מהשדה), 5.7 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ומאזן 11:8.

(עדכון ראשון: 06:40)

המספרים מראים: לברון טוב מקובי כמעט בכל קטגוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully