וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד תוקפים את קיקה סטיין, שמודה: "מסרנו הרבה מסירות חסרות משמעות"

"ברצלונה אבודה", "סטיין החזיר אותה בזמן", נכתב בכלי התקשורת. המאמן עצמו הודה שהשיטה בעייתית ("צריך לעשות משהו עם הכדור"), ברשת מלגלגים. לפני ההפסד בוולנסיה: עימות אלים בין מחנות האוהדים

צילום מסך

נכון, עוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל לא לפתיחה הזו פילל קיקה סטיין בברצלונה, וחלק מאוהדי האלופה כבר מתחילים לאבד סבלנות. לאחר שני ניצחונות דחוקים, רשם הערב (שבת) המאמן הפסד בכורה בתפקיד, כשנכנע עם הקטלאנים 2:0 במסטאיה לוולנסיה, במשחק בו יכול היה להפסיד גם בתוצאה גבוהה יותר. בארסה החזיקה הרבה יותר בכדור (74% לעומת 26%), מסרה הרבה יותר מסירות (867 לעומת 298), אבל מה זה משנה שתי הקבוצות בעטו את אותה כמות בעיטות למסגרת (5), והיריבה כבשה שני שערים יותר?

"ברצלונה נראית אבודה יותר ממשחק למשחק", נכתב ב"אס". "אפקט סטיין לא מורגש. לא רק שאין שיפור, אלא שגם מעט הדברים הטובים שהוא עשה ושהקנו לו את התפקיד כבר נשכחו. הטקטיקה שלו היתה הימור מסוכן, בעיקר אם יש לך בעיות בהגנה, וזה המצב".

טור דעה שפורסם ב"יאהו" נשא את הכותרת "ברצלונה לא יכולה להמשיך ולהיאחז בעבר כדי להישאר ענקית גם בעידן המודרני". "יש רק תכנית אחת בברצלונה", נכתב. "רק רעיון אחד. בסופו של דבר, המועדון תמיד חוזר ליוהאן קרויף, המושיע ההולנדי והמנג'ר, שמת כבר ארבע שנים. זו מעין רשת ביטחון עבור המועדון, אפילו שהמשחק, כפי שקבוצות הצמרת משחקות אותו כעת, כבר עבר מהאובססיה להחזקה בכדור ללחץ על כל המגרש. עם קיקה סטיין, ברצלונה חזרה בזמן. אבל התוצאות מהעבר לא חזרו ביחד איתה".

ברשת מלגלגים

"יש דברים שהשחקנים עדיין לא מבינים כמו שצריך, אולי אנחנו לא מסבירים להם כמו שצריך", אמר סטיין עצמו בסיום. "אף אחד לא אהב את מה שראינו היום. יש הרבה דברים לעשות. מבחינת העמדות על המגרש יש הרבה דברים לתקן, כי מסרנו הרבה מסירות חסרות משמעות. אנחנו לא אוהבים להחזיק את הכדור רק בשביל להחזיק אותו, אנחנו צריכים לעשות איתו משהו הדבר הכי טוב במחצית הראשונה הוא שירדנו לחדרי ההלבשה ב-0:0. לא היינו טובים בכלל. בשנייה השתפרנו, אבל זה לא הספיק. זה לא עניין של גישה בעייתית, כל השחקנים היו מחויבים".

כשנשאל האם ארתורו וידאל יעזוב והאם שחקן ולנסיה רודריגו יצטרף אמר המאמן: "כבר אמרתי שלא אגיב על ענייני השוק. הדבר היחיד שאני יכול הוא שרודריגו שחקן טוב מאוד, והעדפתי שלא ישחק מולנו היום".

לבסוף, על הכושר הבינוני בו נמצא פרנקי דה יונג אמר המאמן: "זו דעתכם, אבל אפשר להגיד שבכל הקבוצה יש בעיות בהבנה. פרנקי שיחק בצורה מסוימת בחודשים האחרונים ועכשיו אנחנו מבקשים ממנו לעשות משהו אחר".

סרג'יו בוסקטס הוסיף: "השחקנים צריכים לאמץ את הרעיונות של המאמן החדש. למרות ההפסד יש הרבה דברים טובים וצריך להמשיך לעבוד. אני משוכנע שנשתפר. האם נתחים חלוץ? זה לא בידיים שלי. יש שחקנים פצועים ויש לנו פה שחקנים שיכולים למלא על החסר".

עוד לפני שריקת הפתיחה נרשם בלגן גדול מחוץ למסטאיה. על פי דיווחים בספרד, כמאה אוהדים מארגון האולטרס של האלופה נעצרו על ידי המשטרה, לאחר עימות עם כמה עשרות מהאוהדים הקיצוניים של היריבה. בין היתר, השליכו מחנות האוהדים חזיזים וכיסאות אחד על השני, אך לא עצרו שם. חלקם זרקו גם שלטי רחוב ומוטות, והיו אפילו כאלה שניגשו למסעדות ובתי הקפה הסמוכים והשתמשו גם בצלחות ככלי נשק. בתקשורת הספרדית נטען כי בתי עסק ובניינים בסביבת האצטדיון נפגעו עקב ההתפרעויות, אולם על פצועים של ממש לא דווח.

המתפרעים מברצלונה משתייכים לקבוצת האוהדים של בוצ'וס נויס ("הילדים המשוגעים), כך נטען - קבוצת גלוחי ראש שהיתה מעורבת בשלל אירועים אלימים בעבר. בין היתר, דקרו חברי הקבוצה שני אוהדים של פריס סן ז'רמן לפני משחק ב-2014, ומוקדם יותר החודש השמיעו קריאות אנטישמיות במהלך הדרבי מול אספניול. מנגד, ארגון האוהדים הקיצוני של ולנסיה מתקרא אולטרס יומוס והיה גם הוא מעורב במספר תקריות מאז הקמתו ב-1983.

גם לפני המשחק המוקדם של היום, בו אירחה אספניול את אתלטיק בילבאו, נרשמו התפרעויות אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully