וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: ז'ואאו סוזה הברזילאי הושעה לכל החיים בשל הטיית תוצאות

החקירה קבעה שמי שדורג בשיאו 69 בעולם היה מעורב בהטיית תוצאות בטורנירים מסבב נמוך והוא ספג גם קנס של 200 אלף דולר

רויטרס

הטניסאי הברזילאי ז'ואאו סוזה הושעה לכל החיים ונקנס ב-200 אלף דולר על ידי ה-ITF אחרי שהורשע בהטיית תוצאות ושחיתות. העונש ניתן לברזילאי על ידי ועדת היושרה של הטניס בעקבות שימוע שנערך לו מוקדם יותר החודש בלונדון. סוזה עצמו הושעה כבר בתחילת מרץ 2019 ולא שיחק מאז.

החקירה של ועדת היושרה חשפה שבין 2019-2015 סוזה היה מעורב בהטיית תוצאות בטורנירים מסבב הצ'לנג'ר והפיוצ'ר בברזיל, מקסיקו, ארצות הברית וצ'כיה. האחראי על השימוע של סוזה ריצ'רד מקלארן מצא את סוזה אשם גם בהטיית תוצאות וגם בכך שלא דיווח על פניות שנעשו עליו כדי להטות תוצאות ועל כך שלא שיתף פעולה עם החקירה - כולל העלמת ראיות - ושידל שחקנים אחרים לא לעשות את מיטב המאמצים שלהם.

סוזה הגיע בשיאו אל המקום ה-69 בעולם באפריל 2015. הוא זכה בתשעה צ'לנג'רים ומעולם לא עבר סיבוב בטורניר גרנד סלאם כשהוא מפסיד בסיבוב הראשון בשבע ההשתתפויות שלו. ב-2015 סוזה אפילו שיחק מול נובאק דג'וקוביץ' בסיבוב הראשון של אליפות ארצות הברית והפסיד לו 6:1, 6:1, 6:1.

אגב, חשוב להדגיש שלא מדובר בז'ואאו סוזה הפורטוגלי, אלא בזה הברזילאי. למרות זאת, אתרים רבים שיבצו את תמונתו של הפורטוגלי, שנפגע מאוד ואמר: "ראיתי את התמונה שלי מקושרת עם שחקן אחר. נראה שההבדל בין ה-S ל-Z הוא לא מספיק ואנשים מתבלבלים. אין לי שום בעיות עם ועידת היושרה של הטניס ואני מרוכז רק בטורניר הבא שלי".

ז'ואאו סוזה טניסאי ברזילאי. GettyImages
ישלם ביוקר. סוזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully