וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רוג'ר פדרר עלה לשמינית הגמר אחרי מותחן מול מילמן

המאסטרו השוויצרי צלח את הסיבוב השלישי אחרי ארבע שעות עם ניצחון 6:4, 6:7 (2), 4:6, 6:4, 6:7 (8) על האמריקאי. דג'וקוביץ' טייל, קוקו גוף הלהיבה, סרינה וויליאמס הודחה

רויטרס

אליפות אוסטרליה הפתוחה נמשכה הלילה (בין חמישי לשישי) כשהסיבוב השלישי גם אצל הגברים וגם אצל הנשים יצא לדרך.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
בשיניים. פדרר/AP
נובאק דג'וקוביץ' חוגג. AP
בכושר נהדר. דג'וקוביץ'/AP

גברים

רוג'ר פדרר (3) פתח בטורניר בצורה נינוחה עם שני ניצחונות בלי לשמוט מערכה, אבל התקשה מאוד מול ג'ון מילמן המקומי (47), שניצח אותו בעבר פעם אחת. המשחק בין השניים נמשך למעלה מארבע שעות, נגרר אחרי חצות הלילה במלבורן, והוכרע רק בשובר שוויון עילאי של פדרר במערכה החמישית, במהלכו השיג שש נקודות רצופות.

פדרר כמעט נקלע לפיגור של 2:0 במערכות אחרי פתיחה חלשה, אבל התעורר לקראת סוף הסט השני וניצח בו בשובר שוויון. המומנטום היה נראה בצד של המאסטרו השוויצרי, שמחפש את ניצחונו ה-100 באוסטרליה, והוא אף ניצח במערכה הבאה - אלא שמילמן לא ויתר, השיג שבירה בסט הרביעי והמשיך כל הדרך לניצחון בו, כדי לגרור מערכה חמישית. מילמן השיג שבירה מהירה במערכה החמישית כדי לעלות ל-1:2. פדרר שמר על ההגשות והשיג שבירה משלו כדי לעלות ל-2:3. פדרר התקרב לניצחון, אבל מילמן הצליח לקבוע 6:6 ולכפות שובר שוויון מכריע. שובר השוויון נפתח בשליטה של מילמן, אבל פדרר המותש נתן דחיפה אחרונה, חזר בגדול והשלים את ניצחונו ה-100 באוסטרליה.

נובאק דג'וקוביץ', אלוף הטורניר שבע פעמים בעבר כולל ב-2019, נראה כמו פייבוריט מובהק גם הפעם. הבוקר הוא סיפק עוד ניצחון מרשים, 3:6, 2:6, 2:6 על יושיהיטו נישיוקה (71). נולה איבד שמונה נקודות בלבד מהגשות שלו, השלים את הניצחון החלק כעבור פחות משעה וחצי ויפגוש בשמינית הגמר את דייגו שוורצמן (14), שגבר 2:6, 3:6, 6:7 (7) על דושאן לאיוביץ' (24).

היום המפתיע נמשך גם בטורניר הגברים, כשמילוש ראוניץ' (32) הדיח את סטפנוס ציציפאס (6) עם ניצחון 5:7, 4:6, 6:7 (2). היווני שהגיע בשנה שעברה עד לחצי הגמר פגש את היריב הקנדי לראשונה בקריירה ונפל ממנו כמעט בכל קטגוריה, עד שנכנע בתום שעתיים ו-31 דקות. ראוניץ' יפגוש בסיבוב הבא את מרין צ'יליץ', שיגיע סחוט למדי אחרי הניצחון הקשה על רוברטו באוטיסטה אגוט בחמש מערכות, 7:6 (3), 4:6, 0:6, 7:5, 3:6.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס מאוכזבת. AP
הפסד נדיר במשטח קשה. סרינה מאוכזבת/AP
הטניסאית האמריקאית קוקו גוף. AP
והיא רק בת 15. קוקו גוף/AP

נשים

ליל המשחקים נפתח עם הפתעה גדולה: וואנג קיאנג הסינית (27) הדיחה את סרינה וויליאמס (8) עם 4:6, 7:6 (2), 5:7 מרשים, ועלתה לשמינית הגמר באוסטרליה לראשונה בקריירה. עבור סרינה, ששמטה עד כה שמונה משחקונים בלבד בטורניר ונראתה בכושר מצוין, היה זה הפסד ראשון בשבוע הראשון של טורניר גרנד סלאם המשוחק במשטח קשה מאז 2004. בסך הכל, מאזנה בקריירה בשבוע הראשון של טורנירי גרנד סלאם במשטח קשה עומד על 5:108.

מי שקיוותה להצטלב עם סרינה והודחה אף היא היא קרוליין ווזניאקי (36), שהפסידה 7:5, 3:6, 7:5 לאונס ג'אבור הטוניסאית במה שככל הנראה היה משחקה האחרונה בטניס, והסתיים באקורד צורם.

וביום שבו סרינה וויליאמס הודחה במפתיע, היורשת שלה התגלתה במלוא תפארתה: קורי גוף, עדיין בת 15 להזכירכם, עשתה את הבלתי ייאמן והדיחה את האלופה המכהנת נאומי אוסקה (3) בדרך לשמינית הגמר. היה זה המפגש השני ברציפות בין השתיים בטורניר גרנד סלאם, וגוף המרשימה שקיבלה מהיפנית שיעור במפגש הקודם שהסתיים ב-3:6, 0:6 מוחץ, נראתה הפעם הרבה יותר מוכנה וניצחה 3:6, 4:6 בתצוגה דומיננטית ומרשימה תוך שעה ושמונה דקות בלבד.

המדורגת ראשונה בעולם ובטורניר אשלי בארטי לא התקשתה לגבור 3:6, 2:6 על אלנה ריבאקינה הקזחית (29), במפגש הראשון אי פעם בין השתיים. המנצחת תפגוש את אליסון ריסק (18) שגבר על יוליה גרגס 6:1, 6:7 (4), 2:6.

פטרה קביטובה (7) שהגיעה בשנה שעברה עד לגמר במלבורן, עדיין לא שמטה מערכה בטורניר. הלילה היא ניצחה 1:6, 2:6 את קטיה אלכסנדרובה הרוסייה (25).

הטניסאית היפנית נאומי אוסקה. AP
נפרדת מוקדם מהצפוי. אוסקה/AP
הטניסאית הסינית קיאנג וואנג. GettyImages
ניצחון גדול. וואנג קיאנג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully