וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ניק קיריוס שוב ניצח בקרב סוער, ולא שכח לצרף עקיצה לנדאל

האוסטרלי שוב הרשים, שוב סבל מנפילה, שוב עקץ את יריבו, ובדרך ניצח את את ז'יל סימון בארבע מערכות. נדאל הרשים והביס את דלבוניס, דומיניק תים "נלחם בשדים", מדבדב בדימום מהאף

רויטרס

הסיבוב השני באליפות אוסטרליה נמשך היום (חמישי) עם מספר משחקים מסקרנים. גם יום המשחקים הרביעי נפתח עם בעיות, כשחלק מהמגרשים הכחולים במלבורן פארק כוסו באבק אדום בגלל סופות החול במדינה. המשחק של גרבינייה מוגורוסה, למשל, נפתח באיחור עד שהגג ברוד לייבר ארינה נסגר. שני משחקים נפתחו באיחור בגלל התנאים, שממשיכים להקשות על המארגנים. בשבוע שעבר, כזכור, משחקי המוקדמות הופרעו בגלל עשן וזיהום אוויר בעקבות השריפות. הימים הראשונים בטורניר הופרעו בגלל הגשם. "קשה מאוד להסתגל פה", אמר מוגורוסה, "רגע אחד חום אימים, רגע אחרי זה גשום".

הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס. רויטרס
בדרך לזכייה שנייה בלבד באוסטרליה? נדאל/רויטרס

גברים

ניק קיריוס שוב סיפק הצגה לקהל האוסטרלי. הטניסאי המקומי, שמקווה השנה לעשות את הצעד קדימה ולהפוך מכישרון מבוזבז לדבר האמיתי, עבד קשה מאוד בטרם ניצח 2:6, 4:6, 6:4, 5:7 את ז'יל סימון, הצרפתי (61) הוותיק. שתי המערכות הראשונות היו בשליטה מוחלטת של האוסטרלי, ובמהלכן הוא המחיש את היכולת הפוטנציאלית שלו כשהפגין טניס מצוין, אבל אז הגיעה הנפילה הקבועה. קיריוס שוב נראה עצבני, דיבר לעצמו וגער בעצמו, התרגז על הקהל ועל הצוות שלו, עשה טעויות מיותרות, ואיבד את המערכה השלישית אחרי שכבר הוביל בה 2:4 עם שבירה. לשמחתו, הוא הצליח להתעשת, השיג במשחקון ה-11 של המערכה הרביעית את השבירה, והשלים את הניצחון כשהוא מקפץ משמחה על המגרש, על רקע היציעים הצוהלים, בדרך לסיבוב השלישי. אגב, בדרך, כהרגלו של קיריוס, הוא גם התעקש לספק מיני שערורייה, כאשר השופט האיץ בו להזדרז עם ההגשה - וקיריוס עשה חיקוי של נדאל לפני הסרב, כשהוא מסדר את שיערו ומוציא את המכנסיים מהתחתונים. אגב, קיריוס צפוי לפגוש את נדאל בסיבוב הרביעי, במפגש ישיר בין שניים שכבר התעמתו בעבר.

בסיבוב הבא יפגוש קיריוס את קארן חצ'אנוב הרוסי, שכבר היה על סף הדחה מול מיקאל יימר השבדי (78 בעולם), אבל הצליח להתאושש בשובר השוויון המכריע של המערכה החמישית ולחזור מפיגור 8:6 ל-8:10, בדרך לניצחון 2:6, 6:2, 4:6, 6:3, 6:7 (8). גם סטן ואוורינקה (15) נדרש לעבוד קשה מאוד ולחזור מפיגור בטרם גבר 4:6, 7:5, 6:3, 3:6, 4:6 על אנדראס ספי האיטלקי במשחק בו הכה 19 אייסים. השוויצרי יפגוש בסיבוב השלישי את ג'ון איזנר (ארה"ב, 19), שניצח את אלחנדרו טאבילו 4:6, 3:6, 3:6.

רפאל נדאל לא נזקק למאמץ מיוחד כדי לטאטא את הוגו דליין הבוליביאני בסיבוב הראשון, והיום הרשים גם מול משוכה מעט גבוהה יותר, כשגבר על פדריקו דלבוניס הארגנטינאי (76 בעולם) בתוצאה 3:6, 6:7 (4), 1:6. הספרדי עבד במשך שעתיים וחצי מול הארגנטינאי, שניסה לתת פייט וגרר את המערכה השנייה לשובר שוויון, אבל בשלישית כבר נשבר ונכנע. נדאל הגיש מצוין (80 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה) ולא איפשר ליריבו להגיע אפילו לאפשרות שבירה אחת, בעוד בצד השני דלבוניס אומנם הציל 17 אפשרויות שבירה של רפא, אבל עדיין נשבר שלוש פעמים בדרך להפסד.

בסיבוב השלישי נדאל ישחק מול בן ארצו פבלו קארניו בוסטה (27), שגבר 4:6, 1:6, 6:1, 4:6 על פטר גוז'ובקיץ' הפולני. נדאל, אגב, שמחפש תואר ראשון באוסטרליה אחי 11 שנה, הפסיד רק שלוש מערכות בתשעת משחקיו האחרונים בטורניר (כולם מול דג'וקוביץ' בגמר בשנה שעברה). במהלך המשחק הוא גם כבש את הקהל, אחרי שהכה בטעות כדור שטס לפניה של ילדה מביאת כדורים, ולאחר מכן ניגש אליה, התנצל, ונשק בלחיה.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
אפס אפשרויות שבירה ליריבו. נדאל/רויטרס
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מתנצל בפני מביאת כדורים אליפות אוסטרליה. רויטרס
כבש את הקהל. נדאל מתנצל/רויטרס

נדאל: "נישקתי מישהי אחרת? אחרי 15 שנה, לאשתי כבר לא אכפת"

דניל מדבדב (4) אמנם איבד מערכה מול פרנסיס טיאפו האמריקאי בסיבוב הראשון, הפעם זה כבר היה יותר קל ויותר משכנע, עם 5:7, 1:6, 3:6 על פדרו מרטינס הספרדי המדורג 168 בעולם. מדבדב, שהגיע לגמר אליפות ארה"ב והוגדר על ידי ג'ון מקנרו כאיש שישבור את ההגמוניה של שלושת הגדולים (אחרי שבשנה שעברה רשם הכי הרבה ניצחונות בסבב, 59), עבר רגע לא נעים כשהחל לדמם מהאף במהלך המשחק, והסביר: "זה משהו שקורה לי פעם או פעמיים בשנה, זה לא קשור ללחץ".

דומיניק תים (5) קיבל פייט בלתי צפוי מול אלכס בולט המקומי (140) וכבר מצא עצמו בפיגור 2:1 במערכות, אך בסופו של דבר הצליח לסגור עניין עם 2:6, 7:6, 7:6 (7), 1:6, 1:6. תים התקשה מול הטניסאי הנלהב שקיבל תמיכה אדירה מהקהל המקומי, ובסיום הסביר: "פתחתי טוב, אחר כך עשיתי בלגן עם ההגשה שלי. נאלצתי להילחם בשדים שלי היום, לא הייתי מרוצה מעצמי ולא רציתי להשלים עם זה שאני עף בסיבוב השני. קשה להגיע למשחק כפייבוריט כזה מובהק". בסיבוב הבא תים יפגוש את טיילור פריץ האמריקאי (29), שחזר מפיגור שתי מערכות לניצחון 6:4, 7:6 (5), 6:7 (4), 2:6, 2:6 על קווין אנדרסון הדרום אפריקאי.

איבו קרלוביץ' הגדול, בגיל 40, בשנתו ה-20 בסבב, הפסיד לגאל מונפיס, וכרגיל אצל הקרואטי הענק, ששוב נהנה מתמיכה קולנית במלבורן, זה היה אחרי מאבק קשה והפסד 4:6, 7:6 (8), 6:4, 7:5. קרלוביץ' הפגיז 17 אייסים, אבל לקח רק 20 אחוז מהנקודות בהגשה של מונפיס, במשחק שבו הקרואטי רשם 61 ווינרים ו-73 שגיאות לא מחויבות. סשה זברב (7), שנחל בעבר בעיקר אכזבות באוסטרליה, שרד את המפגש עם איגור גראסימוב הבלארוסי המדורג 98 בעולם, וניצח 6:7 (5), 5:6, 5:7.

עוד בוואלה!

אוסטרליה: פדרר שייט לסיבוב השלישי, קוקו גוף תפגוש את אוסקה

לכתבה המלאה
הטניסאי הצרפתי גאל מונפיס. רויטרס
בדרך הנכונה. מונפיס/רויטרס
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב. רויטרס
אף אחד לא ירצה לפגוש אותו בסיבובים המאוחרים. דניל מדבדב/רויטרס
דומיניק תים, סשה זברב, חדר ההלבשה אליפות אוסטרליה. עיבוד תמונה
חיוכים בחדר ההלבשה. תים וזברב בסיבוב השלישי/עיבוד תמונה

נשים

קרולינה פלישקובה הצ'כית המדורגת שנייה הודחה בחצי הגמר בשנה שעברה. כעת היא תנסה ללכת עד הסוף ובינתיים זה נראה טוב, עם 3:6, 3:6 על לורה זיגמונד הגרמניה המדורגת 72.

סימונה האלפ הרומניה המדורגת 4 בעולם לא הייתה אמורה להתקשות מול הארייט דארט, הבריטית המדורגת 173 בעולם. ואכן, הרומנייה ניצחה 2:6 במערכה הראשונה, הוליכה 1:5 במערכה השנייה, אבל אז הבריטית הוכיחה למה היא צלחה שלושה סיבובי מוקדמות ובסיבוב הראשון הפתיעה עם ניצחון בשלוש מערכות על מישאקי דוי היפנית - כשרשמה קאמבק וצימקה ל-5:4. אבל האלפ שוב התעשתה, והשלימה את הניצחון 4:6 בדרך לשלב הבא.

אנג'ליק קרבר הגרמנייה (17) גברה 3:6, 2:6 על פריסיליה הון האוסטרלית, ותפגוש בסיבוב השלישי את קמילה גיורגי האיטלקייה, שהדיחה את סבטלנה קוזנצובה הוותיקה עם 3:6, 1:6. אגב - נתון יוצא דופן מהמשחק: אף נקודה לא כללה יותר מארבע מכות. ממוצע החבטות לנקודה היה 2.43.

לבלינדה בנצ'יץ' (6) ציפתה משוכה גבוהה בדמותה של ילנה אוסטפנקו, אך השוויצרית צלחה אותה עם 5:7, 5:7. אלינה סביטולינה האוקראינית המדורגת 5 בעולם הודחה ברבע הגמר של הטורניר בשנתיים האחרונות. עכשיו היא כבר בסיבוב השלישי אחרי 2:6, 6:7 (6) לא קל מול לורן דייויס האמריקאית, שמדורגת 62 בעולם. עם העלייה של סביטולינה לסיבוב השלישי כל עשר המדורגות הראשונות עברו את שני הסיבובים הראשונים בטורניר גנרד סלאם וזו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה מאז ווימבלדון 2009.

משחקים נוספים:
קיקי ברטנס (הולנד, 9) - ארינה רודינובה 3:6, 5:7
אליס מרטנס (בלגיה, 16) - הת'ר ווטסון 3:6, 0:6
אנג'ליק קרבר (גרמניה, 17) - פריסקילה הון 3:6, 2:6
דונה ווקיץ' (קרואטיה, 19) - אליס קורנה 4:6, 2:6

בלינדה בנצ'יץ' טניסאית שוויצרית. AP
לא פשוט. בנצ'יץ'/AP
אלינה סביטולינה טניסאית אוקראינית. רויטרס
עשתה את שלה. סביטולינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully