ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב עם דן רומן. ברני ארדוב
ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב עם דן רומן/ברני ארדוב

הזאב מוולפסון

כמו מיסטר וולף האגדי מ"ספרות זולה", ניר קלינגר לא עשה דברים בנחמדות, הוא בא לפתור מהר את הבעיות בהפועל תל אביב. ספירובסקי לא באמת היה צריך את סדרת החינוך שלו, אבל השחקנים האחרים בקבוצה כן, ההישארות כנראה תובטח, פלייאוף עליון כבר יהיה הישג בקליבר אחר

סדרת החינוך התבצעה אמנם על חשבונו של סטפן ספירובסקי אבל בפועל הוא האחרון בהפועל תל אביב שהיה צריך אותה. ראו עליו שכדורגל יש לו, הוא פשוט היה בקבוצה שנמצאה במצב כל כך רע, שאף אחד לא יכול היה להראות באמת את מה שיש בו. רק את מה שאין. דרך מה שקרה עם ספירובסקי, אם כבר, החבר'ה האחרים, הפחות מוכשרים, עם פחות כדורגל ממנו, התעשתו. בתקשורת צוטט קלינגר כאומר 'בושה' על השחקן הכי טוב בקבוצה שלו, וזה באמת היה ערב לא טוב של הדברן הכי טוב בליגה, אקט ששידר אגרסיביות יתר, אפילו ייאוש, אולי לחץ. אבל כמו מיסטר וולף מספרות זולה, שהובהל לבית בו היו טרבולטה, סמואל ל. ג'קסון וטרנטינו כדי להיפטר מגופה ומראיות, הוא הסביר שהחוצפה והישירות שלו נובעת כי הזמן הכרחי. צריך לפעול מהר, אין זמן לומר 'בבקשה'. אז קלינגר לא התחיל הכי נחמד, לא בשפה ולא בפעולות ואפילו לא בתוצאות (למשל אותו 4:0 מול נתניה), אבל הנה, כמו מיסטר וולף, פותר הבעיות פתר עוד אחת.

כמו בהפועל חיפה, אז הגיע לקבוצה סתמית מאוד ובעונה לאחר מכן הוביל אותה לעונת שיא מאז האליפות - עם פלייאוף עליון וגביע; כמו בבית"ר, אז הגיע לקבוצה במקום האחרון אחרי חורבן טביב ורק טעות נדירה של אלון יפת בטרנר מנעה ממנו פלייאוף עליון - כך גם הפעם. לא בטוח שזה ייגמר טוב כמו שזה כרגע, אבל העובדה היא שקלינגר קיבל קבוצה מרוסקת פלוס, שרק קבוצה אחת ונקודה אחת הפרידו בינה לבין הקו האדום - וכרגע היא 11 נקודות ושבעה מקומות מעל הירידה. הפועל החרבה תחת אביטן, עם 26% הצלחה, פחות משער למשחק וכמעט שתי ספיגות לערב, הפכה תחת קלינגר לקבוצה של 69%, שכובשת יותר וסופגת חצי ממה שספגה. ואם אתם אומרים שזה עניין של לו"ז, אז אם לוקחים את כל היריבות שנתקלו גם בהפועל-ניסו וגם בהפועל-ניר, קלינגר הוציא 13 מ-18 במשחקים בהם הוציא אביטן 4 נקודות.

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא כל ההחלטות הנכונות פופולריות. ניר קלינגר/ברני ארדוב

הביקורת על קלינגר היא שמאז 2003 אין לו אליפות, אבל בואו נהיה אמיתיים - מאז 2012 רק מאמן ישראלי אחד זוכה באליפויות, והמאמנים היחידים בליגת העל שזכו הם אלישע ורוני לוי - וזה קרה ב-2011 ו-2006. מבחינת הפועל תל אביב כבר טענתי שזה המינוי הכי טוב שהם היו יכולים לעשות במצב העניינים הנוכחי, ובגלל שכנראה גם שם יודעים את זה, קלינגר מקבל את הגב שמאפשר לו להתנהג כמו שהוא אוהב, כמו שהוא רגיל, כמו שהוא יודע. בבית"ר ירושלים הוא אמנם לא עשה הצלחה כבירה, ממש לא, אבל אין ספק שהגיע לו להמשיך לעוד עונה והוא נפל בין הכיסאות בגלל המינוי הראוי והנכון של בניון לתפקיד המנהל המקצועי. אין מה לעשות, קלינגר הראשון שיודה: לא כל ההחלטות הנכונות פופולריות. כמו שהוא עזב את הפועל חיפה כי היה חייב לעצמו את הצ'אנס בבית"ר, כך בניון צריך לבחור את מי שהוא הכי רוצה לתפקיד. הוא רצה את רוני לוי.

עוד בוואלה!

ניר קלינגר: "ספירובסקי אחד הזרים הטובים בארץ. פיתחנו אופי"

לכתבה המלאה

קלינגר הגיע להפועל מלאה בדם, כמו טרבולטה וג'קסון, וכמו מיסטר וולף ניקה אותה מהר מאוד. זה עוד לא נגמר, אבל קשה לראות את האדומים מסתבכים במאבקי ירידה בליגה הזו. אין מה לעשות, עם אביטן זה משהו שכן היה אפשר לראות. אחרי התבוסה מול נתניה הוא עשה תיקו עם אשדוד ביום בו הפועל הזעיקה שחקנים מהטירונות, ומאז יצא למסע ניצחונות - 0:1 מהותי על נס ציונה שיצר את הבאפר מהתחתית, 0:1 על באר שבע שפיטר את בכר, 1:2 על בני יהודה בבכורה של אלישע ובמחזור האחרון ניצחון לא מאפיין את האדומים של קלינגר - בהפרש של שני שערים! הוא עושה את זה בסגל רזה, עם השוער השני ובמשחק האחרון השלישי, על הדרך הוא החיה שחקנים שנראו מתים ועוד על הדרך - הוא רחוק ניצחון אחד נוסף על אביטן כדי להוביל את הפועל לחצי גמר גביע ראשון מאז 2012. גביע לא מראה שום דבר על דרך, זה תמיד רק בונוס, אבל אם קלינגר יוביל את הפועל הזו לפלייאוף עליון ראשון מאז 2013/14, את הקבוצה הזו, שהתחילה ככה, שלא הוא בנה אותה - זה הישג יותר גדול מזכייה בגביע עם הפועל חיפה. למעשה, זה יהיה ההישג הכי מרשים שלו מאז 2003. לא בגלל המיקום, בגלל הטוויסט.

זה עוד רחוק מלקרות, מרכז הליגה צמוד וכל מחזור יטלטל את חלקיה ואני סקפטי אם הסגל הזה יצליח לשרוד את הטופ-6, אבל קלינגר כבר הצליח לעשות משהו מעבר לציפיות של כולם. זה בעיקר מגיע לו, אחרי שלא קיבל את הצ'אנס לעשות את זה בבית"ר. הוא מוכיח שאם נותנים לו מנדט ושקט, גם עם מעט הוא יעשה הרבה יותר מרוב קולגותיו. כשהקבוצות הבאמת גדולות סגורות בפניו כרגע, יכול להיות שהוא יסיים את הקריירה שלו עדיין עם אותה אליפות של דגו ונמני, אבל אין שום דבר רע בלאמן כדורגל כמו שמיסטר וולף פותר בעיות. חד, מהיר, לא מתנצל, מאוד מעניין, בקבוצה זולה יותר מהספרות של טרנטינו.

בווידאו: קלינגר אחרי הניצחון על הפועל רעננה

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully