וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מכבי לייקרס והפועל קליפרס: ה-NBA ואיגוד הכדורסל יקימו ליגת ג'וניור

20.1.2020 / 11:18

אחרי ההצלחה בירושלים ובמכבי תל אביב, הליגה תכלול 30 קבוצות עד גיל 14 שכל אחת מהן תייצג קבוצת NBA אחרת - וזו לא ההשראה היחידה שתשאב מהליגה הטובה בעולם

עריכת וידאו: ניר חן

"התמזל מזלי לשחק 18 שנים ב-NBA בזכות המסירות שלי למשחק. לכל אחד מכם יש חלום, ואם תגיעו יום אחד ל-NBA, ל-WNBA או לליגת הפיתוח, אל תיתנו לאף אחד לקחת לכם אותו. אבל אם לא תתאמנו ותעבדו קשה, לא תוכלו להשתלב גם בקבוצות כדורסל בעיר שלכם", כך אמר חבר היכל התהילה של הכדורסל, דיקמבה מוטומבו, במפגש עם ילדים וילדות ממחלקות הנוער בירושלים, כשהיה לפני כשנה אורח הכבוד של חנוכת ליגת ה-NBA ג'וניור בישראל.

הליגה התנהלה בשנה האחרונה בימק"א ירושלים, ועוד קודם לכן החלה באופן דומה גם במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, וכעת היא נפתחת בפריסה ארצית. היא תכלול 30 קבוצות עד גיל 14, במסגרת שיתוף פעולה בין איגוד הכדורסל ל-NBA, ובאירוע הפתיחה שיתקיים בעוד כשבועיים, כיאה למסגרת שנושאת את שמה של הליגה הטובה בעולם, יתקיים דראפט; כל אחת מהקבוצות המשתתפות תקבל שם ומדים של אחת הקבוצות בארצות הברית, ותייצג אותה עד סיום העונה, כך שהקבוצות ייקראו לדוגמה מכבי לייקרס או הפועל קליפרס.

דיקמבה מוטומבו, טל ברודי, דורון ג'מצ'י. יוסי ציפקיס
שם הכל התחיל. מוטומבו בביקור בישראל לפני שנה/יוסי ציפקיס

כ-50 מיליון שחקנים הופיעו בליגות ה-NBA ג'וניור, וישראל היא המדינה ה-75 שבה הליגה הזו מתקיימת. עומרי כספי, שעשוי להשתתף באירוע הפתיחה, אמר: "ליגת ג'וניור NBA ישראל היא תוכנית נהדרת לעודד בני נוער ברחבי הארץ לפנות למשחק, במיוחד כשניתנת להם האפשרות לייצג כמה מקבוצות ה-NBA האהובות עליהם. אני מצפה לקיים אינטראקציה עם המשתתפים, לשתף את הסיפור שלי ואת הדרכים בהן הכדורסל השפיע על חיי".

"אנחנו מאוד נרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם איגוד הכדורסל בישראל, שמטרתו קידום הכדורסל בגילים הצעירים", מסר ניל מאייר, נציג ה-NBA באירופה ובמזרח התיכון. "יחד נקדם תוכנית בריאה שמלמדת את ערכי המשחק ויוצרת סביבת משחק נעימה לשחקנים הצעירים תוך טיפוח כישוריהם הבסיסיים".

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: "אני גאה מאוד על שיתוף הפעולה הזה, ומעריך שהמגע של השחקנים הצעירים עם ה-NBA יעזור להם כשחקני העתיד של הכדורסל הישראלי. מדובר בפרויקט אדיר שה-NBA משקיעה בו משאבים גדולים מאוד, ואנחנו שמחים להיות חלק מהדבר הגלובלי הזה".

עוד בוואלה!

עוד מכה למכבי תל אביב: יובל זוסמן ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully