וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: ההתאחדות תאסור נגיחות בכדורגל על ילדים בני 12 ומטה

בעקבות מחקר שהראה שלכדורגלנים יש סיכוי גבוה לחלות בדמנציה, בסקוטלנד יאסרו על ילדים לנגוח באימונים: "הכדורגל צריך שינוי. אסור לסכן את ילדינו"

עריכת וידאו: ניר חן

התאחדות הכדורגל הסקוטית עומדת להוציא תקנה שתאסור על ילדים מתחת לגיל 12 לנגוח בכדור באימוני כדורגל, בעקבות החשש שיש קשר בין כדורגל לדמנציה.

התאחדות הכדורגל הסקוטית יוזמת את המהלך בעקבות מחקר נוסף שהוכיח לאחרונה שלשחקני עבר יש סיכוי גבוה יותר למות מדמנציה. התקנה עומדת לצאת כבר בסוף החודש. תקנה זהה כבר הוצאה לפועל בארה"ב בשנת 2015, אבל סקוטלנד תהיה המדינה הראשונה באירופה שתאסור על ילידים לנגוח באימונים.

נערים נוגחים באימון כדורגל. GettyImages
שמרו עליהם. ילדים באימון/GettyImages
דרק בואטנג ביתר ירושלים מול עומר פרץ מכבי תל אביב נגיחה כללי. ברני ארדוב
זהירות חברים. כדורגל/ברני ארדוב

רופא ההתאחדות הסקוטית היה בין יוזמי המחקר שהראה שלשחקני עבר יש סיכוי שגבוה פי שלושה וחצי למות מדמנציה. אין הוכחה ישירה בין כדורגל למחלה - ולא ברור אם האחוזים הגבוהים בקרב הכדורגלנים הם בגלל זעזועי מוח, נגיחות בכדור עור או בגלל פקטורים אחרים - אבל ד"ר ג'ון מקלין טוען שהמגבלה היא מתבקשת: "אנחנו לא יכולים לחכות להוכחות. אנחנו חייבים לנקוט בפעולה הגיונית ובצעדים פרגמטיים במטרה להקטין את העומס על השחקנים הצעירים - ונגיחות באימונים הן הרבה יותר שכיחות מאשר במשחקים. המחקר לא הצליח למצוא מדוע זה קורה. אבל אני מניח שרוב האנשים יאמרו, שמבחינה הגיונית זה בגלל פציעות ופגיעות ראש ובגלל נגיחות".

כעת בסקוטלנד מקווים שהם יובילו את הדרך למדינות אחרות, לאור המחקר שהתפרסם באוניברסיטת גלזגו. ד"ר ווילי סטוארט, שהוביל את המחקר, אמר: "אני מאושר. אני חושב שעל אף שהועלו המון שאלות לא פתורות, הגענו למסקנה ברורה שהכדורגל צריך שינוי. אנחנו לא יכולים לסכן ילדים ושיהיה להם סיכוי של פי שלושה וחצי מאחרים לחלות במחלות מהסוג הזה, ושלא נעשה כלום".

שחקן העבר ג'ון הארטסון תומך בהחלטה: "נגיחות היו חלק משמעותי מהקריירה שלי. מאמנים צירפו אותי כי הייתי נוגח טוב. אבל היו לא מעט מקרים קשים שבהם שחקנים מתו וכוכבי עבר סבלו מדמנציה, כך שאני שמח שהכדורגל הסקוטי יוביל את הדרך ויתחיל לעשות משהו בנידון".

  • עוד באותו נושא:
  • נגיחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully