וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: כדורגלנית טרנסג'נדרית תשחק לראשונה בליגת הנשים הבכירה

מארה גומס בת ה-22 עשתה היסטוריה לאחר שחתמה בויז'ה סאן קרלוס מהליגה הארגנטינאית הבכירה. "האפשרות שניתנה לי מייצגת מאבק היסטורי"

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: קיקה סטיין מוצג כמאמן ברצלונה

היסטוריה בארגנטינה: לראשונה אי פעם תשחק כדורגלנית טרנסג'נדרית בליגת הנשים הבכירה, לאחר שקבוצת ויז'ה סאן קרלוס הודיעה הערב כי החתימה את החלוצה מארה גומס. הכדורגלנית שיחקה בעבר בטורונטו סיטי, כשלפני כן שיחקה בליגות חובבים. "האפשרות שניתנה לי לשחק כדורגל מקצועני מייצגת מאבק היסטורי", אמרה גומס הנרגשת לאתר en24. "בדיוק כפי שכדורגל הנשים נלחם על הכרה בו והפיכה לענף מקצועני, כך גם כולנו נלחמות על הזכות להפוך את הכדורגל לענף בו כולם יכולים ליטול חלק".

גומס חשפה כי בגיל 15 היתה שרויה בדיספוריה שאף הובילה אותה למחשבות אובדניות, אך אהבתה לכדורגל והתמיכה מחברותיה לקבוצה עזרו לה להתגבר על אותן תחושות. "כשעברתי את כל התהליך בו הבנתי את הזהות שלי והמיניות שלי סבלתי המון מאפליה ובריונות", שיתפה. "היו זמנים שלא מצאתי משמעות בחיי ולא רציתי לחביות יותר בגלל פחד מהעתיד לבוא".

לדברי החלוצה בת ה-22 היא ספגה לא מעט ביקורות על כך שכטרנסג'נדרית יש לה יתרון פיזי על פני שחקניות יריבות, אך היא לא מקבלת את הטענות. "אם אנחנו מדברים על הבדלים פיזיים ועל הורמונים בואו ניקח כדוגמא את ליאונל מסי", הסבירה גומס. "מדובר בשחקן קטן בגובה 1.60 מטר. אז איך קורה מצב שארבעה שחקנים גדולים ממנו רודפים אחריו ולא מצליחים לעצור אותו?"

מארה גומס כדורגלנית ויז'ה סאן קרלוס. עמוד האינסטגרם של ויז'ה סאן קרלוס, אתר רשמי
"היו זמנים שלא מצאתי משמעות לחיי". מארה גומס/אתר רשמי, עמוד האינסטגרם של ויז'ה סאן קרלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully