וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאן שוקור עובד כנהג אובר בארה"ב: "ארדואן לקח ממני הכול"

חלוץ נבחרת טורקיה לשעבר ברח מהמדינה וסיפר: "ארדואן לקח את כל הכסף והזכויות שלי, זרקו אבנים על החנות של אשתי, הציקו לילדיי"

צילום: רויטרס

הקאן שוקור היה אחד מכוכבי הכדורגל הגדולים בהיסטוריה של טורקיה. החלוץ היה חלק בלתי נפרד מהנבחרת הטורקית של 2002, שזכתה במקום השלישי בגביע העולם וכבש 51 שערים ב-112 הופעות. הוא כיכב בגלאטסראיי עם 162 שערים ב-246 הופעות.

אלא שבגיל 48 החיים של שוקור השתנו מן הקצה אל הקצה. אחרי שהצטרף למפלגתו של רג'פ טייפ ארדואן, הוא נחשד בפרשות שחיתות וברגע שיחסיו עם הנשיא התערערו, היה לו ברור שהוא חייב לברוח מהמדינה. כל הנכסים שלו בטורקיה הוקפאו והוא נמלט לארצות הברית כשהוא נאלץ להשאיר מאחוריו את אביו, שנאסר ולאחר מכן ויתרו לו כיוון שחלה בסרטן.

עם הזמן החלו הפחדות כשגם מעריץ שהצטלם עם שוקור נאסר בשל כך. בראיון בגרמניה סיפר שוקור שהוא עכשיו עובד כנהג אובר בוושינגטון ומוכר ספרים למחייתו. "אני מתחיל לעבוד עכשיו", סיפר חלוץ העבר הגדול, "לא נשאר לי שום דבר בעולם, ארדואן לקח הכול ממני. את הזכות שלי לחירות, את הזכות להסביר את עצמי, לבטא את עצמי, את הזכות לעבוד".

הקאן שוקור שחקן נבחרת טורקיה. AP
נאלץ להתמודד עם משבר קשה בחיים. שוקור/AP

וא סיפר גם על העבודה עם מפלגתו של ארדואן ואמר: "המפלגה הזמינה אותי כדי שאוכל להשתמש בפופולאריות שלי ואז החלו ההצקות והעוינות. זרקו אבנים על החנות של אשתי, הציקו לילדים שלי ברחוב, קיבלתי איומים אחרי כל הצהרה שהוצאתי. כשברחתי, הם הענישו את אבא שלי לכלא והכול הסתבך. זו תקופה קשה מאוד עבור המשפחה שלי, כולם מתמודדים עם קשיים רבים. כשהגעתי לארצות הברית פתחתי קפיטריה והכנתי קפה. אנשים מוזרים הגיעו לכאן כל הזמן וניגנו מוזיקת דומברה (מוזיקה שמפלגתו של ארדואן מגדירה כמוזיקה של טורקים אמיתיים). כשבנאדם שהצטלם איתי חזר לטורקיה, גילו את התמונה איתי בסלולרי שלו והכניסו אותו ל-14 חודשים בכלא".

על השינוי שעברה טורקיה אמר שוקור: "כשהצטרפתי למפלגה של ארדואן, טורקיה הייתה מדינה שעמדה בסטנדרטים של האיחוד האירופי והכניסה הרבה השקעות מאירופה, אבל המדיניות של ארדואן הובילה לשחיתות ולכיוון אחר לגמרי. החלו להיות ממוקדים יותר במזרח התיכון מאשר באירופה". שוקור התייחס להאשמות לפיהן היה שותף בניסיון ההפיכה ב-2016 ואמר: "מה היה התפקיד שלי? אף אחד עדיין לא הסביר לי. עשיתי רק דברים שחוקיים במדינה שלי, אבל השם שלי הוא הקאן שוקור. אפשר לציין איזה פשע ביצעתי? לא. פשוט ממתגים אותך כ'בוגד' וכ'טרוריסט'. אני אויב של הממשלה, לא של האומה הטורקיה או המדינה. אני אוהב את הדגל ואת המדינה".

שוקור התייחס גם לשערורייה שהייתה בגרמניה עם פרסום התמונות של מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן עם ארדואן לפני המונדיאל האחרון: "הם אומרים שאנחנו במצב קשה ואסור להגיד כלום כי צריך לעבוד בטורקיה. הכדורגל בטורקיה, כמו כל דבר אחר, הוא לא חופשי או אוטונומי. אנחנו מותקפים כל הזמן בתקשורת הטורקית. אני חושב שהתמונה הזו שהצטלמו איתו היא לא ראויה, הם צריכים לכבד את המדינה שהם משחקים בשבילה. אני מציע שאילקאי ומסוט יצטרפו למפלגה של ארדואן ואז יראו מה הולך שם באמת".

לסיום ביקש שוקור למסור לארדואן: "חזור לדמוקרטיה, צדק וזכויות אדם. תהיה מי שמתעניין בבעיות של האנשים. תהפוך להיות הנשיא שטורקיה זקוקה לו".

עוד בוואלה!

ייכנס לכלא? טורקיה הוציאה צו מעצר נגד הקאן שוקור

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully