וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליסטית היחידה בתולדות איראן ברחה: "ניצלו ודיכאו אותי"

קימיה עליזאדה, שזכתה בארד בטקוואנדו ב-2016, כתבה פוסט באינסטגרם אחרי שנעלמה: "לא אהיה חלק מהצביעות והשקרים, תמיד אשאר בת איראן"

עריכה: נועה לוי

במשחקים האולימפיים בריו 2016 קימיה עליזאדה עשתה היסטוריה כשהפכה לאישה האיראנית הראשונה שזוכה במדליה אולימפית. היום (ראשון) הודיעה זוכת מדליית הארד בטקוואנדו כי היא עוזבת את איראן כי היא לא רוצה להיות חלק מ"הצביעות, שקרים, חוסר הצדק והחנפנות". היא הגדירה את עצמה כ"אחת ממיליוני נשים מדוכאות באיראן". עליזאדה לא ציינה איפה היא נמצאת, אבל לפי הדיווחים היא נמצאת באימונים בהולנד.

"אני אחת ממיליוני נשים מדוכאות באיראן וזה משהו שקורה כבר שנים", כתבה הספורטאית בעמוד האינסטגרם שלה, "לבשתי את מה שאמרו לי ללבוש וחזרתי ואמרתי את כל מה שציוו עליי. חזרתי ממש על כל משפט שאמרו לי. לא אכפת להם מאף אחד מאיתנו, אנחנו רק כלים". היא ציינה כי למרות שניצלו את ההצלחה שלה מבחינה פוליטית, העסקנים השפילו אותה עם אמירות כמו "זו לא יכולת מרשימה עבור אישה למתוח את הרגליים שלה".

עליזאדה הכחישה שקיבלה הצעה ממדינה אחרת ולא הסכימה לאשר שהיא נמצאת בהולנד. האיראנים הגיבו בהלם בשבוע שעבר כשהגיעו החדשות על היעלמותה של עליזאדה. "תנו לי להתחיל עם ברכות, פרידה או תנחומים", כתבה הספורטאית, "אני לא רוצה לשבת סביב שולחן הצביעות, שקרים, חוסר צדק והחנפנות ולא רוצה להיות קשורה לשקרים והשחיתות של המשטר. הנפש השבירה שלי לא מתאימה לקשרים הכלכליים המטונפים שלכם וללובי הפוליטי שלכם. אני לא רוצה כלום פרט לטקוואנדו, בטיחות וחיים מאושרים ובריאים. אני נשארת בת איראן בכל מקום בו אני נמצאת".

קימיה עליזאדה ספורטאית טקוואנדו איראנית. GettyImages
עשתה היסטוריה בריו ועכשיו איבדה את הסבלנות. עליזאדה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully