וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומופוביה בשיאה: שחקן קורינתיאנס אולץ להחליף את מספר החולצה

ויקטור קאנטיו רצה להמשיך עם מספר המזל שלו, אבל לא ידע שבברזיל הוא מזוהה עם הקהילה הלהט"בית. נשיא המועדון: "24? לא פה"

רויטרס

כשויקטור קאנטיו הקולומביאני חתם בקורינתיאנס, הוא תכנן להמשיך לשחק עם מספר המזל שלו, 24, שהיה פנוי. אבל עד מהרה במועדון הפאר הברזילאי הבהירו לו שזה לא יהיה מקובל והוא הבין מדוע המספר פנוי.

חשוב לציין: לא מדובר בסיפור מליגה עלומת שם בקצה העולם. קאנטיו נחשב לאחד משחקני הקישור הטובים בליגה הקולומביאנית, הוזמן לסגל הנבחרת לפני כשנתיים וקורינתיאנס הגדולה שילמה עליו 3 מיליון דולר. המועדון הברזילאי הוא אחד הגדולים בדרום אמריקה, מועדון עשיר שמשלם סכומי עתק על שחקנים ומשכורות.

כשהוא הוצג בקבוצתו החדשה, קאנטיו אמר שהוא מקווה להמשיך ללבוש את החולצה עם המספר 24, אבל הנשיא דויליו מונטריו אלבש אמר לו בחיוך: "24? לא פה". מדוע? 24 הוא מספר שמזוהה בברזיל עם הקהילה הלהטבית. המקור הוא במשחק הימורים לא חוקי בו יש 25 מספרים שכל אחד מהם מייצג חיה שונה. 24 מייצג צבי - חיה שבברזיל מזוהה עם הומוסקסואלים.

שחקן סן לורנסו, רומן מרטינס (אדום), מול שחקן ג'וניור בראנקייה, ויקטור קאנטיו. AP
קאנטיו משמאל, עם המספר 24 במדי ג'וניור/AP

במדינה הדרום אמריקאית אין כדורגלנים שמשחקים עם המספר הזה בליגה. בגביע ליברטדורס היה חוק לפיו יש לרשום סגל של 25 שחקנים עם המספרים 1-25 ואז הקבוצות הברזילאיות אולצו לתת למישהו את החולצה. האשמות בהומופוביה? זה ממש לא מעניין שם אף אחד.

"הם הסבירו לי שאני לא יכול לשחק עם המספר 24", אמר קאנטיו בסוף השבוע אחרי שלבסוף הוחלט שישחק עם 8 על הגב, "האמת שזה לא משנה לי, אעשה הכל כדי לעזור לקבוצה".

חלוץ העבר אלויסיו, ששיחק בין היתר בפריס סן ז'רמן וסנט אטיין, אמר לפני כמה שנים שהוא מעולם לא ראה כדורגלן ברזילאי לובש את המספר המדובר: "אף אחד לא רוצה לשחק עם המספר 24. בחדר ההלבשה, לפעמים כשהיינו מציינים למישהו את יום הולדתו ה-24, הוא היה אומר בצחוק שהוא הפך להיות בן 23 וחצי. אבל אני חושב שמדובר בדעות קדומות. הומו או לא, אדם הוא אדם. המספר לא משנה, צריך פשוט לצאת למגרש ולשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully