וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי הוצג בבני יהודה, אוהדים פרצו למסיבת העיתונאים

9.1.2020 / 13:00

אברמוב התייחס לאפשרות שימכור את המועדון על רקע עוד מחאה של האוהדים "הפרחחים", וטען: "על הנייר אלישע לא פחות טוב מאבוקסיס"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

אלישע לוי הוצג היום (חמישי) כמאמנה החדש של בני יהודה במסיבת עיתונאים. המאמן בן ה-62 החליף את יוסי אבוקסיס שמונה למאמן הפועל באר שבע ויעמוד על הקווים במשחק נגד הפועל תל אביב ביום ראשון. לכך אורך מסיבת העיתונאים נכנסו אוהדים למקום, קיללו את הבעלים ברק אברמוב וקיללו אותו.

"אני לא מבין את המחאה הזאת", אמר אברמוב. "אם הם רוצים שאעביר את המועדון, שיביאו רוכש שמוכן להתחייב למה שאני התחייבתי. בסך הכל באתי לעשות טוב למועדון, אבל אם הם לא רוצים שיביאו רוכש ושיהיה להם בהצלחה. עד היום אף אחד לא דיבר איתי על העניין הזה. אם הייתי רוצה לעשות את המהלך הזה, לא הייתי מביא את אלישע לוי. להחתים אותו זו אמירה שאני רוצה לקדם את המועדון, אבל אם יבוא רוכש שמוכן להתחייב לאותם דברים, אברך על זה.

"אני לא אעזוב את המועדון אם לא יבוא רוכש. לא כיף לי ולמשפחתי, אבל אני חזק. אין פה בסיס אמיתי למחאה. אני חושב שאני מנהל את הקבוצה בצורה טובה ומי שלא רוצה להיות פה, לא נמצא כאן. כשיוסי אמר לי 'מיציתי', נתתי לו לעזוב, ולמרות שהיה לו סעיף פיצוי, ויתרתי עליו".

"לבני יהודה יש קהל טוב, אבל רוב האנשים לא רוצים לבוא בגלל האוהדים האלה. הרבה אנשים אומרים לי שזה גועל נפש. המשטרה צריכה להתערב, ומה שהיה באצטדיון בלומפילד ביום שני היה חציית קו אדום בכדורגל הישראלי. אין ברירה אלא לעצור אותם. אחרי המשחק הזה חברת האבטחה לא תישאר, כי זה היה מחדל ואני לא אישאר עם החברה הזאת.

"אני באתי לבני יהודה בגלל הקהל. מכבי נתניה היתה על המדף ופנו אליי מעוד קבוצה מליגת העל. לא יודע מה קרה באמצע, אבל צר לי שזה ככה. היו כבר בעלים אחרים שנפגעים מאותם אוהדים, אבל אני חזק. אם יבוא רוכש רציני, תוך כמה דקות אנחנו נסגור עניינים. כולם רוצים להישאר בבני יהודה, מדובר על פרחחים, כמעט עבריינים, ואני לא מתייחס אליהם".

אלישע לוי מאמן בני יהודה. ניב אהרונסון
חוזר לליגת העל. אלישע לוי/ניב אהרונסון

עוד לפני שהאוהדים המוחים פרצו למסיבת העיתונאים, הבעלים ברק אברמוב אמר: "מעבר למאמן, יוסי אבוקסיס הוא חבר שלי ואיש מאוד יקר עבורי. זו חברות שתישאר לעד ואני מאחל לו הצלחה בבאר שבע, אבל אני נרגש שהבאתי את אלישע לוי לבני יהודה. ישבתי עם מספר מאמנים, אבל אחרי חמש דקות עם אלישע אמרתי לו 'אתה מאמן בני יהודה', כי היה לי חיבור איתו. כשיש לי חיבור עם בן אדם, הדרך להצלחה הרבה יותר קלה. לאלישע היו הצעות מקבוצות אחרות אבל הוא העדיף אותנו, וזה אומר שהוא מאמין במועדון ובדרך שלי".

"הפועל באר שבע פנתה לאבוקסיס באישור שלי", הוסיף אברמוב. "הם קודם כל דיברו איתי, ואחר כך חזרו אליי כשהגיעו להסכמות עם יוסי, אבל לא רצו לשלם פיצוי. לא רציתי להישאר עם מאמן ממורמר, אז שחררתי אותו כי הוא לא רצה לעבוד פה. לדעתי הבאתי משהו לא פחות טוב. מה שיש לאלישע יותר טוב מיוסי אבוקסיס על הנייר. ביום מן הימים אם ארצה משהו מהפועל באר שבע, אני מאמין שהם ייתנו לי אותו כי יש בינינו מערכת יחסים מצוינת".

על התגובה של אבוקסיס למחאה: "יוסי לקח את זה קשה כי הצלחנו. אנחנו מבינים שיש מחאות כשמועדון נכשל, אבל כשמועדון מצליח ויש מחאות זה משהו חדש בכדורגל הישראלי. עד שיבוא רוכש חדש ויקנה את המועדון, נתמודד עם זה. אין מה לעשות".

על אצטדיון בלומפילד: "חתמתי עם העירייה לחמש שנים. זה לא פיתרון אידיאלי, אבל נראה לי שיהיה לא פייר לא לשחק שם אחרי כל הכסף שהושקע שם. אני הכי אשמח בעולם אם יהיה אצטדיון לבני יהודה. כבר נפגשתי עם אנשים לגבי זה, אמרו לי שכרגע אין על מה לדבר אבל אולי בעתיד יהיה".

על איסמעילה סורו שצפוי להימכר בקרוב: "יש לנו סגל טוב שצריך להוציא ממנו יותר ממה שהוציאו עד עכשיו. אני ואלישע יודעים באיזה תפקידים אנחנו רוצים להתחזק, ואני מאמין שאנחנו נסתדר. אי אפשר להחזיק שחקן שמשחק מול 800 צופים מול הצעה מאחת הקבוצות הגדולות בעולם. אני לא יכול להגיד לו שאני לא משחרר אותו, אבל הוא ייראה בהתאם. לא כיף לו לשחק מול אצטדיונים ריקים, ואני מבין את זה. אבל כל עוד אין הצעה רשמית, אני לא מתייחס לזה".

ברק אברמוב הבעלים של בני יהודה. ניב אהרונסון
"האוהדים האלה פרחחים". אברמוב/ניב אהרונסון

אלישע לוי אמר: "אני שמח להגיע לבני יהודה. אני פה מפני שאני מרגיש שאני בא למקום מאוד מיוחד, בתחושה שלי זה מקום מאוד מקצועי ומאוד משפחתי. כדורגל זה משחק של תוצאות, אבל כדי להגיע לתוצאות צריכה להיות אווירה מתאימה. אי אפשר להצליח בלי אווירה מתאימה, ואנחנו חייבים את הקהל של בני יהודה. נעשה הכל כדי לחזק את הקבוצה וכדי ללכת לימים יותר טובים".

אלישע המשיך: "אחרי הרבה מאוד שנים אינטנסיביות, למעלה מ-25 שנה, לא פתחתי את העונה. לקחתי הרבה זמן כדי להתבונן מהצד אחרי מכבי פתח תקוה, אבל כל הזמן הייתי מחובר לכדורגל. אני מאמן כדורגל, וזה הדבר שאני הכי אוהב. חיפשתי את המקום המתאים, וזה נראה לי המקום. משברים תמיד יש, גם לשחקנים, גם למאמנים וגם למועדונים. דיברתי על זה עם ברק, ואף אחד לא מתעלם מזה. בני יהודה מועדון ייחודי בכדורגל הישראלי, ולכן צריך להניח הכל בצד ולגייס את כל הכוחות, לאחוז ידיים ולנסות להגיע לתקופה יותר טובה".

על הפעולות של הקבוצה בינואר אמר המאמן החדש: "אנחנו צריכים להתחזק בכמה עמדות וזה ברור לכולם, אבל אני מאמין בסגל הזה. נעשה הכל כדי להוסיף לסגל הזה את השחקנים בעמדות שאני חושב שצריכות חיזוק. זה לא יהיה קל, אני מכיר את השוק, אבל אפשר לבנות פה קבוצה יותר אטרקטיבית".

על המטרות: "המטרה הראשונית היא לייצב את העסק. אנחנו נמצאים בעמדה של פלייאוף עליון, אבל צריך לדעת לא לגלוש למטה. צריך תמיד להיות בעניינים ואחר כך להסתכל קדימה. אם נביא את השחקנים הנכונים, נתחיל דרך יותר טובה/ כאחד שתמיד שואף למעלה צריך להסתכל יותר לשם. אם אני מנתח טוב את הליגה, יש מקומות פנויים לפלייאוף העליון ואנחנו בהחלט רוצים לעשות הכל כדי להשתחל לשם".

בני יהודה החתימה היום את חלוץ הפועל איכסל, אילון אלימלך, שיצטרף בקיץ, אחרי שחוזהו בקבוצתו הנוכחית יסתיים. אלימלך שהתחיל את העונה בהפועל חדרה ושוחרר ממנה אחרי כמה שבועות, חתם במדים הזהובים לשלוש שנים. השוער הצעיר שחר אמסלם עבר להפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully