וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלדה לנאיביות: לבית"ר ירושלים חסר "רוע" כדי לתת פייט למוליכות

5.1.2020 / 7:21

בית"ר ירושלים צוברת נקודות בקצב מרשים, אבל רוני לוי עדיין לא הצליח להנחיל לה את ה-DNA ואת הרוע שמספיק לתארים. המאמן היה עצבני בסיום, כעס על החגיגה של ריאן: "ניסה להתריס ולהדליק את הקהל". קינדה וקונטה יהיו כשירים למכבי תל אביב

צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

עיקרי הדברים

- תסכול בבית"ר ירושלים, שחסרה את ה"רוע" שמנסה להנחיל לה רוני לוי

- כעס בבית"ר על החגיגה של ריאן: "ניסה להתריס ולהדליק את הקהל"

- אנתוני וארן: "בכל חורף מדברים שאולי אעזוב, אני ממשיך להילחם כדי להוכיח"

- גדי קינדה ואנטואן קונטה צפויים להיות כשירים למשחק מול מכבי תל אביב

seperator

1. עדיין לא אלטרנטיבה

בבית"ר ירושלים נרשמה אמש (שבת) אכזבה מהתיקו 2:2 מול קרית שמונה, אך במועדון גם מבינים שהתיקו שם להם מראה מול הפנים וגרם להם להבין שהסגל הנוכחי עדיין לא מספיק טוב להתמודד על האליפות מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה. הדבר הזה לא מתבטא דווקא בנקודות, כאשר ב-12 המשחקים האחרונים בית"ר צברה 29 נקודות מתוך 36 אפשריות ב-12 המחזורים האחרונים. מעל 80% הצלחה. מדובר במספרים די דומים לאילו של מכבי תל אביב ומכבי חיפה אך עדיין, השילוב של פתיחת העונה יחד עם העובדה כי הקבוצה לא "רעה" מספיק כדי ללכת עד הסוף בסגל הנוכחי, הם די ברורים. בית"ר ירושלים תאמין, תנסה, תשאף ואולי אפילו תישאר בתמונה עד הרגע האחרון, אך אם להיות ריאלים, היא עדיין לא שם.

ואתמול, בדיוק כמו ב-2:2 מול אשדוד, אפשר להבין למה בית"ר עוד לא שם. עשר פעמים העונה בית"ר לא ספגה וזה נתן תחושה שמשהו מתייצב, אך מאחורי כל העמידה הנכונה והמשמעת הטקטית, לקבוצה הזאת עדיין אין באופן קבוע את ה-DNA שרוני לוי מביא לקבוצות שלו. הרוע הזה שיודע לקחת משחק ב-0:1 ולא לתת ליריב לנשום, בדיוק כמו שקרה בבאר שבע. זה לא השערים שבית"ר ספגה, זאת הקלות שבה היא קיבלה בתוך כמה דקות שני שערים והייתה עלולה לספוג את השלישי. זה כל משחק ההגנה שלפתע מתפרק ומאפשר ליריב לבוא דרך הקישור, דרך מרכז ההגנה ודרך האגפים.

ושוב, 29 נקודות מ-36 אפשריות זה נתון אדיר לסגל הנוכחי של בית"ר ועומד בקו אחד עם חיפה ומכבי תל אביב. הבור מחמשת המחזורים הראשונים הוא הבעיה של בית"ר ירושלים. עדיין, קבוצה שבאמת רוצה לתת פייט על התואר, לא מפספסת משחקים כמו באשדוד או כמו אתמול כדי לחפות על אותה פתיחת עונה רעה. לבית"ר חסר רוע של קבוצה שבאמת מאמינה שהיא הולכת להתמודד על התואר.

אנשים שראו את רוני לוי בסיום המשחק חשו כי הוא עצבני מאוד. הוא לא דיבר יותר מדי בחדר ההלבשה ונכנס לחדר הצוות המקצועי באיצטדיון, מילמל כמה מילים של "פראיירים" ורטן על החופש והא סגירות של שחקני בית"ר במהלך המשחק. מעבר ללוי, בבית"ר הודו כי "משחק ההגנה הכולל היה נאיבי, קרית שמונה לא קבוצה כל כך איכותית ועדיין הביכה אותנו, זה היה משחק רע שלנו".

עוד בוואלה

בית"ר ירושלים: גדי קינדה הוחלף, אבל צפוי להיות כשיר למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
טל בן חיים שחקן בית"ר ירושלים עם שי קונסטנטין. דני מרון
לא משחק הגנה שמספיק לבית"ר. טל בן חיים/דני מרון

2.

מי שהצליח "להדליק" מעט את טדי אמש הוא איסמעיל ריאן עם הדרך בה הוא חגג את השערים. בבית"ר אמרו בסיום: "ריאן ניסה להתריס ולהדליק את הקהל בסוף, איך שופט וקוון רואים את זה מולם ולא נותנים לו צהוב או מזהירים אותו?". קובי רפואה סיפר בסיום כי לא אהב את הדברים ואף דיבר עם השחקן על כך במחצית. בצוות המקצועי לא ייחסו לכך חשיבות מיוחדת ואמרו: "כולם צריכים לחשוב איך במחצית אחת אצלנו בבית הוא הבקיע פעמיים וכמעט שלוש ולא באיך חגג, אנחנו איפשרנו לו להגיע לחגיגה הזאת".

בשל היעדרותו של רוני לוי, חיים שאבו עוזרו עמד על הקוים. שאבו אמר בסיום: "לא היינו במיטבנו היום. אפשר להסתכל על זה מכמה כיוונים אבל זה לא חכם ישר אחרי משחק להסיק את כל המסקנות. כמה שחקנים נעדרו, אבל בסך הכל המחליפים שלנו הוכיחו את עצמם עד היום. פשוט עשינו טעויות שלא מאפיינות אותנו, ספגנו שערים קלים והסתבכנו. עדיין, כבר חזרנו למשחק, השווינו והיה מספיק זמן לנצח, פשוט חבל".

איסמעיל ריאן שחקן עירוני קרית שמונה. דני מרון
בבית"ר לא אהבו את דרך החגיגה שלו. איסמעיל ריאן/דני מרון

3.

אנתוני וארן הגיע לעמדת ראיונות בפרצוף מתוסכל ואמר: "מה זה עוזר שכבשנו שני שערים אם לא ניצחנו? מאוד רצינו לנצח ולהיצמד למכבי תל אביב ומכבי חיפה לקראת המשחק ביניהן, ולכן האכזבה גדולה. אני מקווה שהמשחק ביניהן יסתיים בתיקו כדי שלא יברחו לנו. בשבוע הבא ננסה להיצמד שוב נגד מכבי תל אביב, לי זה לא משנה אם המשחק יהיה בחיפה או בבלומפילד, זה אותו הדבר"

ברמה האישית אמר וארן: "כל חורף מדברים עליי שאולי אני אעזוב, אבל אני נלחם להוכיח שאני ראוי להיות בבית"ר. אני שמח על הגול שבוע שעבר ושני הגולים השבוע, זה נותן ביטחון, אבל שלא מנצחים זה פחות חשוב וקשה ליהנות מזה. נחכה למשחק הבא".

אנתוני וארן שחקן בית"ר ירושלים עם גדי קינדה. דני מרון
הוא ממשיך לספק מספרים. אנתוני וארן/דני מרון

4.

כעת, בית"ר ירושלים עם הפנים למכבי תל אביב. גדי קינדה חש רגישות ועומס אך אמור להיות כשיר כאשר גם אנטואן קונטה אמור לחזור לסגל ולא מן הנמנע שיפתח כבלם. ייתכן גם כי מקס גרצ'קין יחזור ל-11, יחד עם דן איינבינדר ופלומן שנעדרו עקב צהובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully