וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה הלאומית החליטה: מספר הזרים יגדל לשלושה

2.1.2020 / 14:32

בעקבות החלטה משרד הספורט כי רק קבוצות שיחזיקו בסגלן זרים יתוקצבו בשיעור של 20 אחוזים, החליטו בלאומית להגדיל את מספר הזרים. היו"ר יוחננוב: "האשמה והאחריות על משרד הספורט בראשות השרה מירי רגב"

עריכה: ניר חן

מנהלת הליגה הלאומית התכנסה היום (חמישי) ואישרה תוכנית לפיה מספר הזרים לכל קבוצה יגדל משניים לשלושה. בנוסף הוחלט על ביטול החוק הצעירים במתכונתו הנוכחית, לפיו חייבות הקבוצות להחזיק עד חמישה שחקנים עד גיל 24 בטופס, ובמקומו יחויבו הקבוצות להחזיק שחקן אחד עד גיל 20 ושחקן נוסף עד גיל 22. ההחלטות טעונות עוד את אישור הנהלת איגוד הכדורסל שתתכנס בקרוב כדי לדון בהן.

ההחלטה הגיעה בעקבות מבחן התמיכה שהכריז עליו משרד הספורט, לפיו כל קבוצה צריכה להחזיק 20 אחוזים זרים בסגל על מנת לקבל תקצוב במסגרת חיזוק השחקן הישראלי.

"צר לי כי בניגוד לכל היגיון משרד הספורט כופה עלינו להגדיל את מספר הזרים, אנו פועלים על מנת לטפח את הספורטאים הבאים של ישראל אך הליגה לא תוכל לשרוד ללא תמיכה", אמר יו"ר מנהלת הליגה הלאומית עוגן יוחננוב בהודעה לעיתונות בה נמסר על השינוי, "מבקש סליחה משחקני העתיד שזה נכפה עלינו - האשמה והאחריות על משרד הספורט בראשות השרה מירי רגב".

נבחרת העתודה חגיגה עם מירי רגב. דני מרון
"בניגוד לכל היגיון". מירי רגב/דני מרון

בהמשך להודעת מנהלת הליגה הלאומית נמסר מאיגוד הכדורסל: "איגוד הכדורסל עשה וימשיך לעשות ככל יכולתו לקידום השחקן הישראלי בכלל והשחקן הישראלי הצעיר בפרט. האיגוד ימשיך לשתף פעולה עם משרד הספורט כדי לעמוד במטרות אלו ובטוח שיחד נוכל להמשיך להביא את הכדורסל הישראלי לפסגות חדשות. האיגוד לא תומך בהתקפות אישיות על שרת התרבות והספורט או מי מעובדי משרדה.

ארגון שחקני הכדורסל מסר בתגובה: "לא נאפשר הגדלת מספר הזרים בליגה הלאומית. אם יהיה בכך צורך, נשבית ליגות. ארגון שחקני הכדורסל הגיב להודעת מנהלת הכדורסל על הגדלת מספר הזרים בליגה הלאומית.

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "ארגון השחקנים מתנגד בכל תוקף להגדלת מספר הזרים ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, עד השבתת הליגות. השחקן הישראלי הופך בן ערובה ומשמש כדור משחק בין משרד הספורט למנהלת הליגה. הליגה הלאומית אמורה וצריכה לשמש בית לשחקני הכדורסל הישראלים, וחממת גידול לשחקנים הצעירים. הגדלת מספר הזרים בליגה הלאומית היא פגיעה בכדורסל הישראלי, שתביא לגסיסתו. יצוין כי ארגון השחקנים השבית את הליגה פעמיים בלבד בכל העשור האחרון, וזאת בשל הניסיונות להגדיל את מספר הזרים, ובכך לפגוע בשחקן הישראלי. למרות שאנו לא ששים לכך, לא נהסס לנקוט שוב באמצעי החריף ביותר, על מנת למנוע את הפגיעה הקשה. לא נאפשר פגיעה נוספת בשחקנים ובכדורסל הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully