וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער המצטיין של אייאקס טוען: "קבוצות גדולות ויתרו עליי רק בגלל שאני שחור"

בניגוד לדה יונג ודה ליכט שנמכרו בסכומי עתק, אנדרה אוננה שהיה מגיבורי העונה הגדולה של אייאקס, זכה להצעות מועטות. עכשיו הוא מסביר למה, וטוען: הגזענות בכדורגל העולמי לא נגמרת אצל האוהדים, היא קיימת גם אצל מקבלי ההחלטות

עריכת וידאו: ניר חן

אנדרה אוננה, השוער המצטיין של אייאקס ומי שהיה אחד מכוכבי העונה ההיסטורית של הקבוצה בשנה שעברה, טוען שלא עבר לקבוצה גדולה בגלל סיבות גזעניות. בראיון שהעניק למגזין הולנדי צייר השוער הקמרוני בן ה-23 תמונה מדאיגה: לטענתו, בקיץ האחרון סוכנו ניהל מגעים ראשוניים עם כמה קבוצות בכירות וגדולות מאייאקס, אולם הן ירדו מהרעיון רק בגלל גוון עורו.

"בעונה הראשונה שלי באייאקס הגענו לגמר הליגה האירופית. אחר כך הגענו לחצי גמר ליגת האלופות, ועשינו עונה מדהימה. בכל אותן שנים כל השחקנים הלבנים שלנו היו מחוזרים על ידי הקבוצות העשירות של הכדורגל העולמי", סיפר. "אני, לעומת זאת, קיבלתי הצעה אחת, וגם היא ירדה מהפרק אחרי שנאמר לי בפירוש שנשיא המועדון לא מעוניין בשוער שחור. הם האמינו שאני מספיק טוב, כולם אמרו את זה, אבל חששו להחתים אותי משום מה".

שוער אייאקס אנדרה אוננה. GettyImages
"הגזענות לא הלכה לשום מקום". אוננה/GettyImages

אוננה טוען שהגזענות היא עדיין חלק בלתי נפרד מהכדורגל העולמי - ולא רק אצל האוהדים. "הגזענות עדיין כאן, אין ספק בזה. זה מורגש גם ביציעים, אבל לפעמים גם אצל אנשים שמקבלים החלטות במועדונים. לצערי, אני נאלץ להתמודד עם גזענות קשה כמעט בכל משחק חוץ. אני שומע את הקללות, את השירים, את ההקנטות. הגזענות לא הלכה לשום מקום".

במקרה או שלא, בסיום העונה המופלאה של אייאקס, בה הלהיבה את חובבי הענף עם כדורגל התקפי, יצירתי ומלהיב, נמכרו שניים מכוכביה הלבנים של הקבוצה, פרנקי דה יונג (לברצלונה) ומתייס דה ליכט (יובנטוס). אוננה ייאלץ להמתין לסיבוב הבא, אם בכלל.

עוד בוואלה!

חולמים בספרדית: מספרי העשור בחמש הליגות הבכירות בכדורגל העולמי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully