וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשערן זהבי הכין את בית"ר ל-15 במאי: כך נפתח העשור הקודם בליגת העל

יניב קטן חנך את 2010 ועוד לא ידע מה צופנת בחובה שיטת הקיזוז, ראובן עטר שמח שהמשחק שלו לא שודר, מרקו בלבול עצר את מכבי תל אביב ותומר חמד הובס עם אחי נצרת. עם 20 השורדים וכל השמות הנשכחים: הצצה למחזור שפתח את העשור הקודם בליגת העל

ספורט 5

בווידאו: המשחק המרכזי של פתיחת העשור הקודם - 3:4 של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים

רק 10 שנים עברו, אבל זה נראה כמו עולם אחר. עולם בו ליגת העל הוגדלה ל-16 קבוצות, עם לא פחות משש עולות, פלייאוף אמצעי וגם שיטת קיזוז מוזרה - כזו שעלתה לאלופה באובדן התואר לאחר פיניש דרמטי והמליכה את הדאבליסטית הפועל תל אביב.

20 שחקנים ששותפו אז, במשחקים הראשונים של ינואר 2010 במסגרת המחזור ה-16 של עונת 2009/10, נמצאים בסגלי קבוצות ליגת העל גם בינואר 2020. שישה מהם (שרן ייני, דן מורי, אלמוג כהן, מאור מליקסון, עדן בן בסט וגל אראל) - עושים את זה באותה קבוצה, אחרי שחזרו אליה לקדנציה נוספת.

טבלת העשור של ליגת העל. איסוף נתונים: איה שורק

אז גם אנחנו חזרנו. עם היפתחו של עשור חדש בליגת העל, החלטנו להציץ בהיסטוריה קרובה שאיכשהו מרגישה רחוקה מאוד.

כך נראה המחזור שחנך את העשור הקודם, משחק אחר משחק.

עוד בוואלה!

גם אתם בחרתם: ליאונל מסי הוא ספורטאי העשור - וספורטאי השנה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה יניב קטן חוגג עם האוהדים. איתי חסיד
השער הראשון של העשור. יניב קטן חוגג מול הפועל עכו/איתי חסיד

הפועל עכו - מכבי חיפה 3:0

המשחק שפתח את המחזור ה-16 נערך באצטדיון גרין (אז עוד נצרת עילית ולא נוף הגליל) ושם יניב קטן התכבד בשער הראשון של שנת 2010. ולדימיר דבאלישווילי ניצל את היעדרותו של מלך השערים שלומי ארבייטמן ושבר בצורת עם צמד מהיר (43 ו-45), ניר דוידוביץ' רשם משחק חמישי רצוף ללא ספיגה והירוקים שזה עתה סיימו קמפיין שני בליגת האלופות שהיה חסר תקדים ( 0 נקודות ו-0 שערים), חגגו ניצחון ליגה חמישי ברציפות ופתחו פער של 11 נקודות בפסגה. אליפות קלילה? לא בעונת הקיזוז.

הפועל עכו: דודו גורש, ליאור ראובן, גבע ברקאי, איציק כהן, דודי פדלון, עמנואל אמנגואה, בן בנימין (רועי דיין, 46), ג'וני טננבאום, שחר סימנטוב, עומרי אלמקייס (חי אטיאס, 69), אושרי גיטא (אלי ארליך, 61).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר (עלי עוסמאן, 69), דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל (שי מימון, 73), אייל גולסה, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב (גוסטבו בוקולי, 61), יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי.

התקציר

ספורט 5

הפועל רעננה - הפועל באר שבע 2:2

בעונת הבכורה שלה בליגת העל, הפועל רעננה אירחה את משחקיה באצטדיון לויטה בכפר סבא. במחזור ה-16 היא הייתה קרובה לניצחון שלישי תוך שבוע, אבל בדקה ה-92 הגיע סיראז' נסאר וחילץ נקודה עבור האורחת. יוסי אופיר כבש ראשון לזכות באר שבע, לפני שאבי כנפו וסטיבן כהן ביצעו מהפך שהספיק רק לתיקו בסופו של דבר. את העונה סיימה רעננה במקום הלפני אחרון וירדה ללאומית, בעוד באר שבע הייתה בפלייאוף האמצעי אחרי שאלונה ברקת הודיעה על עזיבה בגלל ניסיון פגיעה מצד כמה אוהדים במאמן גיא עזורי, וחזרה בה אחרי כחודשיים.

הפועל רעננה: שאול סמדג'ה, רועי לוי, איתי טואף, אבי סופר, עומרי עטיה, תמיר פור, גיל קופר (איתי אלקסלסי, 73), סטיבן כהן (גיא כוואז, 86), אבי כנפו (ארמנדו לסקאנו, 78), דודו ביטון, כריסטיאנו דוס סנטוס.

הפועל באר שבע: טברטקו קאלה, מרכוס גלארסה, נדב קידר, דנילו מוריירה, שמעון הרוש (גיל בלומשטיין, 75), אייל שן, יוסי אופיר (משה אסולין, 65), מאור מליקסון, דוד רביבו, אוהד קדוסי, חנן פדידה (סיראז' נסאר, 52).

התקציר

ספורט 5

הפועל חיפה - מכבי נתניה 0:0

חזרה של ראובן עטר לקרית אליעזר תמיד עוררה עניין, אבל במקרה הזה הביקור כמאמן מכבי נתניה לא הניב שערים. הפועל חיפה של שלומי דורה הגיעה אחרי יכולת טובה בדרבי שבכל זאת הסתיים בהפסד 1:0, איבדה את ערן לוי בשלב מוקדם בגלל פציעה והפעם לפחות חילצה נקודה, למרות רבע שעה אחרונה ב-10 שחקנים בעקבות הרחקתו של סביטי ליפניה. "טוב שהמשחק הזה לא שודר", היטיב עטר לסכם. כן, בעשור הקודם לא היו שידורים ישירים מכל המגרשים.

הפועל חיפה: גליל בן שנן, חי בן לולו, סביטי ליפניה, אושרי רואש, אייל טרטצקי, בריאן חרסיסיץ', גל אראל, רן אבוקרט, הישאם כיוואן, ערן לוי (ירו בלו, 39), עדן בן בסט (עודד אלקיים, 77).

מכבי נתניה: דניאל ליפשיץ, אוראל דגני, ביוואן פרנסמן, עומרי בן הרוש, טל מעבי, קלמי סבן, אלמוג כהן, רביד גזל (פיראס מוגרבי, 76), שניר גואטה, שלו מנשה, אובודו אוקוצ'ה (אחמד סבע, 59).

ערן לוי שחקן הפועל חיפה שוכב פצוע. הראל אלימלך
נפצע והוחלף. ערן לוי על הדשא, אלמוג כהן מעליו/הראל אלימלך

בני יהודה - מ.ס. אשדוד 3:2

הכתומים התחילו את העונה במוקדמות הליגה האירופית וסיימו אותה עם עוד כרטיס לאירופה אחרי גמר גביע ומקום רביעי, אבל במשחק הראשון של 2010 הפסידו בבלומפילד. פדרו גלבאן ומשה ביטון העניקו לגיא לוזון את היתרון פעמיים, אבל דן (אז עדיין דין) מורי הורחק, עידן שריקי השווה ודימיטאר מקרייב הפך ל-2:3 בדקה ה-83 עם השני שלו במשחק, אחרי מבצע בצד שמאל של רחמים צ'קול. הניצחון הזה עשה בסופו של דבר את ההבדל עבור אשדוד של יוסי מזרחי, שהשתחלה גם היא לפלייאוף העליון.

בני יהודה: רן קדוש, עוז ראלי, איבן גארידו, דן מורי, כפיר אדרי, סינישה ליניץ', לירוי צעירי (אסי בלדוט, 87), עומרי אפק (מהראן ראדי, 69), פדרו גלבאן, משה ביטון, אלירן עטר (איציק עזוז, 61).

מ.ס. אשדוד: דרגאן סטויקיץ', ניר נחום, כריסטיאן גונסאלס, ישראל ראש, רחמים צ'קול, ניר ביטון, סטפן קינגווה (ברק בדש, 69), ברוך דגו (עידן ויצמן, 45), עידן שדה (נבו מזרחי, 83), עידן שריקי, דימיטר מקרייב.

התקציר

ספורט 5

הפועל פתח תקוה - מכבי אחי נצרת 0:3

בשנים האחרונות מדובר במפגש לאומית קלאסי, אבל לפני עשור השתיים עוד היו יחד בליגת העל. נאעל חוטבא, היום באחי נצרת, פתח אז בהרכב המארחת שרשמה ניצחון ביתי ראשון לאותה עונה בזכות שערים של אלנתן סלמי (7), עוסמאן בשירו (12) והבלם אודי חנון (55) שגם עצר את תומר חמד. המארחת קטעה רצף של 10 משחקים ללא ניצחון ועלתה מעל הקו האדום, כשאלי מחפוד סגר חשבון עם הקבוצה שפיטרה אותו חודש לפני כן והותיר את ג'ון גרגורי ללא תשובות, בדרך לירידת ליגה.

הפועל פתח תקוה: יוסי שקל, נאעל חוטבא, עמנואל מתיאס, אודי חנון, גל כהן, ג'ונתן אסוס, עידן סרור (תומר בן חיים, 68) גיא צרפתי, ארמון בן נעים (איימן אבו סלאח, 80), עוסמאן בשירו, אלנתן סלמי (אור פישביין, 76).

מכבי אחי נצרת: גיל אופק, איסמעיל עאמר, מארק גורמן, מוחמד עמרייה (גיא דיין, 58), מאג'ד יונס, שלומי חנוכה, מייקל טוקורה, לוהאב כיאל, יניב לוזון, תומר חמד, צ'אם אנטויה.

אודי חנון, שחקן הפועל פתח תקוה. יותם רונן
הכובש הנשכח של מחזור פתיחת העשור. אודי חנון/יותם רונן

בני סכנין - מכבי תל אביב 0:0

שבוע אחרי ה-3:4 המשוגע מול בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב התארחה באצטדיון רמת גן (אצטדיון דוחא נסגר בעקבות מהומות בדרבי המגזר מול אחי נצרת) ובקושי הגיעה למצבים מול הקבוצה של... מרקו בלבול. מאמן מכבי חיפה הנוכחי הגיע כדי לשחק על תוצאה ("משחק בית שלנו הפך למשחק חוץ, ברור שאני מרוצה מהנקודה") ועצר את שחקניו של אבי נמני, שחסר את עמנואל מאיוקה שיצא לאליפות אפריקה. הצהובים התקדמו למקום השלישי ובו גם סיימו את העונה, כשסכנין הייתה אז רק נקודה מעל הקו האדום ובהמשך התקדמה בזכות בלבול ותפסה את המקום השביעי.

בני סכנין: מאיר כהן, עלא אבו סלאח, יא יא פטי, טל חן, מהראן אבו ריא, עבאס סואן, חיים בנון, חאלד חלאיילה, חאמד גנאים (באסם גנאים, 81), ג'קו ערפאת (אלי ביטון, 90), סקוט סילי (קאדו, 61).

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, יובל שפונגין, ניסו קפילוטו (גיז'רמו ישראלביץ', 59), רונאלד ראלדס, רוני גפני, שרן ייני, איגור טומאסיץ', יוסי שבחון (דור מלול, 75), תמיר כחלון, איביצה אילייב, יובל אבידור (איליה יברויאן, 69).

התקציר

ספורט 5

הפועל רמת גן - מכבי פתח תקוה 3:0

אחרי ארבעה הפסדים רצופים ונקודה אחת מאז שמונה למאמן, פרדי דוד השיג ניצחון בכורה באצטדיון וינטר ומכבי פתח תקוה עלתה מעל הקו האדום. אקס מכבי תל אביב, דרגוסלב יבריץ', חזר ארצה וערך בכורה מוצלחת בין הקורות, כאחד משבעה שינויים בהרכב האורחת, ועומר דמארי כיכב עם צמד וגם בישל בתווך לקובי גנון בניצחון החוץ הראשון של הלוזונים. יובל נעים, שהעלה את הפועל רמת גן מליגה א' לליגת העל, אמנם סבל באותו ערב יום ראשון, אבל סיים את העונה במקום ה-14 ושרד במשחקי המבחן מול הפועל כפר סבא.

הפועל רמת גן: רפי כהן, קובי מוסא, גולן חרמון, אסי דומב (אלי לוי, 46), בני חדד (קרלוס צ'קאנה, 69), וויליאם סוארס, הרוויה קובאצ'ביץ' (תמיר בן עמי, 46), תומר תייר, קובי חסן, סרג' איילי, ג'ורג' דאטורו.

מכבי פתח תקוה: דרגוסלב יבריץ', אורי אוזן, מוראד מגמאדוב, אבי יחיאל, ניצן דמארי, קובי גנון (נאור פסר, 78), דן רומן, אסי משיח, ונצ'ו טריאנוב (דני פרדה, 87), עומר דמארי (דובב גבאי, 80), טומיסלב בוסיץ'.

התקציר

ספורט 5

הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 3:4

המשחק המרכזי של המחזור נערך ביום שני, ואיזה משחק זה היה. בית"ר ירושלים הפסידה בבלומפילד 4:3 למכבי תל אביב רק שבוע קודם לכן, והתוצאה חזרה על עצמה גם מול האדומים, למרות מאבק עיקש ב-10 שחקנים. מהראן לאלה לא ספר את שמעון גרשון ואבי ריקן וכבש את הראשון בדקה ה-12, תומר בן יוסף הורחק אחרי עבירה על ערן זהבי וסידר לדדי בן דיין את השני בפנדל (בהיעדרו של וינסנט אניימה), אבל ברק יצחקי צימק לפני ההפסקה. זהבי ואיתי שכטר העלו ל-1:4, כשמנגד שחקניו של יצחק שום לא ויתרו וריקן וברוכיאן הלחיצו את אלי גוטמן עם שערים מצמקים. את מפגש הליגה הבא בין הקבוצות, כולם זוכרים.

הפועל תל אביב: ניל אברבנל, דני בונדר, דוגלאס דה סילבה, אביחי ידין, דדי בן דיין, ביברס נאתכו, זוראב מנטשאשווילי (שי אבוטבול, 78), גילי ורמוט, ערן זהבי (מיכאל זנדברג, 74), איתי שכטר, מהראן לאלה (ויקטור מרעי, 82).

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, איתן טיבי (עמית בן שושן, 83), שמעון גרשון, תומר בן יוסף, אבי ריקן, קובי מויאל (אריק בנאדו, 63), פאולו דה לה האסה, עידן טל (ג'וניור ויסה, 67), אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, טוטו תמוז.

בלם בית"ר ירושלים תומר בן יוסף מכשיל את קשר הפועל תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
פנדל ואדום. ערן זהבי מופל על ידי תומר בן יוסף/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully