וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל, הגרסאות, ההיעלמות. חואן קינטרו: "מה קרה לאבא שלי?"

מינוי רמטכ"ל חדש לצבא קולומביה העלה מחדש לכותרות את היעלמות חיימה קינטרו ב-1995. קשר הנבחרת דורש תשובות: "אנחנו סובלים"

עריכת וידאו: ניר חן

פרשת היעלמותו של אביו של שחקן נבחרת קולומביה, חואן קינטרו, מעסיקה מאוד את התקשורת בדרום אמריקה בימים האחרונים. קשר ריבר פלייט פרסם אתמול (שני) פוסטים בחשבון הטוויטר שלו ובהם ביקש להיפגש עם הרמטכ"ל של צבא קולומביה, כדי לקבל מידע.

ההערכות מדברות על כ-80 בני אדם שנעלמו בקולומביה במשך עשרות שנים במאה ה-20. המקרה של חיימה קינטרו מפורסם בין היתר בגלל הייחוס המשפחתי שלו. הוא גוייס לצבא קולומביה ב-1 במרץ 1995 ולמרות שהיה אמור לקבל פטור מהשירות בזכות העובדה שיש לו ילד קטן ושעליו לכלכל את משפחתו, הגיע ללשכה בלי המסמכים וגוייס. הוא נשלח לצפון-מזרח קולומביה ושלושה ימים לאחר מכן אבד עמו הקשר.

קינטרו זעם על כך שהוא לא שוחרר מהיחידה ושלח דרך אחד מחבריו מכתב זועם למפקד שלו, אנריקה ספאטיירו (אליו נגיע בהמשך). לאחר מכן השניים התעמתו וקינטרו ניסה לתקוף את המפקד עם בקבוק שבור וקרע את המדים שלו. לאירועים הבאים יש שתי גרסאות:

1. המפקד ספאטיירו הורה לשלוח את 'הילד החצוף הזה' בחזרה לעיר מגוריו, מדיין. ב-4 במרץ אחד מהפקידים של היחידה ליווה את קינטרו לאוטובוס שהיה אמור להגיע למדיין וזו הייתה הפעם האחרונה שראו אותו.

2. חיילים מהיחידה סיפרו למשפחת קינטרו שספאטיירו התייחס לחיימה באופן משפיל במשך שלושה ימים, עד שהוא תקף את המפקד. החייל נעצר ולפי עדויות ראייה, עבר התעללות פיזית בדרך לכלא הצבאי. לאחר מכן נעלמו עקבותיו.

שחקן נבחרת קולומביה, חואן קינטרו. GettyImages
"רק רוצה לדעת מה קרה". קינטרו במונדיאל 2018/GettyImages

לפני כמה ימים הושלמה מהפכה בצמרת הצבאית של קולומביה. ניקאסיו מרטינס אספינל שנחשד בהפרת זכויות אדם, הודח מכסא הרמטכ"ל ואת התפקיד קיבל אנריקה ספאטיירו. אותו אחד שהתעמת עם חיימה קינטרו לפני שהאחרון נעלם.

"אני לא רוצה לנצל את המינוי של ספאטיירו לרמטכ"ל, אבל אני מקווה שזה יעזור לנו לפתח דיאלוג שבסופו נדע מה קרה לאבי", כתב חואן קינטרו בפוסט שהפך ויראלי ופורסם בכלי תקשורת רבים בקולומביה ויבשת דרום אמריקה, "יש לי זכות לדעת מה עלה בגורלו, סבלתי וראיתי את משפחתי סובלת במשך שנים ארוכות. בכל יום אני חש את החיסרון שלו... אני רק רוצה לדעת מה קרה".

ספאטיירו נחקר בחשד למעורבות בהיעלמות של קינטרו, אבל נוקה מכל חשד או אשמה ב-2001. בצעד נדיר, צבא קולומביה הוציא שלשום הודעה רשמית בה נכתב: "אין שום ראייה לקשר בין ספאטיירו להיעלמותו של קינטרו או כל חייל אחר בצבא קולומביה".

משפחתו של כדורגלן נבחרת קולומביה טוענת שהיא מחזיקה בתכתובות ווטסאפ עם הרמטכ"ל החדש בהן הוא מבטיח להיפגש כדי "לספר את האמת", אבל בינתיים לא נרשמה התקדמות. "אנחנו מוכנים לסלוח, אבל אנחנו לא יודעים למי ועל מה", אמר אחד מדודיו של חואן קינטרו ואחיו של חיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully