וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה נוגה: 11 שחקני הרכש שעדיין לא הצדיקו את ההשקעה

27.12.2019 / 16:00

ילדי זהב, שחקני עונה ושיאני העברות בשווי כולל של 697 מיליון יורו. הם הגיעו בקול תרועה רמה בקיץ ועם ציפיות למכביר, אבל סיימו חצי עונה מאכזבת. מדה ליכט ועד הזאר: ההרכב שמחכה ל-2020

מתוך אתר ארסנל

בווידאו: מיקל ארטטה בארסנל

שוער: בנז'מן לקונט - מונאקו

אחרי עונת הבלהות שכמעט הסתיימה בירידת ליגה, מונאקו עשתה שידוד מערכות ובין היתר החליטה לבצע רענון בעמדת השוער. במקום לחכות שדניאל סובאשיץ' יהיה כשיר ליותר משני משחקים רצופים, מונאקו שילמה 13.5 מיליון יורו למונפלייה עבור בנז'מן לקונט, אחד השוערים הטובים בליגה בעונה שעברה שגם צורף לסגל נבחרת צרפת כשוער השלישי. אלא שלקונט בן ה-28 ביצע טעויות מביכות כבר במשחק הבכורה מול ליון והוציא 14 כדורים מהרשת אחרי חמישה מחזורים. אמנם ההגנה האיומה שלו השתפרה מאז וגם לקונט סיפק הופעות טובות נגד דיז'ון ואנז'ה, אבל מונאקו סופגת כמו קבוצת תחתית (26 שערי חובה - רק שש קבוצות ספגו יותר) והאיש בין הקורות עדיין לא מספק את הביטחון הנדרש.

בנז'מן לקונט שוער מונאקו. GettyImages
ממש לא המניה הבטוחה לה ציפו במונאקו. בנז'מן לקונט/GettyImages

מגן ימני: ז'ואאו קאנסלו - מנצ'סטר סיטי

65 מיליון יורו כדי לחמם את הספסל? ז'ואאו קאנסלו התחלף עם דנילו שעבר במקומו ליובנטוס, ועל פי דיווחים כבר רוצה לעזוב את מנצ'סטר סיטי. או אולי זה הסוכן ז'ורז'ה מנדש שמקווה שוב ליהנות מעמלה יפה, אחרי שהעביר את המגן מבנפיקה לוולנסיה ואז בהשאלה לאינטר ובמכירות ליובנטוס ולסיטי, וכעת עשוי לשדך אותו לבאיירן מינכן או להחזירו לוולנסיה. פפ גווארדיולה לא מרוצה מההבנה הטקטית של קאנסלו בן ה-25, שפתח רק בארבעה משחקי ליגה עד כה ולא מצליח להדיח את קייל ווקר. פפ סומך יותר על האנגלי, וכך קאנסלו נאלץ להסתפק בפירורים וסיפק תרומה התקפית רק נגד אוקספורד בגביע הליגה עם שער הבכורה שלו. מנדש שוב יגרום לו לארוז מזוודות?

ז'ואאו קאנסלו שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
נאלץ להסתפק בפירורים של קייל ווקר. ז'ואאו קאנסלו/GettyImages

בלם: מתייס דה ליכט - יובנטוס

"אלמלא הפציעה של קייליני, הוא בכלל לא היה משחק", כתבו באיטליה לאחר עוד הופעה מגומגמת של מתייס דה ליכט, שהתחיל את העונה עם נגיעות יד שגרמו לפנדלים ולא התרומם גם אחרי ההצטיינות ושער הבכורה בדרבי. לאחרונה גם מאוריציו סארי הרים ידיים, ומאז הפסד הליגה ללאציו הבלם ההולנדי הצעיר שהיה המנהיג של אייאקס המלהיבה ואחד הכדורגלנים המבוקשים באירופה בקיץ האחרון - הוא שחקן ספסל. מריח דמירל הטורקי תפס את מקומו, ובברצלונה מיהרו לשמוח לאידו של מי שבחר באלופת איטליה על פניהם. אז בינתיים אין הצדקה להשקעה של 75 מיליון יורו, אבל אולי הציפיות שיהפוך מיד לבעל בית בהגנה שנשלטת על ידי לאונרדו בונוצ'י היו מוגזמות. דה ליכט רק בן 20, בחודשים הראשונים שלו במדינה זרה ובסגנון שונה לחלוטין מזה שהכיר כל חייו. על הכישרון אין עוררין. אפשר להעריך שהשיפור יגיע במהרה.

מתייס דה ליכט שחקן יובנטוס. GettyImages
לא כמו באייאקס. מתייס דה ליכט/GettyImages

בלם: הארי מגוויר - מנצ'סטר יונייטד

אם כבר ציפיות, מהבלם היקר בהיסטוריה ציפו שיהפוך את מנצ'סטר יונייטד לקבוצת צמרת אמיתית. לליברפול זה עבד נהדר עם וירג'יל ואן דייק, אבל הארי מגווייר הוא לא ואן דייק ויונייטד הנוכחית היא ממש לא ליברפול. אחרי הופעת הבכורה החלומית מול צ'לסי הציפיות רק עלו, אבל הבלם האנגלי בן ה-26 נדבק בבינוניות ובשלב מסוים החל לספוג אש גם מהקהל שלו. הנוכחות של ויקטור לינדלוף בטח לא עוזרת והיכולת רחוקה מלהצדיק את 87 מיליון היורו ששולמו בקיץ ללסטר, שדווקא מסתדרת מצוין בלעדיו. מגווייר לא החמיץ דקת ליגה, אבל לא הצליח לייצב את ההגנה כשיונייטד שמרה על שער נקי רק פעמיים ב-19 מחזורים"אם אני משחק עם החובבים בימי ראשון, אני מוצא שלושה שחקנים שיכולים לעשות את מה שהוא עושה", תקף רפאל ואן דר וארט שטען: "אם הוא שווה 80 מיליון ליש"ט אז ואן דייק שווה 300 מיליון".

הארי מגווייר שחקן מנצ'סטר יונייטד מאוכזב. רויטרס
בינוני, לא יותר. הארי מגווייר/רויטרס

מגן שמאלי: ניקו שולץ - בורוסיה דורטמונד

שלושה כוכבים גדולים מכרה הופנהיים בקיץ האחרון: ז'ואלינטון לניוקאסל ב-44 מיליון יורו, קרם דמירבאי ללברקוזן ב-32 מיליון וניקו שולץ לבורוסיה דורטמונד ב-25.5 מיליון. בזמן שמאמנם לשעבר יוליאן נאגלסמן עושה חיל בלייפציג וניצב בפסגת הבונדסליגה, שלושתם עונים להגדרה של פלופים. המשחק שמסמל עד כה את העונה של שולץ בדורטמונד היה בבית מול פאדרבורן, כאשר הצליח לייאש את מאמנו לוסיאן פאבר בעמדת המגן השמאלי והוחלף במחצית, בפיגור 3:0. דורטמונד חזרה ל-3:3 ומאז שולץ כבר לא משחק כמגן ברביעיית הגנה. אם כבר קיבל הזדמנות, זה היה כשחקן קו לצד שלושה בלמים, וכך גם כבש ב-0:4 על מיינץ. שמונה משחקי ליגה בלבד (גם בגלל פציעה) ויכולת חלשה בליגת האלופות מהווים סיבה לדאגה בעיקר עבור יואכים לב, שבונה על שולץ כמגן פותח לקראת היורו. דורטמונד כבר מחפשת אלטרנטיבה.

ניקו שולץ שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
גם יוגי לב מודאג. ניקו שולץ/GettyImages

קשר: טאנגי אנדומבלה - טוטנהאם

העסקה הראשונה שביצעה טוטנהאם אחרי 18 חודשים נראתה מבריקה בראשיתה. טאנגי אנדומבלה, שחקן נבחרת צרפת בן ה-22 שהגיע מליון הצרפתית תמורת שיא מועדון של 60 מיליון יורו, מצא את הרשת במשחק הראשון ובישל בשני. אלא שאז נעדר משני משחקים בגלל פציעה ולא חזר לעצמו. לצד הופעות טובות בליגת האלופות, היו גם משחקים כבויים בפרמיירליג ובעיקר פציעות חוזרות שמנעו אפשרות לעלות על המסלול הנכון. גם מהבכורה של ז'וזה מוריניו הוא נעדר בגלל פציעת מפשעה וכך טוטנהאם החדשה כבר התרגלה לשחק בלעדיו ואנחנו נתנו לו עדיפות בהרכב הזה על פני בן ארצו אדריאן ראביו (יובנטוס לפחות לא שילמה דמי העברה). האם מוריניו ימצא לו מקום או שאנחנו עדים למקרה טיימואה בקאיוקו נוסף?

טאנגי אנדומבלה שחקן טוטנהאם. רויטרס
הפציעות מנעו ממנו לעלות על המסלול. טאנגי אנדומבלה/רויטרס

קשר: קרם דמירבאי - באייר לברקוזן

עוד שיא מועדון ועוד יוצא הופנהיים שלא מוצא את מקומו. 32 מיליון יורו שילמה באייר לברקוזן עבור קרם דמירבאי, שטרם ביסס את מעמדו בהרכב של פטר בוס ועוד מחפש את שער הבכורה שלו במועדון. הקשר בן ה-26 תופקד בארבע עמדות שונות בקישור עד כה ונראה הכי טוב דווקא באחורית מביניהן, למרות היותו שחקן יצירתי שמתבסס על כדרור טוב ובעיטות מרחוק. דמירבאי תרם שני בישולים ב-19 הופעות בכל המסגרות, אבל פתח רק במחצית ממשחקי הליגה והודה: "לא ציפיתי לכל כך הרבה זמן ספסל, הסיטואציה הזו זרה לי". אולי אחרי שהוצב ברשימת הפלופים של חצי העונה בתקשורת הגרמנית, יחזור אחרת מפגרת החורף.

קרם דמירבאי שחקן באייר לברקוזן. GettyImages
סיטואציה זרה. קרם דמירבאי/GettyImages

שחקן כנף: אדן הזאר - ריאל מדריד

זה התחיל עם משקל עודף, נמשך עם קשיי קליטה וביקורת נוקבת מצד התקשורת הספרדית, ודווקא כשנראה היה כי מתחיל להיווצר חיבור - הגיעה הפציעה שתגרום לו להתחיל את כל המסלול מחדש אחרי יותר מחודשיים בחוץ. זינדין זידאן מעריץ גדול של אדן הזאר. הוא התעקש עליו בקיץ וריאל שילמה עבורו 100 מיליון יורו, אבל גם זיזו ידע שהבלגי שכיכב בצ'לסי לא יכול להוות תחליף לכריסטיאנו רונאלדו, גם אם הוא לובש את אותה החולצה. לצד הזאר רצה זידאן כוכב נוסף, אבל זה לא קרה וכך העול נפל כולו על הבלגי שנדרש לספק תוצרת מיידית, בניגוד למקבילו אנטואן גריזמן שהגיע ככינור שני לברצלונה ויכול היה להיכנס לעניינים בהדרגה. שער ובישול בשמונה משחקי ליגה ועוד בישול בחמש הופעות בליגת האלופות, הם לא מקור לגאווה מבחינת הזאר. והלחץ רק יגבר לקראת המאני טיים.

אדן הזאר שחקן ריאל מדריד מאוכזב. GettyImages
החולצה, תג המחיר והציפיות הכבידו. אדן הזאר/GettyImages

שחקן כנף: ניקולא פפה - ארסנל

על פי דיווח של "הסאן" לאחר פיטוריו של אונאי אמרי, המאמן הספרדי העדיף את ווילפריד זאהה על פני ניקולא פפה, אבל הנהלת ארסל רצתה את הצעיר יותר מבין שני שחקני חוף השנהב ושברה את שיא ההעברות של המועדון עם 80 מיליון יורו. אמרי כבר לא באזור ואולי מיקל ארטטה יצליח להוציא משהו משחקן הכנף שלהט בליגה הצרפתית (22 שערים ו-11 בישולים) כשהוביל את ליל למקום השני ולליגת האלופות, אבל באנגליה נראה כמו דג מחוץ למים. פרט לשני הכדורים החופשיים הנהדרים לרשת ויטוריה גימראייש בליגה האירופית, פפה תרם שני שערי ליגה ועוד שני בישולים ביותר מ-1,000 דקות פרמיירליג וספג ביקורות מכל עבר. "גם אני ציפיתי מעצמי ליותר, ההתחלה שלי הייתה שלילית", הודה פפה בן ה-24. אולי 2020 תיראה אחרת.

ניקולא פפה שחקן ארסנל. רויטרס
דג מחוץ למים. ניקולא פפה/רויטרס

חלוץ: ז'ואאו פליקס - אתלטיקו מדריד

גם מי שירש ממתייס דה ליכט את פרס "גולדן בוי" (השחקן הצעיר הכי טוב באירופה לשנה קלנדרית) לא יכול להיות מרוצה מחצי העונה הראשונה שלו בקבוצה גדולה. אחרי שהוביל את בנפיקה לאליפות כשחקן העונה והלהיב את היבשת כולה, ז'ואאו פליקס בחר באתלטיקו מדריד ששברה את שיא ההעברות שלה והפכה אותו לשחקן השלישי הכי יקר אי פעם. 126 מיליון יורו שבינתיים שווים רק שני שערי ליגה ועוד שניים בליגת האלופות. ה-4-4-2 של דייגו סימאונה לא מוציא את המיטב מהיהלום הפורטוגלי בן ה-20, שאמור היה להוביל את אתלטיקו למאבק רציני על האליפות ומתקשה בינתיים להיכנס לנעליו של גריזמן. אחוז ניצול המצבים עומד על שישה בלבד (שני כדורים לרשת מתוך 35 איומים) והבצורת בליגה תחצה את רף 100 הימים. "הוא שווה יותר, גם אני רוצה לראות ממנו יותר", הודה סימאונה. בינתיים אלברו מוראטה נהנה מן ההפקר.

ז'ואאו פליקס, אתלטיקו מדריד מאוכזב. GettyImages
אחוז ניצול מצבים מחריד. ז'ואאו פליקס/GettyImages

חלוץ: מואיז קן - אברטון

קרלו אנצ'לוטי ניסה להביא את מואיז קן לנאפולי. זה לא קרה מזמן, אלא בקיץ האחרון, כאשר החלוץ האיטלקי בן ה-19 היה אחד השמות החמים בשוק. עכשיו הוא מקבל אותו כירושה באברטון וצריך להחזיר אותו לחיים אחרי חצי שנה קטסטרופלית באנגליה. מרקו סילבה חיסל אותו עם תפקוד בכנף וחילופים תכופים, דאנקן פרגוסון הוסיף השפלה באולד טראפורד כשהכניס אותו בדקה ה-70 והחליף בדקה ה-89, אבל האשמה היא לא רק על המאמנים. ב-535 דקות בסרייה A בעונה שעברה, היו לקן שישה שערים במדי יובנטוס. בכמות דקות דומה על המגרש העונה, בכל המסגרות, הוא עוד לא הרעיד את הרשת ותרם בישול אחד קטן. החזר אפסי על השקעה של 33 מיליון יורו. ילד המילניום עוד לא נחת בפרמיירליג.

מחליפים: רוברטו חימנס (ווסטהאם), מאטס הומלס (בורוסיה דורטמונד), יואכים אנדרסן (ליון), ג'ובאני לו סלסו (טוטנהאם), לוקה יוביץ' (ריאל מדריד), רפאל לאאו (מילאן), בורחה איגלסיאס (בטיס).

מואיז קן שחקן אברטון. GettyImages
אפס שערים ורגע משפיל אחד באולד טראפורד. מואיז קן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully