וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליה גלושקו הודיעה על פרישה מטניס: "ההחלטה הכי קשה שהייתי צריכה לקבל"

הטניסאית בת ה-29, שדורגה בשיאה במקום ה-79 בעולם, החליטה לפרוש בגלל הפציעות הרבות: "השנה האחרונה הייתה לא פשוטה, הקשבתי לגוף שלי"

יוליה גלושקו טניסאית ישראלית. GettyImages
הקשיבה לגוף. יוליה גלושקו/GettyImages

הטניסאית יוליה גלושקו הודיעה הבוקר (שישי) על פרישה מטניס בגיל 29. הטניסאית של נבחרת ישראל, שדורגה בשיאה במקום ה-79 בעולם, סיימה קריירה של 15 שנה כמקצוענית ולאחר שבשנה האחרונה התמודדה עם מספר פציעות שגרמו לה להחליט לתלות את המחבט.

"אחרי הרבה מחשבות ושנה קשה מבחינה בריאותית, נאלצתי להגיע להחלטה הכי קשה שהייתי צריכה לקבל, שהיא להקשיב לגוף שלי ולפרוש מטניס מקצועני", מסרה גלושקו. "במשך המון שנים טניס היה כל עולמי, אורח חיים אינטנסיבי, תשעה חודשים בשנה בחו"ל, אין ספור חותמות בדרכון, טיסות כל כמה ימים למדינה או עיר אחרת, הרבה לילות של שינה במטוס, הרבה תחרויות, ניצחונות, הפסדים, הרבה אנשים, מאכלים שונים, תרבויות שונות, אין ספור פעמים שהייתי מתעוררת בבוקר במקום מסוים וכבר לא היה לי מושג איפה אני.

"השנה האחרונה הייתה לא פשוטה מבחינה בריאותית - זה התחיל בניו יורק, באליפות ארה"ב הפתוחה, כשנפלתי במשחק בסיבוב הראשון אחרי שעברתי את המוקדמות. זה המשיך בהתאוששות של שבעה חודשים כולל ניתוח, משם לפציעה נוספת ולשנה בה שיחקתי בסך הכול ב-15 תחרויות, רוב המשחקים עם כאבים, הרבה מאוד שעות של פיזיותרפיה, שיקום, והרבה שבועות בבית", אמרה.

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהגיד תודה לכמה אנשים שבלעדיהם הקריירה שלי לא הייתה יכולה לקרות. לצוות שלי בשנתיים האחרונות: אמיר חדד, קרן שלמה, אורן בר נור, אביחי סורוקה ואילנית טאו. הם נתנו לי מעטפת עם הרבה תמיכה, ביטחון, אכפתיות, מקצועיות, שעות ארוכות של אימונים, שיחות בכל שעה, תמיד היו שם בשבילי ואין לי דרך להסביר במילים כמה אני מעריכה אותם. אני מודה לאיגוד הטניס על התמיכה בי לאורך הרבה מאוד שנים ותודה אישית לשמואל דונרשטיין, הבעלים של רב בריח, שמהרגע שהחליט לתת לי חסות, עקב אחרי הקריירה שלי והיה איתי בקשר רציף כל הזמן, תמך ודאג שיהיה לי הכול בשביל שאצליח לחזור ולהתחרות בתחרויות ברמה הכי גבוהה.

"אני רוצה להגיד תודה לבן הזוג שלי, מושיקו, על התמיכה והגב שנתן לי בהחלטה הכי קשה שהייתי צריכה לקבל עד היום. תודה הכי גדולה היא למשפחה שלי, להוריי ולאחים שלי אלכס ולינה. הם היו השותפים הכי גדולים במסע הארוך הזה, הקריבו המון ועשו כל מה שצריך וכל מה שיכלו בשביל הקריירה שלי. תמיד עטפו אותי בהרבה חום, אהבה וקיבלו אותי כמו שאני. לא משנה מה הקריירה וההתקדמות שלי דרשו, הם תמיד היו הראשונים לתת לי גב ולעזור לי בכל מה שהייתי צריכה. בלעדיהם לא הייתי יכולה לעשות את מה שאני הכי אוהבת ואין לי מספיק מילים להודות להם. לסיום, אני מודה לכל אוהדי הטניס שצפו בי ועקבו אחריי, עודדו אותי ונתנו לי רוח גבית, כמו כן אני מודה לכלי התקשורת שסיקרו את הקריירה שלי ופרגנו, מה שנתן לי הרבה מוטיבציה להמשיך לשחק, במיוחד בתקופות הפחות טובות".

שחר פאר עם יוליה גלושקו שחקניות נבחרת הפדרציה של ישראל. איגוד הטניס,
ימים יפים בנבחרת הפדרציה. יוליה גלושקו עם שחר פאר/איגוד הטניס

גלושקו נולדה באוקראינה, לזוג הורים מאמני טניס, והחלה לשחק כבר בגיל 4. בגיל 9 עלתה המשפחה לישראל והחלה להתאמן במרכז הטניס בירושלים, ולאחר ארבע שנים עברה המשפחה למרכז הארץ והיא עברה להתאמן במרכז הטניס ברמת השרון. בגיל 16 עברה לפנימייה למחוננים במכון וינגייט.
במהלך הקריירה השתתפה גלושקו בכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם, והגיעה לסיבוב השלישי ברולאן גארוס בצרפת ובאליפות ארה"ב הפתוחה בניו יורק. היא זכתה ב-11 טורנירי ITF, בשלוש אליפויות ישראל ושיחקה בנבחרת הפדרציה משנת 2007.

איגוד הטניס יקיים טקס לגלושקו בגמר אליפות ישראל שיתקיים בשישי הבא ברעננה. יוני ירום, יו"ר איגוד הטניס: "יוליה הינה שחקנית מוכשרת ביותר שידעה עליות ומורדות ושיחקה בכל התחרויות החשובות בעולם. אופייה התוסס והחינני, מגוון ועוצמות חבטותיה משאירות זיכרונות נעימים בקרב קהל חובבי הטניס בישראל ובעולם. יוליה היוותה נדבך מרכזי בנבחרת הפדרציה במשך שנים רבות, איגוד הטניס מוקיר ומעריך את תרומתה רבת השנים של יוליה לטניס הישראלי ולהיותה דוגמה ומופת לטניסאיות צעירות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully