וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ותסכול במדריד: "נשאר רק לתהות מה קרה לשופטי ה-VAR"

ריאל מאוכזבת מה-0:0 בקלאסיקו, כועסת על ההתעלמות מ"שני פנדלים ברורים", אבל יודעת: "נתנו נוקאאוט לברצלונה". וראן חשף את ההוכחות נגד השופט, קאסמירו בהלם, ראמוס שיחק עם פציעה

עריכת וידאו: ניר חן

ריאל מדריד חוזרת מהקאמפ נואו עם נקודה ורשת נקייה, ועדיין מאוכזבת. הבלאנקוס סיימו את הקלאסיקו מול ברצלונה ב-0:0, אבל החניכים של זינדין זידאן - שעדיין לא הפסיד בקלאסיקו בקאמפ נואו - יודעים שהם שלטו ברוב המשחק, הגיעו למצבים, ואף כבשו שער (של גארת' בייל, שנפסל בצדק בגלל נבדל של סנטימטרים), אבל זה לא הספיק.

ריאל נותרה במקום השני, בגלל הפרש שערים (עם אותו מספר נקודות כמו של ברצלונה, 36), אבל היא יכולה להיות מעודדת להמשך. העובדה שריאל בעטה 17 פעמים לשער (לעומת 9 של ברצלונה) ממחישה את יחסי הכוחות, על אף שבסופו של דבר בארסה החזיקה בכדור יותר (52 אחוז מהזמן).

רפאל וראן ריאל מדריד מעל פרנקי דה יונג ברצלונה. GettyImages
סיכנו, שלטו, לא כבשו. ריאל/GettyImages

מה שתסכל את ריאל מדריד זה העובדה שלא נשרקו לזכותה פנדלים. בדקה ה-18 לנגלה שלח רגל גבוהה לעבר הירך של וראן ברחבה, ושתי דקות לאחר מכן נראה שווראן נתפס בחולצתו על ידי ראקיטיץ' ברחבה. פרשן "אס", שופט העבר איטורלדה, טוען: "אלו שני פנדלים שבהחלט הגיעו לריאל".

"היו שני פנדלים ברורים", אמר בסיום גם סרחיו ראמוס, "ראינו את זה בהפסקת המחצית. אנחנו לא יכולים לשנות את זה. יש VAR, אבל אני לא יודע... אולי במשחקים אחרים ההחלטות כן יילכו לטובתנו. מגיע הרבה קרדיט לשחקנים שלנו שהמשיכו להילחם פה. מקווה שנמשיך ככה אחרי החגים.

"ייצרנו להם הרבה בעיות. הגיע לנו יותר. זה משחק חוץ מסובך, אבל אני חושב שהגענו ליותר הזדמנויות מאשר הם. לא קל להגיע לקאמפ נואו ולקחת את הכדור מבארסה, אבל עשינו את זה. נמנענו מטעויות שבעבר עלו לנו ביוקר".

גם באתר הרשמי של ריאל מדריד העלו אייטם ובו תמונה של וראן נתפס על ידי ראקיטיץ' ברחבה. "הצרפתי ספג בעיטה מלנגלה, ושתי דקות לאחר מכן נתפס ברחבה על ידי ראקיטיץ'", נכתב באתר הרשמי, "אבל גם השופט וגם ה-VAR לא ראו את שני הפנדלים".

עוד בוואלה!

ספרד: ברצלונה וריאל מדריד נפרדו ב-0:0 בקלאסיקו הראשון העונה

לכתבה המלאה
ריאל מדריד טוענת לעבירות מול ברצלונה. מתוך "אס", צילום מסך
רגל גבוהה ותפיסה בחולצה. ריאל קופחה?/צילום מסך, מתוך "אס"

קאסמירו נשאל בסיום על הפנדל שהגיע לריאל, ואמר: "בהתחלה היו לי ספקות, אבל כשראיתי את הרגל שלו בחדר ההלבשה הייתי בהלם". אנחנו יוצאים מכאן קצת כועסים כי השופט יכול היה לפחות להסתכל על זה שוב. הוא יכול לקבל איזו החלטה שהוא רוצה, ואנחנו נכבד אותה, אבל בשביל זה ה-VAR כאן, כדי לעזור לו. בכל מקרה, אנחנו לא צריכים לדבר על מהלך אחד מתוך משחק שלם. אנחנו צריכים להעריך את העובדה שהגענו לקאמפ נואו והשתלטנו על המשחק".

זינדין זידאן אמר בסיום: "היינו ראויים ליותר היום. זה מקום שקשה לשחק בו. מגיע הרבה קרדיט לשחקנים. לא הצלחנו להבקיע, אבל חשוב שהגענו למצבים. פנדלים לטובתנו? מה שהיה היה. אני לא נכנס לדברים האלה. היה לנו משחק טוב, נשארנו מרוכזים 90 דקות מול יריבה מצוינת, ורק גולים היו חסרים לנו. אני גאה בשחקנים שלי". על גארת' בייל: "הוא הראה היום שהוא שחקן חשוב, היה לו משחק טוב מאוד".

הרגל של רפאל וראן אחרי הקלאסיקו, ריאל מדריד מול ברצלונה. צילום מסך
נו, זה פנדל? הרגל של וראן/צילום מסך

ומה דעתכם על זה?

הכעס של אנשי ריאל לא נרגע גם שעות ארוכות אחרי שריקת הסיום. קאסמירו אמש ש"בזמן המשחק עוד היו לי ספקות לגבי הפנדל על וראן, אבל אחרי שצפיתי בהילוכים החוזרים אין שום ספק. אנחנו זועמים, כי השופט היה יכול לבדוק את עצמו. אם הוא מחליט על פנדל או לא - זה כבר נתון לשיקולו, אבל קודם כל שיבדוק, זה דבר בסיסי".

שחקן העבר האגדי וחבר ההנהלה אמיליו בוטרגניו אמר ש"היו שני פנדלים ברורים, ואפשר רק לתהות למה שופטי ה-VAR לא התערבו. ה-VAR נועד כדי להתערב במצבים שבהם יש ספק לטעות, ואם השופטים אפילו לא ביקשו מהשופט לבדוק את עצמו, סימן שהיו בטוחים לגמרי שאין פנדל - למרות שלכולם ברור שהיה צריך להיות".

בנוסף, טען בוטרגניו שגם השער שנפסל לגארת' בייל היה "גבולי". "זה מקרה לא חד משמעי בכלל. גם אחרי שצפיתי בהילוכים החוזרים לא הצלחתי להחליט אם זה נבדל ברור או לא. נשאיר לקהל בבית את ההחלטה", אמר.

כצפוי, בעיתונים במדריד חגגו את השליטה של ריאל בקלאסיקו. הכותרת ב"אס" קראה: "צונאמי לבן", וציינה ש"ריאל מדריד היתה עדיפה על ברצלונה בכל פרמטר, אבל השופט אמר 'לא' לשני פנדלים ברורים'". ב"מארקה" ציינו ש"ריאל לא הצליחה לסיים את העבודה וחזרה עם נקודת אחת בלבד, למרות שנתנה נוקאאוט לברצלונה. לשופטים בהחלט היה חלק בכך".

כמו כן, על פי האתר "קופה", לריאל יש גם "קורבנות" מהמשחק. על פי הדיווח, סרחיו ראמוס שיחק במשך כל המחצית השנייה עם נקע בקרסול, ולא היה מוכן לצאת גם כשזינדין זידאן התכונן להחליף אותו. בעקבות ההקרבה הגדולה, הוא בספק גדול למשחק נגד בילבאו ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully